וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נאווי הגיע לקבוצה מפורקת וגמורה"

שגיא ניר

14.5.2007 / 12:55

יו"ר גבעת שמואל מוטי אמסלם מסביר את הדהירה של קבוצתו לליגה השניה, ולא חוסך אחריות מהשחקנים: "איבדנו שליטה עליהם"

הרבה מתח, מוטיבציה ונחישות היו אמורים להיות מנת חלקה של גבעת שמואל במשחק התחתית החשוב בראשון לציון. הקבוצה הקטנה, שרק לפני שנה הפכה את ליגת העל בדרך למסע הישארות מופלא, הגיעה למשחק ההזדמנות האחרונה שלה, מול קבוצת תחתית. התוצאה: ספיגה של 57 נקודות כבר במחצית, בדרך להפסד 95:80.

לגבעת שמואל, האחרונה בטבלה, מספר נקודות זהה לזה של אשקלון שמדורגת מקום אחד לפניה (31), אלא שהמשחקים שנותרו לה עד תום העונה – מכבי תל אביב בבית, הפועל ירושלים בחוץ ובני השרון בבית, הופכים את משימת ההישרדות בליגה לקשה במיוחד.

במהלך המחצית השניה אמש התייצבו על הפרקט שישה שחקנים של הגבעה, שספגה מיד שריקה לעבירה טכנית. כאן כבר איבד היו"ר מוטי אמסלם את סבלנותו, וזעם על השופט שי שטריקס בדרך לעבירה טכנית נוספת. הבוקר הוא מדבר. "זה עוד לא נגמר", אומר אמסלם, "אבל אנחנו מועמדים בכירים לירידה, ויכול להיות שניצחון אחד לא יספיק לנו בשביל להישאר בליגה. למרות הכל, אני בפירוש רואה מצב שאנחנו נשארים, כי הקבוצה יכולה להתעלות בירושלים ובבית מול בני השרון".

אמסלם מתייחס לעונה הקשה שעברה על קבוצתו, ופותח בהחלטה להשאיר את סגל השחקנים הקיים. "העונה הזו היא בהחלט עונה גרועה. היינו צריכים לבנות קבוצה חדשה אבל משכנו ומשכנו. היו חילוקי דעות אם הגיע זמן לרענן קצת, והלכנו על מה שקורה כל שנה. הצוות המקצועי הוא שמכתיב את הדברים וזה שאני מאשר הופך גם אותי לשותף".

הגבעה היא קבוצה קטנה, אבל העונה היא סבלה במיוחד מהעדר משאבים. "זה עניין של דרך ולא כסף", אומר אמסלם, "ברגע שהמאמן רצה את כל החמישייה מהעונה שעברה, נבנתה כבר 90 אחוז מהקבוצה. הם הרי לא באים בחינם. חוץ מזה, בקבוצה בסדר גודל שלנו, ששואפת להיות מסודרת, מספיק ספונסר קטן שיורד מהתכניות וכבר מרגישים את זה מאוד. לא היו לנו הרבה אפשרויות".

לפני שבועיים הוחלף הקוסם של העונה שעברה, עופר ברקוביץ', בעמי נאווי, שהצעיד את הקבוצה כבר במשחקו הראשון לניצחון חוץ בעפולה. המשך, שכלל הפסדים לשלוש קבוצות התחתית האחרות, כבר היה הרבה פחות סימפתי. "עמי הגיע לקבוצה מפורקת וגמורה, והצלח לגנוב ניצחון בעפולה בכח ההתלהבות, אבל כבר לפני שהגיע הקבוצה היתה מפורקת", קובע אמסלם, שמפחית מאחריות המאמן הקודם למצב: "עופר אמנם היה המאמן, אבל חומר השחקנים שלנו הוא לא קל. איבדנו שליטה עליהם".

רגע לפני סיום העונה, ויתכן שהדיכאון הירידה הצפויה בגזרת גבעת שמואל יהפוך הקיץ לחיוך נבוך. ככה זה כשכבר שנים היורדת מליגת העל מוצאת דרך להישאר בליגה. "לא יהיה אסון אם נרד ליגה לשנה אחת", אומר אמסלם. "זה יתן לנו הזדמנות לאגור כסף, לגדל שניים שלושה ילדים ולבנות קבוצת צמרת בליגת העל. אבל האגו לא מרשה לי". ומה לגבי הקפאת ירידות? "אני לא אבחש בזה", מבטיח אמסלם, "אבל אם הליגה תוגדל ל-12 קבוצות, ויצטרכו קבוצה נוספת, אחשוב על זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully