וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשמית: נוביצקי זכה בתואר ה-MVP

15.5.2007 / 21:39

הגרמני של דאלאס הפך לאירופאי הראשון בהיסטוריה שזוכה בתואר, על אף המבוכה בסיבוב הראשון מול הווריורס. הקדים את נאש ובריאנט

כצפוי, דירק נוביצקי מדאלאס הוכרז היום (שלישי) באופן רשמי כ-MVP של העונה ב-NBA. נוביצקי, האירופאי הראשון בהיסטוריה שזוכה בפרס היוקרתי, זכה ל-1,138 נקודות, והקדים ב-125 נקודות את סטיב נאש מפיניקס סאנס (הזוכה בשנתיים הקודמות). קובי בריאנט, שדורג שלישי, זכה ל-521 נקודות. דאנקן נבחר למקום הרביעי, לברון ג'יימס חמישי, ואחריהם דורגו טרייסי מגריידי, כריס בוש וגילברט ארינאס.

נוביצקי זכה בתואר בזכות 67 ניצחונות שהשיגו המאבריקס בעונה הסדירה (המאזן השישי בהיסטוריה של הליגה). בפלייאוף דאלאס, כידוע, הצליחה קצת פחות, כשהודחה בסיבוב הראשון 4:2 בידי גולדן סטייט ווריורס, והפכה למדורגת ראשונה השלישית בלבד בהיסטוריה שמפסידה למדורגת שמינית, ולראשונה שזה קורה לה אחרי העונה כל כך מוצלחת.

העיתונאים שלחו את הבחירות שלהם עד יום אחד אחרי סיום העונה הרגילה, והכשלון של נוביצקי בסדרה מול גולדן סטייט לא יכול היה להילקח בחשבון בהצבעה, מה גם שהוא לא צריך היה, לאור החלוקה בין העונה הרגילה והפלייאוף.

המספרים הנפלאים שלו העונה הם 24.6 נקודות ב-50.2 אחוזים מהשדה, 41.6 מהשלוש ו-90.4 מהעונשין, בנוסף ל-8.9 כדורים חוזרים ו-3.4 אסיסטים.

הגרמני פתח את העונה בסערה, ולמרות שהוריד את הקצב בשבועות האחרונים של העונה הרגילה, הוא נותר המועמד המוביל לזכות בתואר היוקרתי, לאור העובדה שהיה השחקן הטוב ביותר בקבוצה הטובה ביותר בליגה, ולאור המחסור בהתעלות נדירה של שחקן אחר שתדחוף אותו קדימה. סטיב נאש שוב הנהיג את פיניקס, אבל ההצטיינות של אמארה סטודמאייר והעובדה כי זכה כבר בשני תארי MVP רצופים, הורידה את סיכוייו, והלייקרס היו בינוניים מכדי לאפשר לקובי בריאנט להתמודד ברצינות.

"עדיין כואב לי איך שהעונה הזו נגמרה", אמר נוביצקי, "אבל זה פרס על העונה הרגילה, ואני חייב להיות גאה במה שעשיתי".

גם הקומישינר הילל את הכוכב של המאבס: "הוא אתלט ענק, אייקון אירופאי, שלא רק למד איך לשחק את המשחק שלנו - הוא שלט בו".

סיכום הקולות:
1) נוביצקי: מקום ראשון - 83, שני - 39, שלישי - 7. סה"כ: 1,138.
2) נאש: מקום ראשון - 44, שני - 74, שלישי - 11. סה"כ: 1,013.
3) בריאנט: מקום ראשון - 2, שני - 11, שלישי - 65. סה"כ: 521.
4) דאנקן: מקום שני - 3, שלישי - 25. סה"כ: 286.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully