וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פאלופ לא עשה פלופ

17.5.2007 / 0:03

שוער סביליה אנדריאס פאלופ עצר 3 פנדלים (1:3) בגמר הדרמטי מול אספניול והביא לה גביע אופ"א שני רצוף, אחרי 2:2 בתום 120 דקות

חובבי כדורגל רבים לא משקיעים זמן בגביע אופ"א, והיום הם רק יכולים לתפוס את הראש על משחק גמר גדול שהחמיצו. אספניול וסביליה נפגשו לקרב כל ספרדי חם באצטדיון המפדן פארק היפהפה שבסקוטלנד עם 50,000 צופים ברקע. בסוף הייתה זו ידם של האנדלוסים על העליונה לאחר ניצחון מתוק בפנדלים (1:3), בתום 2:2 אחרי 120 דקות מהנות וקצביות.

הקבוצה של חואנדה ראמוס זכתה בגביע שני ברציפות, אחרי שעשתה את כל הדרך הלא קלה, שוב לגמר, ושיחזרה בכך את ההישג ההיסטורי של ריאל מדריד משנים 85-86. היום באופן ברור הוכיחה סביליה שהיא לא עוד אחת מיני קבוצות שעולות לצמרת לזמן מה וקורסות לאחר מכן. שני גביעי אופ"א, סופרקאפ אירופי (ניצחון על ברצלונה), ריצה בלתי מתפשרת לאליפות, בצוותא עם ריאל מדריד וברצלונה, והעפלה לגמר הגביע הספרדי אומרים את שלהם.

הקטאלונים מדדים באמצע הטבלה הספרדית, אבל זה בגלל שהם הטילו יהבם על הגביע האירופי, אותו פספסו בשנת 1988. כזכור, אספניול הדיחה את מכבי חיפה בשלב שמינית הגמר. היום היא הגיעה לגמר ונתנה משחק מצוין. לקראת הסוף, ההרחקה של מויסס הורטאדו (בדקה ה-68) והמאמץ הגדול שעשו שחקניו של ואלוורדה נתתו אותתם בם. הם רק חיכו לפנדלים. למרות שספגו שער בהארכה, הם לא ויתרו. בסיום היה זה שוער סביליה אנדריאס פאלופ, שהצליח להדוף שלוש בעיטות מ-11 מטר בדו קרב הפנדלים, כדי לעצור את אספניול העצובה ולהביא גביע לאנדלוסיה.

סביליה פתחה טוב ובדקה ה-18 עלתה ליתרון משער של אדריאנו. הבישול נרשם לאנדריאס פאלופ, ששלח לו מסירה עם היד עד מחצית המגרש. אגב, לפאלופ, מלבד הבישול, יש גם שער במפעל, כשכבש גול שיוויון דרמטי בדקה ה-94 נגד שחטאר דונייצק, שהציל את הקבוצה מהדחה. אבל הקטאלונים לא נשברו. עשר דקות לאחר מכן שייט לו ריירה באגף שמאל באין מפריע. כשחתך למרכז, ניגש אלבס אליו, אך ריירה שלח בעיטה אדירה, שנעצרה רק ברשת.

בהארכה לחצה סביליה על הדוושה. בדקת הסיום של החלק הראשון של ההארכה כבש פרדי קאנוטה. המשחק התקדם ונראה כגמור, אבל אז, ג'ונתאס, שנכנס כמחליף דהר עם הכדור ושלח טיל עם כל הלב לשער של פאלופ.

מחצית ראשונה

דקה 4 - אנצו מארסקה היתל בהגנת אספניול ושלח מכ-15 מטרים אלכסונית גבוה מעל השער.

דקה 6 - סביליה המשיכה לתקוף ופרדי קאנוטה הצליח לנגוח כשהתרומם גבוה גבוה, אבל רק מעל השער של גורקה איראזוז.

דקה 14 - הזדמנות ראשונה לאספניול. דויד גארסיה שלח רוחב שטוח והקפטן ראול טאמודו בעט, אך חלש. פאלופ עצר ללא בעיה.

דקה 17 - הקטאלונים בטראנס. מויסס התקדם באמצע המגרש באין מפריע ושלח כדור חזק מכ-30 מטר לפינה של פאלופ, שהשתטח ועצר טוב.

דקה 18 - גול!! שוער סביליה פאלופ, קלט את הכדור אחרי הרמת קרן ושלח מסירה בת כ-40 מטר עם היד לאדריאנו. טעות בהגנת הקטלאונים ואדריאנו, שהגיע לבד מול השוער, שלח מסובב לפינה ופנימה. 0:1 לסביליה.

דקה 28 - גול!! אספניול לא ויתרה. סביליה קבוצה התקפית, אבל מה עם ההגנה? ריירה דהר מקו האמצע לאורך קו שמאל, חתך למרכז, ניער בדרך את אלבס ובעט. הכדור פגע בשחקן הגנה ופאלופ, שנגע בכדור בקצות האצבעות, היה חסר אונים. 1:1.

דקה 38 - פרדי קאנוטה הוריד בראש לפוארטה, שבעט. הכדור פגע בגרקה ונהדף לקרן.

דקה 45 - אדריאנו הרים מצד שמאל, ולואיס פביאנו, שהגיח מאחור, שלח מהאוויר, אבל מעל השער.

מחצית שנייה והארכה

דקה 55 - פרדי קאנוטה שלח וולה ממפתן הרחבה, אבל איראזוז, הדף וקלט בשנית, לפני שפביאנו הצליח להגיע לכדור.

דקה 56 - בהתקפה הבאה מסר איבן דה לה פניה לראול טאמודו, שבעט חזק. פאלופ הדף לקרן.

דקה 58 - המשחק המצוין המשיך לספק הזדמנויות משני הצדדים. ריירה המשיך לטווח. הפעם הוא שיחרר בעיטה מכ-20 מטר אלכסונית לשערו של פאלופ, שהדף עם קצות האצבעות למשקוף והחוצה.

דקה 62 - לואיס פביאנו רץ אל עבר כדור אבוד ונכנס בעוצמה חזקה בשוער אספניול איראזוז. רק צהוב לשחקנה של סביליה.

דקה 68 - מויסס הכשיל את החלוץ קרז'אקוב מאחור וספג כרטיס צהוב שני. אספניול בעשרה שחקנים.

דקה 78 - התקפה מצוינת של סביליה. שיתוף פעולה בין המחליפים. נבאס שלח לרנאטו, שבתוך הרחבה השאיר במסירה קטנה לקרז'אקוב, שבעט מ-7 מטרים לשחקים והוריד ציפור חמדמדה.

דקה 83 - קרן לסביליה. קאנוטה נגח, אבל השוער סיפק הצלה אדירה. דרגאוטינוביץ' בעט את הריבאונד ליציעים.

דקה 90 - רנאטו ניסה בעיטה חזקה, אבל שוער אספניול היה במקום.

דקה 93 - חסוס נבאס פרץ מצד ימין אל תוך הרחבה, אך במקום להרים למרכז, ניסה להבקיע. הכדור עף גבוה מעל המשקוף.

דקה 105 - גול!! פרדי קאנוטה החל במהלך, כאשר בסופו שלח לו דני אלבס כדור רוחב מצוין. החלוץ ממאלי לא התבלבל ושלח משבעה מטרים שטוח לרשת של אספניול. 1:2 לסביליה.

דקה 116 - גול!! ג'ונתאס המחליף לקח כדור ובעט עם כל הלב והנשמה לפינה של פאלופ, שלא יכל להושיע. שער ענק. 2:2. הקבוצות יבעטו פנדלים.

הרכבים:

סביליה: אנדריאס פאלופ; דניאל אלבס, חאבי נבארו, איביצ'ה דרגאוטינוביץ', אנטוניו פוארטה; כריסטיאן פאולסן, אדריאנו (רנאטו, 76), אנצו מארסקה (חסוס נבאס, 46), חוזה לואיס מרטי; לואיס פביאנו (אלכסנדר קרז'אקוב, 64), פרדי קאנוטה.

אספניול: גורקה איראזוז; פבלו זבלטה, דניאל גרקה, מארק טורחון, דויד גארסיה; פרנסיסקו רופטה (וולטר פאנדיאני, 56), איבן דה לה פניה (ג'ונתאס, 87), מויסס הורטאדו (הורחק, 68), אלברט ריירה; ראול טאמודו (חוסה מריה לה-קרוז, 73), לואיס גארסיה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

פנדלים

הבועט הראשון של סביליה, פרדי קאנוטה. החלוץ ממאלי שלח פס מדויק לפינה. 0:1 לסביליה.

לואיס גארסיה הלך, השתהה ובעט חלש לפינה. פאלופ הדף. 0:1 עדיין.

דרגאוטינוביץ' שלח את גורקה שמאלה ובעט ימינה. 0:2 לסביליה.

וולטר פאנדיאני ניגש לבעיטה חשובה ובעט טיל לפינה השמאלית העליונה. 1:2 לסביליה.

דני אלבס, הבועט השלישי של סביליה, שיחרר בעיטה נוראית גבוה גבוה מעל השער.

ג'ונתאס, שכבש את שער השיוויון, בעט גרוע. פאלופ שוב הדף. עדיין 1:2 לסביליה.

פוארטה ניגש, בעט בקלילות לפינה הימנית. גורקה זינק שמאלה. 1:3 לסביליה.

מארק טורחון הלך לבעיטה הרביעית של אספניול. אבל פאלופ היה שם, שוב, כדי לזנק ימינה ולהדוף. 1:3 לסביליה, שזוכה בגביע אופ"א שני ברציפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully