וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סביליה רוצה להיות ריאל מדריד

15.5.2007 / 20:56

הקבוצה האנדלוסית יכולה להפוך לשניה בהיסטוריה שתזכה בגביע אופ"א פעמיים ברציפות, אם תנצח מחר בגמר את אספניול

סביליה יכולה להפוך מחר (רביעי, 21:45) לקבוצה השניה בלבד בתולדות גביע אופ"א שזוכה בגביע פעמיים ברציפות, אם היא תצליח לעבור את אספניול בגמר הכל-ספרדי שייערך בגלזגו. הקבוצה של חואנדה ראמוס היא הרביעית שמגיעה לגמר כאלופה מכהנת, אבל רק ריאל מדריד הצליחה להגן על התואר - וגם זה היה לפני 20 שנה.

בשנה שעברה הקבוצה האנדלוסית עשתה את זה עם רביעייה מרשימה מול מידלסברו, והשנה סביליה חיזקה עוד יותר את מעמדה ככוח עולה בכדורגל האירופי. בחצי הגמר היא עברה את אוסאסונה 1:2 בסיכום שני המשחקים.

אספניול, מצידה, שואבת את המוטיבציה מהרצון להפתיע את כולם ולהוכיח שגם היא יכולה. לעומת סביליה, שנמצאת חזק בצמרת הליגה בספרד, אספניול מגיעה לגמר השני בתולדותיה (הפסידה ב-1988) בסך הכל מהמקום ה-12 בטבלת הלה-ליגה, אבל הביסה בחצי הגמר בקלות 1:5 את ורדר ברמן בסיכום המשחקים.

"הגביע הזה תמיד היה מיוחד בשבילנו"

ראמוס אמר לקראת המשחק: "זאת הדמנות מצויינת בשבילנו. השנה שעברה הייתה נהדרת עבורנו, אבל גם זה משחק ענק. אנחנו גאים שיש לנו הזדמנות לשחזר את ההישג ההיסטורי של ריאל. זה בידיים שלנו, ונעשה הכל כדי להשיג את זה".

מאמן אספניול ארנסטו ואלורדה, ששיחק בקבוצה בגמר שבו שמטה הקבוצה יתרון 0:3 בדרך להפסד, מודה שהמשחק ההוא עדיין משפיע על המועדון: "אחרי שהפסדנו בלברקוזן, הגביע הזה תמיד היה משהו מיוחד בשבילנו. מתחילת העונה השחקנים מתוכננים למשחק הזה". ואלורדה, שחניכיו שמטו יתרון 1:3 בסוף השבוע האחרון מול ריאל מדריד בליגה והפסידו 4:3, מקווה שזה לא יקלקל את התכניות: "זו סיטואציה שונה לגמרי. אתה לא מקבל הרבה הזדמנויות להניף גביע אירופי. האוהדים עדיין חשובים על ההוא שברח לנו".

אנדרס פאלופ, שוער סביליה שהגיע למועדון אחרי שנים כמחליפו של קאניסארס בוולנסיה אמר: "שנים הייתי בצל, לא יכולתי להנות מרגעים כאלה. אני נהנה מכל רגע ומנסה להשתפר. אנחנו מכירים טוב את אספניול, ויודעים איך לפגוע בהם. מה שאנחנו צריכים לעשות זה לשחק באותה קצב ואינטנסיביות כמו תמיד".

וולטר פנדיאני, חלוץ אספניול שמוביל את טבלת מלך השערים בגביע אופ"א עם 11 כיבושים, לא מתכוון לוותר בקלות: "אם לא נזכה בגביע, כל השערים שלי לא יהיו שווים כלום. זה רגע היסטורי בשביל המועדון, אנחנו חייבים לאוהדים על כל מה שהם עשו בשבילנו". פנדיאני עושה כבוד לעמיתו מסביליה, פרדי קאנוטה: "הוא לוקח כדורים מהאוויר, הוא יכול לרוץ ישר אליך ויש לו בעיטה קטלנית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully