וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תקראו לי צעיר

אסף שקד

19.5.2007 / 9:21

עמית בן שושן פתח את העונה בסערה ואף הוזמן לנבחרת, אבל בהמשך דעך ואצל יוסי מזרחי הפך לשחקן ספסל קבוע. ראיון עם הרבה ביטחון

כשמחפשים בכל זאת סימני שאלה סביב האליפות של בית"ר ירושלים, הנקודה הראשונה שעולה היא הקיפאון החלקי של שחקני הבית. פעם העתיד המתחדש של המועדון, היום רובם הגדול מנגנים כינור שני לשכירי נחרב שנשלחו על-ידי גאידמק להביא לו אליפות. למרות שאבירם ברוכיאן סבל יותר ממנו, אין דוגמה יותר מייצגת לכך מעמית בן שושן, שהתחיל את העונה כיהלום החדש של קשטן בנבחרת וגמר אותה, ברוב המקרים, כמחליף של שוונקי. כל מי שמכיר את בן שושן יודע: הוא שווה הרבה יותר משני שערים בעונה.

במבט לאחור, בן שושן יכול לסמן את נקודת המפנה מתחילת העונה החלומית שלו (שער ניצחון בלתי נשכח מול הפועל ת"א ושער שוויון מול נבחרת רוסיה) במסיבת העיתונאים הרשמית של יוסי מזרחי, שאמר אז שזה לא יהיה נכון לבנות על השחקנים הצעירים שיביאו אליפות למיסטר ארקדי. למעט המקרה הנהדר והחריג של ברק יצחקי, מזרחי עמד במילה שלו ופגע בבן שושן, שעד היום לא מסכים עם הקו שהנחה את המאמן שלו.

"לא אעזוב את בית"ר לשום קבוצה בישראל"

"שמעתי את הדברים שמזרחי אמר אז במסיבת העיתונאים ואני חושב שהגיל לא משחק תפקיד בקבוצת כדורגל", אומר בן שושן. "אני חושב שעברנו כבר את התקופה שקוראים לנו הצעירים, אני עונה רביעית בקבוצה הבוגרת ואחרי שנתייים שבהן צברתי דקות משחק וניסיון, אז כל הטענות שאנחנו שחקנים צעירים לא אמורות לשחק תפקיד לפי דעתי. אני לא מסכים עם המשפט הזה של 'שחקנים צעירים'.

"אבירם כבר 5 עונות בקבוצה הבוגרת, אני 4 עונות, ככה שלקרוא לנו צעירים זה לא נכון. לא מתפקידי לבוא ולומר שצריכים לבנות עלינו את הקבוצה, אבל אני חושב שלפחות בשתי העונות האחרונות הפכנו לחלק בלתי נפרד מהקבוצה הבוגרת וכשחקני בית אני חושב שהצלחנו להשתלב למרות כל הרכש שנעשה כאן".


אתה לא מרגיש שנעצרת מאז הפריצה בנבחרת?

"אני לא מסכים עם זה שנעצרתי. נכון, לא הייתה לי עונה קלה, אבל אף פעם לא נשברתי. אני חושב שהזימון לנבחרת ביגר אותי באופן מסוים, כי מאותו הרגע קיבלתי מחויבות גם למדינה עצמה ולא רק לבית"ר ירושלים וכשאתה מקבל אחריות כזאת אתה אוטומטית מתבגר. כל שחקן עובר במהלך העונה משחקים טובים יותר ופחות טובים ולמדתי לקבל את זה. אני לא מסוג השחקנים שבוכים שהם יושבים על הספסל".

בית"ר הביאה כמות גדולה של חלוצים, עד כמה זה פגע בכם?

"כמובן שכשחקן ישראלי וכשחקן בית הייתי מעדיף שיתנו לנו את ההזדמנות, אבל בסופו של דבר והיה גם אפשר לראות את זה על המגרש - מי ששיחק היה מי שהיה טוב באימונים ולא משנה אם הוא שחקן זר או ישראלי. לגבי העונה הבאה? יהיה מאמן שיחליט הכל, מבחינתי אני אעשה הכל בשביל להוכיח שמקומי בהרכב".

אתה מוכן לעבור עוד עונה כזאת, או שאולי תשקול לקבל דקות משחק בקבוצה אחרת?

"אני לא אשחק באף קבוצה אחרת בארץ חוץ מבית"ר ירושלים ואני יכול להתחייב על זה. אני אוהד בית"ר ירושלים לפני שאני שחקן שלה, זאת הקבוצה שבזכותה אני נמצא היכן שאני נמצא ואין לי בעיה לעבור עוד עונה כמו העונה הזאת".

גם חגגת את האליפות הזאת כאחד האוהדים.

"אחרי החגיגות כולם ראו שהקהל של בית"ר הוא הטוב ביותר. מספיק לראות את חגיגות הזכייה בגביע של הפועל ת"א בשביל להבין את ההבדלים העצומים בין הקהלים. תמיד ידעתי שלבית"ר יש את הקהל הכי גדול וטוב בארץ, אבל אחרי שאתה עובר ערב כזה בגן סאקר אתה מבין כמה הקהל של בית"ר עוצמתי וגדול. זה כמו חלום מתוק שאני מקווה שיצא לנו לטעום אותו שוב בעונה הבאה".

"הבנו שבאירופה לא יהיה לנו קל כמו בליגה"

בית"ר זכתה באליפות בזכות או בחסד?

"בית"ר ירושלים זכתה באליפות אך ורק בגלל שהיא ראויה לכך. להבטיח את האליפות כמה מחזורים לפני תום העונה זאת הוכחה גדולה לכך שהיינו הכי טובים. לא זכינו באליפות ב-2-3 נקודות מהמקום השני ולא בגלל הפרש שערים. גם במשחקים מול הגדולות הראנו שאנחנו הכי טובים ועובדה- הפועל ת"א ומכבי חיפה לא ניצחו אותנו וגם מול מכבי ת"א סיימנו משחק בתיקו וניצחנו אותם, ככה שלומר שזכינו באליפות בגלל שהיריבות היו חלשות זאת שטות אחת גדולה. עובדה שאותן יריבות לא הצליחו לנצח אותנו. הייתה לנו עונה בהחלט קשה ועל זה אני מסכים, כל מיני גורמים חיצוניים ניסו לחבל בנו, אבל היינו מספיק חזקים וקיבלנו גם תמיכה מהקהל בשביל שלא נישבר. כמועדון עברנו הרבה שינויים, להחליף באותה עונה מאמן ויו"ר זה לא דבר פשוט, אבל בשורה התחתונה זכינו באליפות והראנו לכולם שאנחנו הטובים ביותר".

מיהם שחקני העונה לפי דעתך?

"לפי דעתי היו שני שחקני עונה לבית"ר ירושלים - איציק קורנפיין ומיכאל זנדברג, כשמבחינתי הם גם שחקני העונה של הליגה. הם היו השחקנים הכי משמעותיים על המגרש וידעו לנווט אותנו ברגעים הכי פחות טובים שלנו. קורנפיין הציל אותנו כמה פעמים מאיבוד נקודות ואילו מיכאל היה המנוע של הקבוצה. שניהם לפי דעתי ראויים לתואר הזה".

מה יהיה עם בית"ר באירופה?

"אם מכבי חיפה ומכבי ת"א הגיעו לליגת האלופות, אין סיבה שאנחנו לא נהיה שם. זאת עונה שלישית ברציפות שנשחק באירופה, כשבכל עונה אנחנו עוברים למפעל החשוב יותר. כשהיינו באינטרטוטו לא היו לנו שאיפות גדולות ולכן גם לא הגענו לשלבים הגבוהים. בתחילת העונה, כששיחקנו באופ"א, היו ציפיות ענקיות, אבל אחרי שעפנו מול בוקרשט הייתה אכזבה גדולה. אז הבנו שבאירופה לא יהיה לנו קל כמו בליגה. נצטרך להתכונן בשיא המרץ והרצינות בשביל להצליח בליגת האליפות. המטרה הבאה שלנו תהיה להשתלב בשלב הבתים בליגת האלופות. אחרי שהגשמתי כמה חלומות בשנים האחרונות, זה החלום הבא שלי".

לפני כן יש לך אליפות אירופה עם הנבחרת הצעירה.

"אני מקווה שנצליח לתפוס את אחד משלושת המקומות הראשונים, אבל זה לא יהיה קל בכלל. ברור שיש התרגשות לקראת אליפות אירופה, זה מעמד שטרם הייתי בו באופן אישי, אבל המטרה שלנו היא לשים את ההתרגשות בצד ולעלות למשחקים עם הרבה ביטחון והרבה אמונה. לגבי העייפות - אני לא חושב שזה ישחק תפקיד. נכון שעברנו עונה לא קלה וגם לי באופן אישי הייתה עונה עמוסה גם מבחינת הנבחרות, אבל אנחנו שחקנים צעירים ובגיל הזה אנחנו צריכים לשחק כמה שיותר, ככה שהעייפות לא אמורה להשפיע. אל תשכח שגם הנבחרות האחרות מגיעות באותה סיטואציה, ככה שאנחנו לא יוצאי דופן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully