וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מג'אדלה בכנס המכביה: "מרגיש בבית"

16.5.2007 / 19:37

שר התרבות, המדע והספורט השתתף בכנס תנועת מכבי העולמית, שדנה במכביה ה-18 ב-2009. אריק זאבי: "אשתתף בכל מקרה במשחקים"

נציגי 45 מדינות השתתפו היום (רביעי) בכנס השנתי של תנועת מכבי העולמית, אשר מתקיים בכפר המכביה, שהנושא המרכזי בו הוא המכביה ה-18, מכביה חי. אחד הנואמים הראשיים היה שר התרבות, המדע והספורט ראלב מג'אדלה שפתח ואמר: "בדרך כלל אני נוטה לקצר בדבריי. הפעם, בגלל שאני איש הפועל, אני לא רוצה שיחשדו בי במכבי שאני עושה את זה מהסיבה הזו". לאחר מכן הוסיף השר: "אני מרגיש בבית. ספורט זה המגרש הביתי שלי".

למרות שהמכביה תתקיים רק ביולי 2009, ציין השר שבמצב היציבות השלטונית בישראל אין לדעת מי יישב בממשלה ומי יהיה שר התמ"ס באותו זמן, "ולכן אני מבקש לקבל הזמנה כבר מעכשיו". בסיום הנאום קיבל מג'אדלה פרס הוקרה מראשי מכבי תנועה עולמית.

לוגו משחקי המכביה ה-18 נחשף בטקס מרשים, לאחר ספירה לאחור של כל המשתתפים הוצג סרט אנימציה קצר ובו הלוגו, המשלב שתי דמויות בצבעי כחול וזהב היוצרים יחד את סמל המגן דוד. הלוגו עוצב על ידי סטודיו גיראף.

המדליסט האולימפי מאתונה, אריק זאבי, עלה לבמה ביחד עם השחיינית אניה גוסטומלסקי, ושניהם חשפו את דגל המכביה ה-18 , כשברקע פוזר לו קונפטי באולם. זאבי בירך את המשתתפים בשם הספורטאים: "המכביה ה-18 תהיה החמישית שלי, אחרי שהראשונה הייתה ב-1993, בהיותי בן 16. אני עדיין לא יודע מה יקרה אחרי בייג'ין ואם אמשיך להתחרות או אולי אפרוש, אבל במכביה ה-18 אשתתף בכל מקרה בגלל החשיבות שלה להמשך הקשר עם הקהילות היהודיות בעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully