וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקודת מפנה: פיניקס השוותה ל-2:2

הספרס שלטו והכתיבו את הקצב, אבל פיניקס לא ויתרה בדרך ל-98:104 ענק בסן אנטוניו, ששווה 2:2. קליבלנד עלתה ל-1:3 על ניו ג'רזי

עוד לילה דרמטי של פלייאוף עבר עלינו הלילה (בין שני לשלישי), ובעוד שבמזרח העניינים הולכים ונסגרים, במערב יש לנו סדרה אחת רותחת ומבעבעת, שעשויה לספק לנו את אלופת ה-NBA הבאה. פיניקס הגיעה לסן אנטוניו, ואחרי עוד קרב עקוב מדם, בדיוק מהסוג שבשנים האחרונות תמיד הלך לספרס, יצאה עם 98:104, שאיזן את המצב בסדרה ל-2:2, בדרך חזרה לפיניקס (חמישי בבוקר, 5:30, ESPN). וזה לא היה סתם ניצחון, אלא כזה שעשוי לתת לסאנס את הפני שחסר להם לאותו דולר (דולר קנדי, כמובן) בשלוש השנים האחרונות.

בצד המזרחי השיגה קליבלנד של לברון ג'יימס ניצחון חוץ משלה, 85:87 על ניו ג'רזי, ועלתה ל-1:3 בסדרה.

סן אנטוניו - פיניקס 104:98 (שוויון 2:2 בסדרה)

איזה משחק פלייאוף ענק בסן אנטוניו. קשה להאמין שמלבד שחקני ומאמני פיניקס יותר מדי אנשים האמינו שהסאנס יכולים לנצח כשהספרס עלו ליתרון 11 ברבע הרביעי. עד אותו רגע ההגנה של המארחים חנקה וסינדלה את האצנים של מייק ד'אנטוני בצד אחד של הפרקט, וההתקפה שלה פירקה את הרוטציה האיטית בצד השני שלו. אבל בדיוק אז נכנסו שני האסים של השמשות למוד הפעולה שחלמו עליו כל העונה, כשסטיב נאש מוסר ואמארה סטודמאייר מסיים (שני אסיסטים מאחורי הגב שהובילו לשני סלים על דאנקן) בדרך ליתרון 97:100, באמצע ריצת 1:12 שסגרה את המשחק. באותן דקות ההגנה של השמשות העבירה הילוך - או חמישה - והוציאה מטקסס ניצחון שערכו לא יסולא בפז.

נאש לא היה יציב במשך רוב המשחק, אבל התניע רבע רביעי של 18:32, בדרך ל-24 נקודות ב-8 מ-12 מהשדה, בנוסף ל-15 אסיסטים. מצד שני, היו לו גם 8 איבודים, שנגרמו מהשמירה ההדוקה של טוני פארקר וברוס בואן. אמארה קלע 26 נקודות ב-9 מ-18 ושאב 9 ריבאונדים, כמה מהם בדיוק כשהקבוצה הייתה זקוקה להם.

טים דאנקן סיים עם 21 (9 מ-14) ו-11, אבל איבד 6 כדורים, כמה מהם קריטיים, וביצע 5 עבירות, שהגבילו אותו ל-32 דקות בלבד (לעומת 38 בממוצע בסדרה). פארקר הרשית 23, הוריד 6 ומסר 7, אולם בתורו איבד 5.

18 שניות לסיום, כשפיניקס מוליכה בשלוש והכדור בידה, שלח רוברט הורי את נאש לשולחן המזכירות, והורחק בעבירה גסה מדרגה שנייה, שכנראה תוביל להשעיה ממשחק אחד לפחות. זו הייתה עדות נוספת לטמפרטורות הגבוהות בהן מתנהלת הסדרה, שהותירה את נאש עם אף מדמם, אשכים כואבים וגוף דואב, את עמנואל ג'ינובילי שתום עין, ואת אמארה עם בלי קרסול ועם קריאות שהספרס הם "קבוצה מלוכלכת".

ראג'ה בל התעמת עם הורי וקיבל טכנית, אך הליגה בטח תבחן גם את המרפק אותו הורי דחף לגרונו של בל. בנוסף, אמארה ובוריס דיאו עזבו את הספסל לכיוון התגרה המתפתחת, עבירה שדינה השעיה מיידית ממשחק אחד, אולם בפיניקס טענו שסטודמאייר קם כדי להתכונן לחילוף. הליגה תצטרך להכריע בנושאים שעשויים להכריע את הסדרה.

אולם במשחק הזה ניכר היה שהשופטים מנסים לשרוק צמוד ככל הניתן, כדי לא לשחזר את התצוגה האלימה ממשחק מספר 3. לפני המשחק הודיעה הנהלת בליגה שהברכייה של ברוס לי בואן למבושיו של הרכז הקנדי שוות עבירה גסה מדרגה ראשונה.

קורט תומאס שוב פתח, ונתן הגנה טובה על דאנקן, פלוס 12 נקודות יעילות, כשהוא תמיד היה השחקן שההגנה של הספרס הותירה פנוי, בעוד כל האחרים זכו לטיפול צמוד ומסור. שון מריון היה הססן בהתקפה עם 12 בלבד, אבל תרם 12 כדורים חוזרים והגנה מצוינת. גם לבל היו 12. ג'ינובילי חזר להיות מזעזע עם 3 מ-14, כולל ההחטאה הקריטית שגמרה את הסיפור, שהספיקו ל-10 בלבד. למייקל פינלי היו 17, לברנט בארי 12 מהספסל.

אם במשחק כל כך לוהט, בלי מתפרצות וסלים קלים - הסאנס בכל זאת מנצחים, אולי זה המשחק שייתן להם את הפוש לו הם כל כך היו זקוקים כדי להיפטר מיריבתם הגדולה מהמערב. כל התשובות - במשחק מספר 5.

ניו ג'רזי - קליבלנד 87:85 (הקאבס מובילים 1:3 בסדרה)

הנחת המוצא של קבוצה שמחזיקה בסגל שלה שלושה כוכבים גדולים היא שגם אם אחד מהם יתפוס יום לא טוב, יהיה מי שיחפה עליו. אבל לניו ג'רזי נטס לא היה פתרון למשחק בו כל השלישייה הגדולה שלהם - וינס קרטר, ג'ייסון קיד וריצ'ארד ג'פרסון - יחטיאו מכל פינה. מהעבר השני לקאבס יש סופרסטאר אחד בלבד, אבל הוא בניגוד ליריביו סיפק את הסחורה.

לברון ג'יימס, שהסתפק ב-18 נקודות בלבד במשחק הקודם בסדרה, חזר למספרים הרגילים שלו וסיים עם 30 נקודות, 9 ריבאונדים ו-7 אסיסטים, כשמנגד הנטס חוזים בקרטר (6 מ-23 מהשדה), קיד (2 מ-13) וג'פרסון (3 מ-12) מיידים לבנה אחר לבנה. למרות תצוגת הקליעות המחפירה הצליחו המקומיים להישאר במשחק לכל אורכו, אבל רבע אחרון איום בו השחילו שלושה סלי שדה בלבד קילקל להם את התכניות להשוות את הסדרה.

קרטר עוד קיבל צ'אנס לנצח את המשחק, או לפחות לשלוח אותו להארכה, כשהחזיר את הכדור ביד בשניות הסיום, אבל לא הצליח אפילו לשחרר זריקה מול ההגנה החונקת של אריק סנואו, והקאבס התקרבו צעד אחד נוסף לעבר גמר המזרח הראשון שלהם מאז 1992.

לארי יוז היה הסייען הבולט של קינג ג'יימס עם 19, זידרונאס אילגאוסקאס הוסיף 13 ו-11 קרשים. קרטר ומייקי מור (!) הובילו את קלעי הנטס עם 25, ג'פרסון סיים עם 15 וקיד רשם 5 נקודות, 17 ריבאונדים ו-7 אסיסטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully