וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופית: בית"ר תארח את הפועל ת"א בוינטר ללא קהל

אסף שקד

10.5.2007 / 13:00

ביה"ד העליון של ההתאחדות סירב לבקשתה של האלופה שבדרך לדחות את ביצוע עונש הרדיוס. שפיגל מעונין לעבוד בבית וגן

נשיאות ביה"ד העליון של ההתאחדות לכדורגל דחתה היום (חמישי) את בקשתה של בית"ר ירושלים, לעיכוב ביצוע עונש הרדיוס שנקבע לה על ידי ביה"ד המשמעתי ביום שלישי. המשמעות: בית"ר תארח את הפועל ת"א ביום ראשון בוינטר ללא קהל. ניצב ברטי אוחיון היה זה שהמליץ להנהלת בית"ר ירושלים, בשם המשטרה, להעתיק את המשחק לווינטר, משום שאיצטדיון הי"א באשדוד ממוקם בלב שכונת מגורים. כנגד בית"ר, כידוע, עומד עונש של 4 רדיוסים ללא קהל בגין התפרעות אוהדיה במשחק מול הפועל פ"ת, כשאחד מהם יהיה נגד הפועל ת"א. נשיאות ביה"ד העליון של ההתאחדות קבעה כי הערעור שהוגש ע"י בית"ר ירושלים יתקיים ביום שלישי בשעה 17:00.

קצת לפני ההחלטה, מנהל בית"ר ירושלים לשעבר, אברהם לוי, התראיין לתוכנית "עושים ספורט" בגלי צה"ל, ובירך את יוסי מזרחי ושחקניו על האליפות.

"אני לא יודע אם אני מרגיש שייך לאליפות של בית"ר. אני הייתי בית"רי וגם היום אני בית"רי, ואני שמח על האליפות. אוהדי בית"ר הם חמי מזג, זה ידוע. היה צריך לדעת שהאוהדים ירצו לחגוג יחד עם השחקנים, ולהערך. מה היה בפגישה בין נציגי הקבוצה לעירייה ולמשטרה אני לא יודע. זה תלוי מה היתה החלטת המשטרה. אם הייתי שם יכול להיות שאני מביע דעה אחרת. כבר שנים לא היה לנו עונש רדיוס ובית"ר שיחקה בטדי עם קהל. יש אוהדים פחות טובים בכל קבוצה, וזה לא יחודי לבית"ר ירושלים".

לוי התייחס למחאת אוהדי האלופה הטרייה כלפי יו"ר ההתאחדות אבי לוזון: "צריך לדעת להשתלט על זה. עוד שבוע שבועיים הכל יבוא על מקומו, בית"ר זכתה באליפות ואני חושב שאין לו ממה לחשוש". לוי הביע את דעתו על העונש שספגה הקבוצה, בעקבות אירועי המשחק מול הפועל פ"ת בטדי :"פסק הדין נגד בית"ר הוא חמור, כי אם חלילה תהיה בעתיד התפרעות קטנה אז זה ישפיע. אני מקווה שהכל יעבור בשלום, ובשנה הבאה יתחילו עונה חדשה בלי רדיוסים, ועם קבוצה טובה".

"אני מאוד רוצה לשוב למרכז הבמה" (משה בוקר ומתן קרקוב, הארץ)

גיורא שפיגל הוא המועמד המוביל של בית"ר ירושלים לתפקיד היועץ המקצועי החל מהעונה הבאה. שפיגל, שכבר החל לעקוב אחרי משחקיה של בית"ר, אישר אתמול כי היו"ר אלי ארזי ערך עמו לאחרונה כמה פגישות, בהן הוצע לו התפקיד.

"אני מאוד רוצה לשוב למרכז הבמה של הכדורגל הישראלי, זה קוסם לי. אחרי שנתיים וחצי בלי כדורגל, תמיד טוב לחזור למרכז העניינים", אמר אתמול שפיגל ל"ספורט הארץ". "אם זה לא היה קוסם לי, לא הייתי נפגש עם ארזי. הכדורגל היה ונשאר האהבה הגדולה שלי. לא פרשתי, תמיד חיכיתי לעיתוי הנכון כדי לחזור למרכז הבמה. ראיתי את רוב משחקי בית"ר בטלוויזיה".

הקבוצה הגדולה האחרונה שבה עבד שפיגל היתה מכבי חיפה, אותה עזב לפני תשע שנים. מאז הוא משקיע את מירב מרצו בעסקים, כשבין לבין הוא עבד בבני יהודה, עירוני ראשל"צ, הפועל פ"ת ומכבי הרצליה. לטענתו, הוא דחה בשנים האחרונות כמה הצעות, מפני שרצה להיענות רק לקבוצה שתפתה אותו מבחינה מקצועית.

המאמן יוסי מזרחי, כפי שפורסם ב"ספורט הארץ", מוכן לעבוד עם יועץ מקצועי, כל עוד לא יתערבו לו יותר מדי בנושאים המקצועיים. המגעים עם שפיגל דווחו למזרחי מבעוד מועד על ידי ארזי, והשניים סיכמו כי שפיגל לא יהיה נוכח קבוע באימונים, לא יחליט על ההרכב ולא יזכה לבלעדיות בבחירת השחקנים. תפקידיו של שפיגל, כך סוכם בין היו"ר למאמן, יהיו בעיקר לקבוע תוכניות לטווח ארוך ולנצל את קשריו כדי למצוא זרים איכותיים.

מזרחי אינו מעוניין להגיב, אך אמר למקורביו כי יהיה מוכן להמשיך רק בתנאי שהיועץ המקצועי יהיה דמות בכירה. "כמובן", הוא הוסיף בפני מקורביו, "שאם יהפכו אותי לעוזר נטול סמכויות, לא אשאר".

"היחסים שלי עם מזרחי טובים מאוד", הבהיר שפיגל, "אין אנשים בכדורגל הישראלי שאין לי אתם יחסים טובים".

מה הסיכויים שאכן תצטרף לבית"ר והאם ארקדי גאידמק מעורב?

"היו כמה פגישות טובות עם ארזי, בהן דיברנו ארוכות, ויהיו עוד שיחות. עדיין לא הגענו לסיכום. אני מאמין שזה היה על דעתו של גאידמק".

עדכון ראשון: 07:50, 10/05/07
עדכון אחרון: 13:00, 10/05/07

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully