וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צמצום נזקים

ניצן חורש

15.5.2007 / 11:02

בניגוד להצעה הפופולארית, ניצן חורש מבקש דווקא לצמצם את המפגע של ליגת העל- ולא להרחיב אותו חלילה. סיכום עונת 2006/7, כתבה שנייה

עוד עונה בליגת העל עומדת על סף התפחלצות, וזה הזמן למנות את הקורבנות השנתיים: עוד יותר פרצופים חמוצים מהמקום הראשון ומטה, עוד פחות צופים ביציעים, עוד פחות סיפורי כדורגל מרגשים, עוד כמעט- טרגדיה, חשד למכירת משחקים, ובעיקר קיטורים אין סופיים, לכל עבר- בעלי בית היסטריים, מאמנים עצורים, השחקנים שלא מתאמצים, השופטים שלא רואים, הדיינים שלא שופטים השוטרים שמרביצים והאוהדים שדורסים. תנחומים לבני סכנין והפועל קרית שמונה.

נראה שברור כבר ששינוי הוא הכרח המציאות. אבל איזה מין שינוי? ההצעה הפופולארית היום מדברת על הרחבת ליגת העל. אפילו לוזון בעניין אם אני לא טועה. זה מצלצל סביר, בטח אחרי משחקי גביע המדינה, ששוב הציגו קבוצות קטנות עם טוויסט מרענן, שיכולות לעשות קונצים לאימפריות, וכולם מחייכים כשזה קורה. אז למה לא לפתוח את השערים בפניהן, שיימצא גם להן מקום בליגה הבכירה, ושיגוונו שם את הנוף?

זה באמת יכול היה להיות רעיון, ליגה של 16 קבוצות נגיד, אלמלא הוא כבר נוסה, לא פעם ולא פעמיים. בעקבותיו, הרי, נולד רעיון 12 הקבוצות. עד כדי כך זה היה מוצלח. זה לא שבליגה רחבה קבוצות הפריפריה ישמרו על הייחוד שלהן ויוסיפו אקשן או חדווה. הן יהיו מחויבות, כרגיל, לעבור תהליך מייבש של התאמה לסטנדרטים. קבוצות הליגות הנמוכות היחידות שהצליחו בשנים האחרונות לתקוע יתד בליגה הבכירה היו אלו שהפליאו לשעמם: הרצליה וראשון לציון. רוב העולות הצנועות האחרות נלחצו והשתגעו לגמרי, דוגמת קרית גת ואחי נצרת, או סתם קרסו תוך רגע, כמו נצרת עלית או הכח עמידר. התופעות החולפות הללו לא הזיזו לליגת העל. ושימו לב לקהל: באופן גורף הקבוצות הקטנות הביאו יותר צופים למשחקיהן כשהיו בליגה ב' מחוז דרום.

אז אולי ראוי לגלות פתיחות לרעיון אחר. כן לשינוי מבנה ליגת העל, בהחלט כן - אבל במגמת צמצום דווקא. ליגת העל הפכה למפגע של חמיצות ונרגנות, יש להודות. אם קשה לשנות את פניה- לא ראוי להרחיב את גבולותיה, ניתן להשאירה על כנה במתכונת המוכרת, ורק לסגור אותה לקבוצה מיוחסת של מועדונים. אלו המכונים גדולים. רעיון הצמצום מדבר על ליגת על בת ארבע קבוצות. הן יוכלו לעשות שם ככל העולה על רוחן: לפרק תקציבים שסותרים כל הגיון כלכלי, לרמוס אחת את השנייה, להעביר ביניהן את שלומי ארבייטמן, לשעמם ולדבר על הלחץ שהורג אותן- כל מה שהן אוהבות. רק שהסטנדרט המקצועני שהן קובעות - לא יחול יותר על שאר הקבוצות בארץ. בליגה הזו מחירי הפיי-פר-ויו יוכלו לעלות מדי שבוע, בטיעון שהרמה עולה, ובשל ריבוי משחקי העונה. זו תהיה ליגה לאנשים חזקים באמת. סוחרי רכב שיושבים בבתי קפה ביהודה מכבי - מינימום. לכל שאר אוהדי הכדורגל סוף סוף יניחו לנפשם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully