וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זו בהחלט פריצת דרך"

20.5.2007 / 17:20

כך סיכם רוג'ר פדרר את הניצחון 6:2, 2:6, 0:6 על רפאל נדאל בגמר בהמבורג, שקטע לספרדי רצף של 81 ניצחונות על החימר

רפאל נדאל כל כך רצה לשמור על תואר "מלך החימר" ערב פתיחתו של הרולאן גארוס. הוא החזיק ברצף מדהים של 81 ניצחונות על החימר, כמה מהם גם על רוג'ר פדרר, שמעולם לא הצליח להרשים מול הספרדי על המשטח שהוא כל כך אוהב.

כדי להיות הטנסיאי הטוב בעולם, אתה חייב לשלוט גם על החימר, במיוחד אם הסגן שלך מוביל עליך 3:7 במאזן הפנימי. אז פדרר סוף סוף עשה את זה, הוא ניצח את רפאל נדאל על החימר ורשם הישג היסטורי מבחינתו. הוא גם צימק ל-7:4 במאזן הפנימי בינו לבין נדאל ואם המאזן הזה יעמוד על 7:5 בסוף הרולאן גארוס, הרי שפדרר יוכל ללכת השנה עד הסוף ולזכות בכל טורנירי הגראנד סלאם, סוף סוף הוא הוכיח שהוא יכול לעשות את זה.

הטנסיאית הסרבית ילנה ינקוביץ' חגגה הערב תואר שלישי העונה אחרי שזכתה בטורניר רומא היוקרתי (על סך פרסים של 1.34 מיליון דולר). ינקוביץ' גברה במשחק הגמר על סבטלנה קוזנצובה הרוסיה 5:7, 1:6, מה שיקפיץ אותה לחמישיה הראשונה בדירוג העולמי לנשים.

מהלך המשחק

לא נעים להזכיר את זה אחרי משחק כל כך היסטורי, אבל במערכה הראשונה פדרר נראה פשוט פאתטי. נדאל שבר אותו פעמיים כדי לעלות ל-1:4 וניצל כמות גדולה של טעויות בלתי מחויבות של פדרר, כדי לשלוט במערכה. פדרר לא ניצל את שתי נקודות השבירה שהיו לו במערכה, והפור-הנדים שלו היו פשוט נוראיים. נדאל ניצח 2:6 במערכה ונראה היה שהניצחון ה-82 שלו ברציפות על החימר ממשמש ובא.

במערכה השניה פדרר שיפר פלאים את כל הליקויים מהמערכה הראשונה. התסריט של המערכה הראשונה חזר על עצמו, אבל בדיוק להיפך. פדרר שבר פעמיים כדי לעלות ל-1:4 וניצח בסופו של דבר 2:6 כדי להשוות ל-1:1.

במערכה השלישית והמכרעת השוויצרי הזכיר למה הוא כל כך גדול. למרות שהוא רחוק מלהיות שחקן חימר מדופלם, פדרר נע בצורה מושלמת על הבייסליין וגם העניש את נדאל לא מעט במשחק הרשת. הווינרים לא הפסיקו להמם את מלך החימר הספרדי, ונראה היה כאילו הוא ויתר כבר בתחילת המערכה על האחוזים המושלמים שלו בחימר, לקראת הרולאן גארוס.

השמחה של פדרר בסיום הזכירה את פרץ הרגשות שלו אחרי כל זכייה שלו בגראנד סלאם. זה היה רק טורניר בסבב המאסטרס, אבל זה היה ניצחון היסטורי.

רוג'ר פדרר הנרגש אמר בסיום המשחק: "זו ללא ספק פריצת דרך, יהיה מעניין לראות איך שנינו נגיב לכל זה ברולאן גארוס. אני מרגיש כל כך טוב עם זה ששיחקתי מצויין, עכשיו אני מוכן לפאריז. זה לא ששיחקתי ממש רע בזמן האחרון, זה פשוט התואר הראשון שלי על חימר אחרי שנתיים וזה מאוד מרגש אותי".

רפאל נדאל, שניצח את פדרר בחמשת המפגשים הקודמים ביניהם על החימר, אמר בסיום: "כנראה שלא הצלחתי לשמור על רמה מנטלית גבוהה. מבחינה פיזית אני בסדר, אבל אני מרגיש עייף מנטלית. היו לי המון משחקים וזה קשה, אבל אני שמח מאוד שהתחריתי בהמבורג. ביצעתי המון שגיאות במשחק הזה ופדרר הרגיש את הכדור הרבה יותר טוב. בכל מקרה, הצגתי כאן טניס מצויין השבוע ואני לא יכול להגיד שאני מרגיש רע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully