וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק סהר עבר בקריאה טרומית

9.5.2007 / 14:54

החוק המאפשר לספורטאים מצטיינים להמיר את שירותם הצבאי בשירות לאומי או הסברתי בחו"ל זכה לרוב גדול במליאת הכנסת

כשבועיים לאחר שעברה את אישור ועדת שרים לחקיקה עברה היום הצעת חוק ספורטאים מצטיינים של ח"כ חיים כץ (ליכוד) ברוב של 20 תומכים מול 2 מתנגדים.

על פי הצעת החוק יותר למספר בודד של ספורטאים מצטיינים ('עילוי') אשר לקידומם המקצועי ישנם השלכות רבות על הישגי נבחרות הספורט של ישראל להחליף (באישור משרד הביטחון ומשרד הספורט) את שירותם הצבאי, בשירות לאומי (הסברה/ הדרכה) במסגרת קהילות יהודיות בחו"ל.

בשעות הבוקר עוד הגיש סגן שר הביטחון ח"כ אפריים סנה ערעור, שמשמעותו הייתה כי הממשלה תתנגד לחוק, אולם בעקבות מסע שכנועים שעשו ח"כ חיים כץ, יו"ר סיעת העבודה ח"כ יורם מרציאנו ושר הספורט ראלב מג'דלה, החליטה לבסוף הממשלה לתמוך בחוק.

חוק 'סהר' יעבור לועדת חוץ וביטחון שם "יעוצב" לקריאה ראשונה, שנייה ושלישית .נציגי צה"ל, משרד הביטחון, משרד הספורט ונציגי אגודות הספורט בישראל צפויים לקחת חלק בדיונים.

שר הספורט ח"כ ראלב מג'דלה, "זוהי בשורה משמחת לספורט הישראלי. החוק הוא פיתרון הולם ראוי והגיוני".

ח"כ כץ: "אני שמח שלבסוף זכינו בתמיכת הממשלה. העתיד יוכיח עד כמה החוק יתרום לספורט הישראלי ואני בטוח שהוא אכן יסייע, ודאי לנבחרות הספורט". כץ הוסיף כי אין בכוונתו ליצור פרצה שתאפשר לספורטאים רבים להחליף את שירותם הצבאי בשירות לאומי בחו"ל. "כבר היום מגדירה ועדה מקצועית של צה"ל מספר ספורטאים מצטיינים כספורטאי עילוי, החוק מתכוון רק לספורטאים אלו", הבהיר כץ. "ניצור מסגרת ראויה לאותם ספורטאים כך ששרותם הלאומי בחו"ל יהיה אפקטיבי יותר משירות ספורטאי מצטיין בתפקיד זניח ובנוסף תרומתם למדינה בתחום הספורט לא תיפגע".

* היום (רביעי) התברר כי שלושה שחקנים בולטים בנבחרת מקדוניה , ביניהם הבלם איגור מיטרסקי, ייעדרו מהמשחק נגד נבחרת ישראל שיתקיים במקדוניה בשני ליוני במסגרת מוקדמות אליפות אירופה 2008.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully