וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ניצחון של גברים"

לי בוץ

20.5.2007 / 20:59

זנדברג הוכיח באיזה צד של המגדר הוא וחבריו לבית"ר נמצאים אחרי ה-0:1 על מכבי ת”א. הרציקוביץ’ נתקל במחאות חריפות, כרגיל

ברני ארדוב

צילום ועריכה: עמי שומן

זה אמור היה להיות משחק העונה, אבל בקול ענות חלושה הסתיים המשחק בין בית"ר ירושלים למכבי ת"א ב-0:1 קטן לאלופה. ללא כדורגל מלהיב, בלי פריצות למגרש. לא משחק על אליפות, שקבע הרבה מאוד לקבוצה אחת (מכבי ת"א) והרבה פחות לשנייה (בית"ר ירושלים).

כתבנו אסף שקד מעדכן כי האלופה תארח במחזור הנעילה את מכבי נתניה באיצטדיון רמת גן, למשחק רדיוס ללא קהל, וחניכיו של יוסי מזרחי יקוו להציג יכולת קצת יותר משכנעת וראויה מול קבוצתו של ראובן עטר.

בית"ר פתחה את המשחק מול מכבי ת"א עם הקפת אליפות ראוותנית עוד לפני המשחק, ובתחילת המשחק השליכו אוהדי בית"ר ירושלים אבוקות ורימוני עשן, דבר עליו קבוצתם צפויה לעמוד לדין בעקבות כך. האוהדים לא הסתפקו במופע הפירוטכניקה בפנים ובסיום המשחק חגגו דקות ארוכות עם השחקנים מחוץ לאצטדיון, חגיגה שכללה אף היא מספק אבוקות, זיקוקים ואפילו חסימת כבישים. מספר מהאוהדים של הקבוצה מהבירה הגיעו עם חולצות עליהם נכתב "אני פיל גאה מהג'ונגל", זכר לאמירותיו של יו"ר ההתאחדות, אבי לוזון, כנגדם. גם אחרי המשחק המשיכו אוהדי בית"ר לחגוג והם נשארו ביציעים גם זמן ארוך לאחר סיום המשחק וכיבוי חלק מהאורות. שלושה מאוהדי הקבוצה נפצעו קל וכן 25 אוהדים נעצרו.

מיכאל זנדברג אמר אחרי המשחק: "המפגן של הקהל מדהים. כל האליפות הייתה בסטייל וכך גם הניצחון הזה כאן. היה לנו קשה להרים את עצמנו אחרי השבוע האחרון, אבל דיברנו על זה, הצלחנו וזה היה ניצחון של גברים". על הזימון המחודש שלו לסגל הנבחרת אמר זנדברג: "אני שמח מאוד. אמרתי כבר שבכל פעם שיקראו לי אני אתייצב בשמחה".

יוסי מזרחי, מאמנה היוצא של בית"ר ירושלים, אמר בחיוך: "שלומי יוצא מן הכלל. אל תדאגו לי, אני אמצא את המקום שלי. אני מקצוען, אעבוד איפה שרוצים אותי. מקסימום אהיה פרשן".

לגבי המשחק אמר המאמן: "אני מצדיע לשחקנים שלי. הם גברים אמיתיים שבילו השבוע ורקדו על שולחנות, אבל ידעו לעשות את ההפרדה, לבוא היום ולהוכיח שבית"ר ירושלים היא האלופה בזכות". על הסקורר המצוין שלו, ברק יצחקי, אמר: "את הדברים שהיה לי להגיד עליו אמרתי כשהוא היה פצוע. אמרתי שהוא הכי חסר לבית"ר והיום הוא הוכיח את זה. אנחנו לא באים להתנצל בפני אף אחד. אנחנו אלופה גאה עם 13 נקודות פור".

ברק יצחקי עצמו היה מחוייך במיוחד בסיום: "שמח על הניצחון וגם על השער שכבשתי. חזרתי טוב מהפציעה, חזרתי רעב. אני שמח שעזרתי לקבוצה שלי לקחת אליפות". על הזימון לנבחרת: "אין מאושר ממני. אני לא יכול לבקש יותר מזה". על הקהל של בית"ר: "האוהדים שלנו הגיעו בהמוניהם. נתנו להם הרגשה טובה לחזור איתה לירושלים. יש לנו את האוהדים הכי טובים".

יואב זיו: "לא הפסדנו לשלוש הקבוצות הגדולות של הכדורגל הישראלי - מכבי חיפה, מכבי ת"א והפועל ת"א. גם היום היה לנו נצחון גדול ואם לא קאלה זה היה נגמר עם יותר שערים. אליפות עם 13 נקודות הפרש היא לא צולעת. תראו איזה אוהדים נפלאים, לא ראיתי אחד שנפצע, הם התנהגו כמו הילדים הכי טובים בעולם ביציע. חבל שהם לא יכולים להכנס לחגוג איתנו על הדשא. בנתניה, בקרית שמונה, בסכנין, בכל מקום נתנו לאוהדים לחגוג במגרש רק לקהל של בית"ר מתנהגים בצורה אחרת ואני לא יודע למה".

קאלה: "שיחקנו רע, אבל אלו החיים"

מאמן הקבוצה אלי כהן היה מאוכזב בסיום המשחק: "כיאה לקבוצות שהציגו יכולת טובה העונה, הצגנו משחק ברמה גבוהה. מי שקבע את הקלישאות שאין מגיע בכדורגל המזל הולך עם האלופים צדק. היה מגיע לנו כמו במחזור הראשון. במחצית השנייה שלטנו, הגענו להרבה מצבים, אבל זה היה סימפטום לכל אורך העונה ואלמלא זה יכול להיות שהיינו אלופים".

על קאלה אמר כהן: "היו לו כמה הצלות. הוא עושה עבודה טובה. יש לו חוזה, הוא סגור לשנה הבאה. כשהבאנו אותו זה היה לטווח ארוך. לא ראיתי דברים כאלה ששחקן מבקש העלאה אחרי עונה טובה. לא ראיתי שחקנים שפותחים חוזה אחרי עונה לא טובה".

המאמן סיכם בהתייחסות לדרבי בשבוע הבא: "אנחנו צריכים להגן על המקום השני, על מנת שתהיה לנו הגרלה טובה וגם כי המקום הזה מכובד".

אבי נמני: "אני שמח שהקהל נהנה. היה משחק עם קצב טוב מהרגע הראשון. אני מאוכזב מהתוצאה. יכולנו להבטיח את המקום השני, זה נדחה למחזור האחרון. ירקנו דם העונה ונעשה זאת גם בשבת. אני לא יודע אם זה הדרבי האחרון שלי. כשחקן הנטייה היא להמשיך. אני מקווה שהדרבי יהיה משוחרר כי הקבוצות כבר באירופה".

נמני ביקש לשלוח מסר ולהרגיע את הרוחות שהתלהטו בין אוהדי מכבי לשחקני הפועל: "אני רוצה לומר באופן ברור שאני לא רוצה שהאווירה תתלהט. שכולם ירדו לקרקע. אני רוצה שאוהדים לא יחשבו פעמיים אם להגיע למגרשים".

טברטקו קאלה: "שיחקנו רע מאוד, אבל אלה החיים. אי אפשר לשחק עשרה חודשים באותה רמה. כששיחקנו טוב אף אחד לא אמר היינו טובים והיום כשאנחנו משחקים רע מדברים על זה, זה הספורט. בשבוע הבא נגד הפועל תהיה אווירה חמה לפחות כמו היום. חייבים לנצח כדי להישאר במקום השני".

הרציקוביץ' בעין הסערה

עוד לפני המשחק הערב, כמעט כרגיל יש לומר, עמד נשיא מכבי ת"א, לוני הרציקוביץ', בעין הסערה.

לפני המשחק הגיע הרציקוביץ' ובדרכו להכנס לתא הכבוד ניגש אליו אוהד של בית"ר ודרש ממנו "תכניס אותי איתך למגרש". הרציקוביץ' סירב והאוהד אמר לו אתה בן זונה. לטענת האוהד, לוני אמר לו "אתה בן זונה" ונכנס.

לפני המשחק חילקו אוהדי מכבי ת"א כ-7,000 פליירים עליהם נכתב "לוני הרציקוביץ' עד מתי? 1996-2007: 11 שנים של הרס".

בהמשך נכתב: "כבר יותר מעשור שנים מחרב בעלי הקבוצה את קבוצת הפאר של הכדורגל הישראלי ואנו, אוהדי מכבי ת"א, כבר נאלצנו להתרגל לפרשיות השונות, לניהול הכושל ולהשפלת סמל הקבוצה שוב ושוב.

"אלו הן רק חלק מההאשמות שלנו: פרשת האפדרין, פרשת סתימת הפיות, פרשת שרף, רדיפת האוהדים והסגרתם למשטרה, כשלון בהחתמת שחקנים, סילוק קשטן, עונת הגלאקטיקוס, אליפות אחת ב-11 שנים ופרשת החוזה הכפול. גם בסיום העונה הנוכחית אנו לא שוכחים ומזכירים לך לוני הרציקוביץ', היינו לפניך ונשאר גם אחריך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully