וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר ההגנה

רומן רוזנבלט

20.5.2007 / 18:42

לואיס מרין, אחד מהזרים הבולטים העונה, מסכם עונה מוצלחת במכבי נתניה, מחמיא לגרשון ובנאדו ומדבר על ההבדלים בין עטר לגוטמן

כשאלי גוטמן בנה את מכבי נתניה בתחילת קיץ 2006, היה זה אך טבעי שהוא יתמקד ראשית כל באיוש ההגנה, אותה תכנן להפוך לחלק החזק ביותר בקבוצה שייתן אפשרות לשאר חלקי הקבוצה לעבוד בשקט.

אחרי לא מעט חיפושים הגיע במפתיע בלם נבחרת קוסטה ריקה, לואיס מרין, עם רקורד של שני מונדיאלים ויותר ממאה משחקים בינלאומיים. מהר מאוד התברר שמדובר בבול פגיעה של גוטמן. מרין הפך לאחד מהזרים הטובים בישראל וללא ספק אחד מהמשפיעים והאיכותיים שהגיעו למכבי נתניה מעולם.

אחרי עונה שלמה, במהלכה הצטייר כטיפוס מאוד רגוע ושקט שבא לעשות את עבודתו ולחזור לביתו, נראה אתמול מרין שונה לגמרי בחגיגות של הקבוצה בשעות הלילה הקטנות בהרצליה. השחקן הרגוע והנחבא אל הכלים פינה את מקומו לאדם ששר ורוקד, שעולה על הבר עם שאר השחקנים ומפזז להנאתו לצלילי מוזיקה ישראלית ים תיכונית. אחרי שישן כמה שעות והתאושש מהחגיגות התפנה מרין לראיון מסכם של עונתו הראשונה בישראל, כשהוא מדבר על השחקן הישראלי, ההבדלים בין הכדורגל בארץ לזה אליו היה רגיל במולדתו ואף עוקץ בהומור ואהבה את הקפטן של הקבוצה, לירן שטראובר.

"צריך לשפר בישראל את המהירות והפיזיות"

ישראל זו התחנה הראשונה בקריירה שלך מחוץ לקוסטה ריקה. כיצד התרשמת ממה שראית כשהגעת לכאן?

"כשהגעתי לישראל לקח לי זמן להתאקלם כמו לכל מקום חדש. לאט לאט הפכתי לטוב יותר ולמתואם יותר עם השחקנים. מבחינה אישית מדובר בחוויה מצוינת עבורי ועבור משפחתי ואני מאוד שמח ונהנה מהשהות שלי כאן. ידעתי על המלחמה בקיץ כשהגעתי, אבל סיפרו לי לפני כן על ישראל והאנשים החמים פה וזה גם מה שפגשתי. נתניה היא עיר יפהפיה עם אנשים מיוחדים וחמים".

במהלך העונה נקלעה הקבוצה לשינויים משמעותיים. גוטמן פוטר, עטר הגיע, איך זה השפיע?

"מי שהביא אותי היה אלי גוטמן, שהוא מאמן מצוין ומקצועי. הוא עבד כל הזמן כדי לשפר את הקבוצה. אבל זה הכדורגל, לפעמים יש תוצאות לא טובות - זה מה שקרה בנתניה ולאחר מכן הוא פוטר. לא הכרתי את עטר לפני שהגיע לקבוצה, אבל מדובר במאמן טוב מאוד, ואולי איתו נוכל לעשות משהו בגביע אופ"א, עכשיו כשהגענו לשם".

הסגל הקיים יספיק לאירופה?

"יש לנו סגל טוב באופן כללי. אני חושב שכדי לשחק באופ"א צריך להיות טובים יותר, לעבוד קשה יותר ונצטרך לעלות ברמה ולשדרג את עצמנו כדי להתמודד שם בכבוד. אני חושב שאם נביא שחקנים באיכויות גובהות שישדרגו אותנו, זה לא יכול להזיק".

מה אתה יכול לומר לגבי הבלם הישראלי , מה יש לו לשפר?

"אני ראיתי דווקא לא מעט בלמים טובים בישראל. אני יכול ציין לדוגמא את הבלמים של בית"ר ירושלים, אריק בנאדו ושמעון גרשון. עבורי הם שחקנים מאוד טובים, ואני חושב שהם יכולים לשחק ברמה אירופאית. הדבר היחידי שלדעתי ניתן לשפר הוא להתאים את הכדורגל לרמה אירופית בו המשחק יותר מהיר וזריז ובישראל לפעמים המשחק איטי יותר. לשחקנים האלה ולעוד כמה מגנים יש מה למכור באירופה. הם הראו את זה במשחק מול אנגליה, כשהם שיחקו טוב וסגרו את החלוצים המצוינים שלה".

אולי זה נעוץ בהבדלים בין משחק ההגנה בארץ לעומת זה של קוסטה ריקה?

"ההבדלים בין משחק ההגנה בקוסטה ריקה לזה שראיתי פה, זה שאולי שם שחקני ההגנה מדברים ביניהם יותר במהלך המשחק, משחקים יותר על פסים קצרים קרוב אחד לשני. אם זאת, קשה להשוות, כי אופי הכדורגל בשתי המדינות שונה ולכן יכול להיות שההבדלים האלה טבעיים".

"מערך ההגנה שלנו יכול לשחק באירופה"

אם דיברנו על בלמים, מול איזה חלוצים קשה היה לך לשחק השנה?

"יש לא מעט חלוצים טובים בישראל. החלוץ שהכי הרשים אותי, הוא קולאוטי. הוא מאוד מסוכן ברחבת ה-16 בגלל שהוא מאוד חכם, יודע לאן לנוע במהלך המשחק, להגיע לשטחים חופשיים וזה חשוב לחלוץ טוב. יש גם החלוץ הצעיר טוטו תמוז, שהוא מהיר וחזק ומאוד מסוכן. אלו שחקנים שלא קל להתמודד מולם".

לא חששת שעם עזיבתו של גוטמן והגעתו של עטר ההתקפי, משחק ההגנה יפגע?

"גוטמן שם דגש יותר על ההגנה, וראובן שם דגש יותר על התקפה ועל איך לסכן את הגנת היריב. גוטמן עשה עבודה טובה עם ההגנה של הקבוצה ותוצאות העבודה הזו נותרו בקבוצה גם כשעזב. גם כשאנחנו תוקפים יותר עכשיו, אנחנו עדיין מגנים טוב מאוד. השינוי לא ממש השפיע עלינו".

מדברים עליך כעל אחד הזרים הטובים בישראל.

"זה מחמיא, אבל אני חושב שיש עוד שחקנים זרים טובים בארץ. אני חושב שכל שחקן זר שמגיע צריך להראות שהוא מביא ערך מוסף ולעבוד יותר קשה משחקן מקומי. ככה זה כמעט בכל מקצוע. כשמגיעים למדינה זרה צריך להראות איכות גבוה יותר כדי להצדיק את העסקתך. בליגה הישראלית יש לא מעט שחקנים טובים דוגמת דרק בואטנג ומילובאן מירוסביץ'".

נחזור שחקני ההגנה בארץ. מה תוכל לומר על השותפים שלך במכבי נתניה?

"ללא ספק מדובר בשחקנים טובים. אבי סטרול הוא שחקן מצוין וגם דדי בן דיין. אני חושב שהם, ביחד עם כל מערך ההגנה שלנו יוכלו לשחק ברמה אירופית".

איך שחקן רגוע ושקט כמוך מסתדר עם שוער "משוגע", באופן חיובי כמובן, כמו לירן שטראובר?

"לדעתי בכל קבוצה צריך שיהיו את השחקנים הרגועים, ותמיד טוב שיש "משוגעים". צריך גם שחקנים עם אמוציות, כמו לירן, איתי (שכטר – ר.ר) ואופיר (חיים – ר.ר). צריך שיהיו כאלה, זה מגוון את הקבוצה. הצעקות שלו לא מפריעות, הוא ימשיך לצעוק ואני אמשיך לעשות את מה שאני צריך לעשות".

מי שראה אותך אתמול חוגג בשעות הקטנות של הלילה בשירה הריקודים, שפשף את עיניו. בדרך כלל אתה נראה רגוע ומאופק הרבה יותר.

"אני תמיד מתנהג ככה כשאני שמח. הייתי מאוד שמח אתמול עבור הקבוצה. אני יודע שההישג שלנו מאוד חשוב למועדון ולאוהדים ולכן הרגשתי מאוד חופשי, שרתי ורקדתי עם חבריי לקבוצה. זה לא לואיס מרין אחר. כשקורה משהו חשוב בחיי אני תמיד מתנהג ככה , חוגג עם המשפחה והחברים. עשיתי את זה גם בקוסטה ריקה, פשוט לא ידעתם על זה. בסופו של דבר אני בן אדם עם רגשות כמו כולם וזה מה שראו אתמול בהרצליה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully