וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לגליל יש יותר כבוד

21.5.2007 / 22:15

גליל הגיעה לנהריה למשחק על הפיינל פור, ואחרי דרמה גדולה ניצחה 99:100. אשקלון גברה 76:86 על ראשל"צ, והורידה את הגבעה ללאומית

שני המשחקים החשובים יותר של המחזור ה-26 נערכו הערב (שני). עירוני נהריה וגליל עליון נפגשו לקרב ישיר, מותח, לוהט ואגרסיבי על המקום האחרון לפיינל פור. גליל יצאה מעין שרה עם ניצחון חוץ של 99:100, ועקפה אותה בדרך למקום הרביעי, כשהמשחק האחרון שנותר לקבוצה של עודד קטש היא נגד אשקלון, שבניצחון שלה על ראשון לציון הבטיחה את הישארותה.

"זה הכי מתוק שיש", אמר המאמן המנצח והמאושר, קטש. "תמיד כשאנחנו מגיעים לנהריה קורים פה דברים גדולים. גם כשהובלנו לא חשבנו שזה גמור, והאגרסיביות שלהם, כמו שציפינו, החזירה אותם. כל הכבוד לשחקנים שנשארו כל הזמן במשחק, ובחודש האחרון היו לנו מצבים שנשברנו בהם, אבל לא היום. שיחקנו עם הרבה לב, ולפעמים על שגיאות קטנות הכל נגמר. השחקנים שיחקו כמו גברים, גם הצעירים, והם שמו את הגוף ולא פחדו".

אליצור אשקלון, כאמור, גברה 76:86 על מכבי ראשל"צ האדישה, והורידה את גבעת שמואל לליגה הלאומית. המחזור ה-27 והאחרון יתקיים ביום חמישי.

עירוני נהריה - גליל עליון 100:99

גליל התחילה עם כניסות חזקות לסל, ושלשה של גורדון העלתה את האורחים ליתרון 3:10, שלוש דקות לתוך המשחק, מה שהוביל את בית הלחמי להוריד את חניכיו לפסק זמן מוקדם. אבל אוחיון הגיב בכניסה ושלשה משלו, וכבר 5:16 לגליל.

את התסכול על הפתיחה הוציא חואן מנדז בנגיחונת לראשו של גילי מוסינזון, שסחט ממנו עבירת תוקף, אחרי שהחליפו ביניהם דברי נימוסין. השופטים, משום מה, שרקו רק לעבירה בלתי ספורטיבית (שהובילה לטכנית של אוקוקוליץ' וגורדון) במקום לשלוח את מנדז למקלחת מוקדמת. נהריה נכנסה לטירוף בהגנה, אבל אחרי פסק זמן ניצלה זאת הגליל כדי לשבור את הלחץ ולהקפיץ ל-16:31 בסיומו של רבע הראשון מלא אגרסיביות והתלהבות.

לרבע השני עלו חניכיו של בית הלחמי מפוקסים יותר, ויצאו לריצה ענקית של 4:21, עם שתי שלשות של ברק פלג ומטר של זריקות רעות של גליל, ומהפך רק - 35:36 לנהריה, 4 דקות לסיום. עד ההפסקה המשחק התייצב, עם 44:45 לגליל.

הנדנדה נמשכה ברבע השלישי, אבל כשההתקפה של הגליל נתקעה, יצאה נהריה קדימה, ו-2 דקות לסיום הרבע חטיפה וסל של עמית בן דוד העלו את המארחים ליתרון הגדול שלהם במשחק, 56:63. אבל האדומים לא ויתרו, וסל של אוחיון 5 דקות לסיום הפך את התוצאה ל-80:82 לגליל. בנהריה לא ויתרו, וסל ועבירה של לימונד ושלשה של אוקוקוליץ' החזירה את ההתלהבות לעין שרה, עם 82:86.

ברק פלג וחואן מנדס יצאו בחמש עבירות, ואחרי שאדלקה הוריד ל-95:92 דקה וחצי לסיום, הוא חסם את לימונד, שהלך עם הראש בקיר, וזריקות עונשין של אוחיון הנפלא פלוס סל קשה של בראטיץ' קבעו שוויון 95:95, 40 שניות לגונג. גם לימונד יצא בעבירה חמישית. ההתקפה של בית הלחמי כללה בעיקר בלגאן, אבל שתי הקבוצות שמרו על קור רוח מהקו בסדרה של זריקות עונשין, 99:100 לגלילים, אחרי איבוד כדור של נהריה בהתקפה האחרונה.

למרות האמוציות במשך 40 דקות של משחק, נראה היה שאריאל בית הלחמי קיבל את ההפסד כמו זן מאסטר. "בסך הכל המשחק היה חוויה, ואני מברך את הגליל על העלייה שלהם", אמר. "חסרו לנו הרבה מאוד שחקנים בסיום, אבל בכל מקרה לא היום הפסדנו את העלייה לפיינל פור, אלא בסיבוב השני, כשעשינו חילופי זרים. אני גאה בדרך ובבחורים. נכון שגליל יכולה להפסיד במחזור האחרון, אבל אני לא רוצה מתנות".

רשימת קלעים:

נהריה: סאשה אוקוקוליץ' 20, ברק פלג 19, חואן מנדז 15, רביב לימונד 14, עידו קוז'יקרו 11, ג'ף גריר ועמית בן דוד 9 כ"א, וורדאן ווקוסיץ' 2, אורי קוקיה שותף אך לא קלע.

גליל עליון: טריי סימונס 27 (9 מ-10 מהקו), יוגב אוחיון 24, עמרי כספי 14, סאשה בראטיץ' 13, קני אדלקה 10, אבישי גורדון 6, אבי בן שימול וגילי מוסינזון 3 כ"א, לירון צ'רנה שותף אל לא קלע.

אליצור אשקלון - מכבי ראשון לציון 76:86

המשחק נפתח בגישושים, ועם הרבה החטאות מרחוק ומקרוב, ובאמצע הרבע הראשון לוח התוצאות הראה 7:8 לאשקלון. 13 נקודות של ריקרדו מארש הקפיצו את קבוצתו ל-18:27 לאשקלון אחרי רבע אחד. ראשל"צ שיחקה כמו קבוצה שאין לה מה להפסיד, בזמן שאשקלון נלחמה על חייה בליגה בדרך ל-24:46 באמצע הרבע השני, ו-32:51 במחצית, הרבה בזכות יכולת קליעה מזעזעת של האורחים.

הראשונים עלו למחצית השנייה בסטייט אוף מיינד אחר לגמרי, וצימצמו את הפיגור ל-54:68, דקה לסיום הרבע השלישי. הפער הלך וירד, בין היתר בזכות זלזול של האשקלונים, ושלוש דקות לסיום לוח התוצאות הראה 73:79 בלבד' לאשקלון. הגארבג' טיים נמשך עד הסיום, 76:86 לאשקלונים, שהורידו את גבעת שמואל לליגה השנייה.

רשימת קלעים:

אליצור אשקלון: ריקארדו מארש 26, אור איתן 21, מרכוס האטן 13, דימרקו ג'ונסון 9, מושון יעקוסי 7, ליאור ליפשיץ 6, חנן קולמו ומיליאן בוצ'קה 2 כ"א, שחר כהן שותף אל לא קלע.

עירוני ראשל"צ: ג'רל בלסינגיים 16, ברנדון קורץ 15, בריאנט מרקסון 14, עודד שעשוע 13, איתי לב ובריאו טולברט 8 כ"א, דסטין ויילפציג 2, אסף דותן, חיים שמעונוביץ' ודימון פטרסון שותפו אך לא קלעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully