וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תנו להם לשמוח

14.5.2007 / 13:54

ההתנשאות כלפי החגיגות מחוץ לוינטר הייתה מפגן של צביעות חברתית, אבל אפשר לתקן במתן חגיגות חופשיות בבלומפילד מול מכבי ת"א. חמי אוזן סוגר מחזור שכולו בית"ר

וינר: אוהדי בית"ר ירושלים

כמות האטימות, הגזענות וההתנשאות שהופנתה כלפיי החגיגות בוינטר וגן סאקר, היתה בית ספר לצביעות חברתית: כל מגזר אחר שהיה חוטף כאלה מכות מיס"מניקים היה זוכה להגנה ולא להתקפה. מדוע צריך להכתים עשרות אלפי אנשים בגלל ארגוני אוהדים שמתכננים פעילות טרוריסטית, בין אם זה אוהדי בית"ר, מכבי ת"א או הפועל. למה כל אלו שאיירו בצורה מפחידה את "עדר הפילים הברברי" מחוץ לוינטר והביאו דיווחים כאילו מדובר בכינוס של החמאס, לא היו מסוגלים להבין, כפי שהם משתדלים לעשות כלפי כל מגזר אחר, את הרקע לזעם כלפי הסוסים הדוהרים. 9 שנים שחורות חיכו אותם אוהדים לרגע אחד, אי אפשר היה לדחות בשבוע את ביצוע העונש. האם החוק היבש לא נרטב אף פעם? האם כולנו הפכנו ליס"מניקים? במה מותר חגיגות אליפויות פלסטיות מקונפטי מלאכותי על חאפלה אותנטית על הדשא? מישהו מתכחש לזה שאנחנו במזרח התיכון?

עליית המדרגה בדיכוי הזה בשבוע האחרון, החזירה את בית"ר למקום הטבעי שלה: עמדת המקופחים, אנחנו נגד העולם וכל העולם נגדנו. המנוע שדחף את האגודה הפרועה הזאת להוכיח אחרת בכל פעם מחדש. לכן גם השמחה של אוהדי בית"ר אמש היתה כל כך אמיתית וחסרת מעצורים. היא הגיעה מהבאר הישנה. אם תרצו, זה הניצחון הגדול ביותר של בית"ר העונה, המהפך התודעתי החשוב, הקטליזטור לתארים הבאים. אנחנו לא נחמדים, כפי שגולדה אמרה, אנחנו לא מתנצלים על התארים, על הניצחונות, על הדרך, על מי שאנחנו באמת, בניגוד לאחרים.

לוזר: ארקדי גאידמק

ארקדי גאידמק לא שיער שהוא ישפוך 170 מיליון שקל על אליפות ובסוף הוא יהפוך לכוכב המשני של החגיגה שכולם ציפו לה בגן סאקר. לצד מנחה הערב, איציק קורנפיין, ושאר השחקנים מסביבו, ארקדי נראה לא קשור מתמיד, מעט מנותק, פעם ראשונה לא במרכז הבמה, מבויש בצד, לא מכיר כמעט אף אחד משירי האליפות הנוסטלגיים שעלו מהרמקולים ועשרות אלפי גרונות.

פתאום, כשיש חגיגה ולא סקנדל, הכוכבים האמיתיים הם השחקנים. קורנפיין, זיו, זנדברג, מירוסביץ'. אם דוד אמסלם לא היה מזכיר לקורנפיין להזמין אותו לבמה, גאידמק אולי אפילו היה מרגיש כמו יוסי מזרחי. מקופח קרדיט. אם צריך לבחור את האדם הרע בכל האליפות הזאת, ארקדי גאידמק הוא האיש. בטח אחרי השבוע האחרון. החלק הכי מדכא בשמחה של בית"ר, האדם והתופעה שאינם ראוים לפרס בשום צורה שהיא.

הצעת ייעול: להשאיר את איציק קורנפיין כשוער ראשון

לו המאמן הבא של בית"ר ירושלים היה צופה במעלליו של איציק קורנפיין בסיום משחק האליפות מול הפועל ת"א, הוא היה מבין טוב יותר איזה ערך הוא לא ימצא באף שוער אחר וטוב יותר מבחוץ. קורנפיין היה הראשון להעיר לשחקני בית"ר שעשו את דרכם לחדר ההלבשה שמחכים להם בחוץ כ-1,000 אוהדים, וגרר אותם בכפכפים ממש לתוך ההמון, רצים אחריו לכל פינה בה נמצאו אנשים בצהוב. בזמן ששחקנים עשירים יותר בבית"ר עדיין היו באיזור המקלחות, קורנפיין בחר למהר ולחגוג את האליפות לפי המסורת הירושלמית: מזיע עם הקהל. מי כמוהו הבין את הצמא שלהם. לשחקנים שיצאו אחריו ולא הבינו את זה עד היום, לקח מעט מאוד זמן להפנים את המסורת ולהצטרף לחאפלה.

החיבור הנדיר בין קורנפיין לבית"ר הוא חוליה חשובה באליפות הזאת. השקט שהוא הקרין גם ברגעים הכי קשים, מתוך ניסיון החיים שלו במערכת המטורפת, עזר לשאר השחקנים החדשים לא להתרסק תחת העומס המנטאלי הרב שהיה כרוך השנה בלהיות שחקן בית"ר ירושלים. את כוחו כמנהיג בוגר, רגוע, אותנטי, גאידמק לא יכול היה לקנות בעבור שום סכום בעולם, אישיות שמגלמת את בצורה הנכונה ביותר את הקו מחבר בין בית"ר הישנה לזו החדשה.

מקצועית, קורנפיין נתן אולי את העונה הגדולה ביותר בקריירה שלו. למרות הפקפוק לגביו בקיץ והמחשבות על דוידוביץ', קורנפיין הוכיח במהלך עונה שלמה שהוא עדיין שוער של אליפות. למעשה, שוער של 3 אליפויות. הישג נדיר בקנה מידה ישראלי וחסר תקדים בקנה מידה ירושלמי. ליוסי מזרחי, כמאמן וכשוער, יש רק שתיים. חברו לכל אלו את הזהות והשורשיות שקורנפיין מכניס בבית"ר של גאידמק, ותבינו לבד למה להביא את אניימה או קאלה בעונה הבאה יחליש את בית"ר מאשר ייחזק.

מן התקשורת: סיקור בית"ר לאורך העונה

בכל סיטואציה אחרת, חלקים נרחבים מהמדיה היו מגלים פחות עוינות כלפי המרוץ לאליפות של בית"ר ירושלים. אחרי 3 שנים של שלטון מכבי חיפה, הרצון לשינוי היה אמור להביא הרבה יותר סימפטיה מהסביבה החיצונית כלפי מי שיכולה לרשת אותה.

הבעיה המרכזית במקרה הזה היתה ארקדי גאידמק, שהצליח להמאיס את עצמו על מבקריו בתקשורת פעם אחר פעם, ועורר אצל רובם את התקווה לנפילתו. המטרות הסמויות, ההחלטות הפזיזות, עריפת הראשים והזלזול בכבוד עובדיו, הפכו אותו לאיש הרע בכל הסיפור ואת בית"ר למפלצת שלו. אם בשנה הראשונה שלו בכדורגל חשבנו אולי שמדובר בשכר לימוד בעסקי הכדורגל, באה העונה הנוכחית והוכיחה סופית כי מדובר בעיוות תרבותי. אדם כזה, באף מקום בעולם, לא יעורר אמפתיה בקרב מעצבי דעת הקהל.

הם באמת אמרו את זה

"אני ראש העיר הבא של ירושלים" (ארקדי גאידמק חושף תכניות נסתרות, או שמא רק באקסטזה בעקבות החגיגות בגן סאקר?)

"האליפות בבית"ר שווה יותר מהשלוש בחיפה" (מיכאל זנדברג נסחף לתוך החגיגה הירושלמית)

"בלי מזרחי לא היתה אליפות" (איציק קורנפיין לא שוכח לתת קרדיט לאיש שהפך את השכונה של ארדילס לקבוצה תוך כדי תנועה)

"זאת בושה וחרפה, ככה לא מתנהגים לסמל" (אייל ברקוביץ', באופן מעורר הערכה, יוצא נגד הבוס שלו, ארקדי גאידמק ומגן על יוסי מזרחי)

המחזור הבא: מכבי ת"א - בית"ר ירושלים

בואו נוותר על עבודת המטה, על ישיבות הבוקר השבועיות במשרדי המשטרה, על התרחישים ותכניות החירום: אוהדי בית"ר ירושלים מתכוונים לפרוץ ביום ראשון הבא לדשא בבלומפילד, לא צריך להיות בלש משטרתי מבריק כדי לחוש זאת. השאלה מה עושים עם הידיעה הזאת: יוצרים חגורת אנושית של 1,000 שוטרים מסביב לדשא וחונקים חגיגה אותנטית ואמיתית? מטיפים בצביעות מוסר עד כמה זה לא נאה ואין לזה אח ורע באירופה, ועד כמה אוהדי בית"ר אינם בני תרבות שנשארים למחוא כפיים ביציע? או אולי דווקא נשתחרר מהמעצורים הגזעניים וניתן לאנשים לשמוח, דבר שקשה מאוד לעשות בארץ שלנו. לפתוח עבורם את השערים ולהוריד אותם בצורה מסודרת אל הדשא, ולא לנסות לדכא יצרים שאף כוח משטרה לא יצליח לעשות. לא בסכנין ולא בבית"ר, ולא באף חברה אנושית. מספיק כבר עם ההתנשאות על האופן שבו בית"ר חוגגת אליפות, אם מדובר היה בסכנין קשה להאמין שהניאו גזענות של חלק מהתקשורת ובכירי הענף היתה בכלל יוצאת מהארון שבו היא מתחבאת. זאת בית"ר, זאת מדינת ישראל, לטוב ולרע. תנו לאוהדים לחגוג כמו שהם יודעים. די לכיבוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully