וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנדה הפסידה לוושינגטון, אבל העיקר החוויה

14.5.2007 / 9:39

הקבוצה מרמת השרון התארחה אצל וושינגטון מיסטיקס ונוצחה 87:63, אבל הנציחה רגע מרגש והיסטורי ופגשה ידידים ותיקים

זה היה ערב היסטורי עבור כדורסל הנשים הישראלי והאמריקאי. אנדה רמת השרון היתה לקבוצה הישראלית הראשונה ששיחקה מול קבוצת WNBA, וזכתה לאהדה ופירגון רב בקרב 5,000 האוהדים ביציעי האולם המפואר של הוושינגטון מיסטיקס המארחת, "ורייזן סנטר".

הבדלי הרמות בין שתי הקבוצות הורגשו לאורך כל המשחק, שהסתיים בנצחון המיסטיקס 63:87 לאחר 29:48 במחצית. את החגיגה הספורטיבית פתחה הצעירה הישראלית שיר רוזן (בת 18) מכרמי יוסף, שנמצאת עם משפתה בשליחות התעשייה האווירית, כששרה את "התקווה" במרכז המגרש.

אנדה רמת השרון אמורה היתה להופיע בהרכב שונה מזה שהתייצב הערב למשחק. דדה ויליפיץ' וראדה וידוביץ', שאמורות היו להגיע לוושינגטון, נתקעו בפרנקפורט בדרכן מבלגרד לארה"ב ונאלצו לחזור לביתן. הצוות המקצועי של הקבוצה נאלץ לאתר שחקניות אחרות, ואל הקבוצה הצטרפו אלווין מנדינג, ששיחקה בעונה האחרונה באס"א ירושלים וגרה בוושינגטון. שחקנית נוספת שנטלה חלק בקבוצה היא בראשידה אלוהים, בת לאם יהודיה, שנולדה באיי הבתולה ועד לפני מספר חודשים חיה בניו יורק. אלוהים היא ספורטאית מגוונת, שבהיותה תלמידה במכללה הוכתרה שלוש פעמים לאלופת טניס, ועוסקת גם בהדרכת טניס לילדים בני 3-4 בקליפורניה.

ביציע פגשנו את בוב פליישר, אביה של ג'ניפר פליישר שהעלה זכרונות רבים מהימים הנפלאים שלו בקבוצות מכבי והפועל ת"א, וביקש לשלוח דרישות שלום לידידים רבים שלו בישראל. פליישר לא הסתיר את התרגשותו מהארוע ואמר: "כששמעתי את התקווה ירדו לי דמעות".

הרבע הראשון היה בעוכריה של אנדה רמת השרון, שלא מצאה את הטבעת ובדקה ה-8 הורה לוח התוצאות על יתרון של המיסטיקס 3:19. בהמשך חל שיפור ניכר ביכולת של אנדה רמת השרון. אי אפשר שלא לציין את העובדה כי חרף היתרון הגדול של המארחות במחצית, היה לאנדה רמת השרון יתרון בריבאונדים - 16:20, כשגם בסיום נרשם ניצחון לזכותה בקטגוריה - 33:34.

אורנה אוסטפלד, מאמנת אנדה רמת השרון, סיכמה את האירוע: "אנחנו לא בליגה הזאת, המפגש הזה הוא הרבה מעבר למשחק עצמו. מדובר בארוע בעל ערך היסטורי לכדורסל הנשים בישראל וארה"ב. חשנו את התמיכה הגדולה של הקהילה היהודית כאן ואת הקהל האחר. אני בטוחה שאילו היינו מתאמנות עם הצוות הזה במשך שבועיים היינו נראות טוב יותר".

תמר פלמון מעוז, קפטן הקבוצה שלא שיחקה בגלל פציעה בברכה, אמרה: "זה רגע גדול בקריירה של כל שחקנית. חוויה מרגשת כזאת לא תישכח. חבל מאד שלא יכולתי לשחק על הפארקט. אף פעם לא חשבתי שאגיע למעמד כזה. זהו חלום של כל שחקנית. היינו שגרירות מצויינות של כדורסל הנשים בישראל ומדינת ישראל".

קלעו לאנדה רמת השרון: פליישר 6, מזרחי 2, באטלר 6, גיגי 6, בראון 8, מנדינג 8, כהן 6, אוייהיי 7, ראגוז 4, אלוהים 8, סוויסה 2.

קלעו למיסטיקס: רובינסון 6, מילר 4, טיזלי 3, מלווין 8, מילטון 15, וויליאמס 8 כהן 24, מוסבי 2, ג'יימס 4, סאנפורד 9, גורינג 4.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully