וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי לא רוצה שהפועל ת"א תנצח

לי בוץ

15.5.2007 / 16:27

בדומה לאופוזיציה שהייתה לנבחרת איטליה במונדיאל, גם במחנה האדום יש כאלה שלא רוצים לקחת גביע: "זכיה תגרום להנהלה לחשוב שהצליחה"

ביולי שעבר התמלאו הכיכרות ברומא, כדי לקבל את פניהם של אלופי העולם, שחקני נבחרת איטליה. פרשייה מכוערת, שרק חודש אחד לפני כן נסכה ערפל כבד על הכדורגל האיטלקי, נבלעה תחת קולותיהם של מאות אלפי גרונות זועקים. שחקני הנבחרת התכוננו למונדיאל לצד חקירות אינטנסיביות, בעקבות כל השחיתויות שנחשפו. דיברו על כך שהראש שלהם, שהיה שקוע בעונשים הצפויים, יפריע להכנות לאליפות העולם. בסופו של דבר איטליה זכתה בגביע הנכסף והשמחה של שחקניה, שחלקם ירדו ליגה מספר שבועות מאוחר יותר, היתה גדולה מתמיד.

אבל בניגוד למצופה, המסע אל הגביע העולמי לא לווה בתמיכה מקיר אל קיר. כ-20 אחוזים מאוהדי הכדורגל האיטלקים קיוו לכישלונה של הסקוואדרה אזורה, מכיוון שניצחון ייתן פרס לא ראוי על מחדלי העונה שחלפה. זכייה בתואר, כך חששו האוהדים, תשכיח את המחדלים מאחת העונות העגומות ביותר שידע הכדורגל האיטלקי.

"הדרך הזו לא שקטה, ישרה וחלקה"

עם הרגשה דומה מסתובב היום חלק מאוהדי הפועל ת"א. הנפת גביע בפעם השניה ברציפות, כך הם סבורים, תעלים את הפרשיות שסבבו סביב המועדון העונה, דבר שלטענתם אסור שיקרה. אותו חלק מהאוהדים האדומים מביע דעה נחרצת בשיחות שלא לציטוט, כשבפיהם שגורה מנטרה אחת: "הלוואי שאשקלון תנצח, הגביע לא מעניין אף אחד". עוד טוענים אותם אוהדים, כי "לא שווה להניף גביע בלי שביט ואחרי האירועים שהתרחשו עם שומי העונה. זכייה בגביע תגרום להנהלה לחשוב שהעונה הזאת היא הצלחה וזה יהיה אסון. שנפסיד, גם ככה אם ננצח השחקנים יקדישו את זה להנהלה ולא לנו".

"אנחנו לא מכביסטים", ממהרים להבהיר אותם אוהדים, "אבל אם נחשוף את הדעה שלנו בשמנו האמיתי, החבר'ה ביציע יגידו שאנחנו לא באמת אוהדי הפועל. מה שאותם אנשים צריכים להבין הוא שדווקא האוהדים האמיתיים של הקבוצה רוצים שנפסיד מחר. דווקא האוהדים המסורים, הותיקים, אלה שהיו בתקופות טובות יותר וטובות פחות לא מתרשמים מעוד גביע בארון, אלא מהדרך שהוא הושג בה. הדרך הזו היא לא דרך ישרה, חלקה ושקטה כמו שמתאים להפועל, אלא דרך שמלאה בבורות, באבנים ובדברים מלוכלכים ומגעילים. אוהדי הפועל האמיתיים לא מתרשמים מתארים כמו החבר'ה הצעירים בשער 5, שיותר חשוב להם תואר כדי לעצבן את אוהדי מכבי ובית"ר, מאשר שנפסיד ולא נגיע לאירופה העונה כדי שההנהלה תזדעזע קצת ותבין שדרוש שינוי דחוף".

"לשחקנים האלה אין כבוד ואופי"

אצל אוהדים אחרים הדעות פחות חד משמעיות ונראה כי הדעה הרווחת היא ש"אף אחד לא יבכה אם הפועל תנצח, אבל אף אחד גם לא יבכה אם היא תפסיד". בכל מקרה, דבר אחד ברור - התרגשות של גביע ושמחה עד לאובדן חושים לא תהיה בחגיגות הזכייה של הפועל ת"א, אם וכאשר יוסי אבוקסיס ילחץ את היד לדליה איציק באצטדיון הלאומי. אחד האוהדים היטב להגדיר את זה כ"הרגשה כמו לפני גמר גביע הטוטו".

אוהד אחר שמלווה את הקבוצה שנים ארוכות, עופר ציטיאט, היה מתון יותר בדעותיו והסביר: "זכייה בגביע הזה יכולה לעשות יותר רע מטוב. אי אפשר להגיד שאוהדי הפועל רוצים להפסיד, אבל יהיו 15 אלף דעות ביציע מחר. התסריט הכי עצוב יהיה שאם נזכה בגביע ובטעות ננצח בדרבי בסיום העונה, השחקנים יגידו שהם נלחמו בשביל האוהדים וכולם ישכחו את מה שהיה עם שביט, את ההפסדים להרצליה ולהכח ואת זה שלא ניצחנו שבעה משחקים. הרי אם היה לשחקנים האלה טיפה כבוד הם היו מבינים כמה היה חשוב לנו המשחק מול בית"ר, ואם היה להם קצת אופי הם יכולים היו לזכות באליפות העונה. אבל השחקנים האלה מגיעים למועדון כמו הפועל ת"א ובטוחים שהם עשו את שלהם. לא כולם הם טל בן חיים ויוסי בניון שבאמת שואפים גבוה ורוצים לצאת לאירופה, הם רק אומרים את זה כשמגיעים העיתונאים".

"הכל כבר יצא משליטה במועדון הזה", ממשיך ציטיאט, "לא חושבים לפני שעושים, מעיפים מאמנים בלי לקחת בחשבון מה זה יעשה להמשך העונה. אין הזדהות עם הקבוצה הזאת. אני יודע על הרבה אוהדים ותיקים של שנים, שלא באו לחצי הגמר מול אשדוד ולא באים לגמר בגלל כל מה שקורה סביב הקבוצה, זה גועל נפש. מדובר על אוהדים מוכרים שאומרים 'בשביל מי אני אבוא?'. חבר טוב שלי, לדוגמא, אמר לי 'הלוואי שאשקלון יקחו, ושהכל יתפוצץ כבר'. הפועל לא מעניינת את ההנהלה הזאת, לא הפועל ולא האוהדים. מילא השחקנים, שבאים והולכים, אבל ההנהלה? בדיוק ככה אנחנו נראים".

"לא על הגביע הפועל תקום ותיפול"

אז למה בכל זאת אלפי אוהדים אדומים יעשו את הדרך לאצטדיון ר"ג? "אנחנו יותר חזקים מהכל בסוף", מסביר ציטיאט, "השחקנים, ההנהלה, כולם ילכו, אבל אנחנו תמיד נהיה שם. אף אחד לא ייקח את זה מהקהל של הפועל, שיעמוד מאחורי הקבוצה שלו במשך 90 דקות. מזוכיסטים, אמרו כבר לפניי. אני לא באמת יכול לרצות שהפועל יפסידו, כשהמשחק מתחיל אני אוהד הפועל, אבל הזכייה בגביע היא משהו שיזיק. אני באופן אישי לא אלך לחגיגות, כי אתה יכול להכריח את עצמך להיות אדיש או להיות עצבני, אבל אתה לא יכול להכריח את עצמך לשמוח. מי שבאמת שמח, שיילך לחגוג. אני לא יכול לחגוג עם ההנהלה הזאת. הפועל זכתה כבר בגביע הזה, כי נשחק נגד 11 קונוסים. אז ניקח גביע, אוקיי, אבל בין זה לבין ללכת לחגיגות יש הבדל גדול. לא על הגביע הזה הפועל ת"א תקום ותיפול, ולא יקרה כלום גם אם לא נזכה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully