וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארזי נפגש עם גיורא שפיגל

אסף שקד

9.5.2007 / 13:42

היו"ר הציע לו את תפקיד המנהל המקצועי לעונה הבאה. המשחק מול הפועל ת"א ייערך באשדוד. קורנפיין: "לוזון רוצה להראות שיש לו כח"

יושב ראש בית"ר ירושלים אלי ארזי שוחח בימים האחרונים עם גיורא שפיגל, והציע לו את משרת המנהל המקצועי של הקבוצה לעונה הבאה. כבר לפני חודש עלה שמו של דני נוימן באותו הקשר, אך בימים האחרונים, לאחר שקיבל המלצות רבות מאנשי כדורגל, החליט ארזי לשנות כיוון ולהציע לשפיגל את התפקיד. בבית"ר הבהירו היום כי שפיגל לא ישמש כמנג'ר על, אלא כעוזר מקצועי ליושב ראש, שבין היתר יעבוד בשיתוף פעולה מלא עם המאמן, הצוות המקצועי והניהולי.

מוקדם יותר היום (רביעי) פורסם כי ככל הנראה המשחק של בית"ר ירושלים מול הפועל ת"א ייערך באצטדיון הי"א באשדוד. בית"ר קיבלה את אישורה של ההתאחדות לקיים את המשחק באשדוד וכעת מקיימת הנהלת הקבוצה פגישות עם הגורמים הקשורים לקיום המשחק.

מספר אוהדי בית"ר פנו היום, מיד לאחר היוודע זהות המגרש בו יתקיים המשחק מול הפועל תל אביב, לדיירים המתגוררים בדירות מסביב לאיצטדיון באשדוד, וביקשו מהם לשהות בזמן המשחק במרפסות ובגגות הבתים ובכך לצפות במשחק עצמו. הדיירים באיזור כבר פתחו בורסת מחירים לנושא, ומחיר למקום לצפייה במשחק נע בין 500 ל-1000 שקלים.

בית"ר קיימה אחר הצהריים אימון בהרצליה, במהלכו נראו השחקנים במצב רוח טוב, למרות החלטת ההתאחדות מאמש. כשיצאו השחקנים מהאיצטדיון קיבלו את פניהם כחמישים אוהדים שביקשו מהם לתמוך בהם במאבק נגד ההתאחדות ונגד ההחלטה.

הבוקר הגיע הבעלים של הקבוצה, ארקדי גאידמק, לבקר את שני אוהדי בית"ר שנפצעו במשחק מול הפועל פתח תקוה, שחר לזר ועידו גולן. גאידמק עבר בין מיטות הילדים ונתן להם שי מתנה של בית"ר, ואמר: "זאת הרגשה מאוד לא טובה לראות מה קרה לשני הילדים האלה, ומכדורגל. אני שמח שהם במצב הרבה יותר טוב היום. אנחנו נתמוך בהם ככל שיצטרכו".

גאידמק גם התייחס לעונש החמור שקיבלה בית"ר בבית הדין בהתאחדות בעקבות האירוע בטדי: "זה עונש קשה מאוד, מצד שני זאת ההחלטה ונכבד אותה. נארגן לאוהדים מסכי ענק ואביזרים אחרים כדי שיוכלו לראות את המשחק ביחד ולעודד. זאת אליפות עצובה. במיוחד בגלל מה שקרה לילדים".

בקול ישראל דווח הבוקר כי שלושה צעירים נעצרו הבוקר סמוך למתחם בית וגן, בשעה שריססו כתובות נאצה נגד יו"ר בית"ר ירושלים אלי ארזי. השלושה נתפסו בשעת מעשה.

ועדת החינוך, התרבות והספורט דנה היום בהחרפת האלימות במגרשי הכדורגל – בעקבות המהומה באצטדיון טדי. חבריו הכנסת החברים בועדה התבטאו בחריפות בנוגע להתנהגות אוהדי בית"ר.

ח"כ אבשלום וילן: "ארבע שנים עמדתי בראש ועדת חקירה פרלמנטרית למניעת אלימות בספורט. אימצנו את המודל האנגלי, והצענו פתרונות, כמו הורדת הגדרות. לצערי, ברגע האמת, הגדרות לא הוסרו באצטדיון טדי. ראוי שיו"ר התאחדות הכדורגל יקרא את הדו"ח שהודה שטרם קרא, ויישם אותו".

ח"כ רונית תירוש: "יש משבר אמון גדול בין אוהדי בית"ר למשטרת ירושלים. במשטרה אין נכונות להתיחס לאוהדים האלה כאל אוהדים בקבוצות אחרות בארץ. היס"מניקים קשוחים ומתגרים. צריך לתת לאוהדים מסר של כבוד, כי שמתיחסים אליהם כאל כמו אל גן חיות, הם מתנהגים כחיות".

ח"כ אלכס מילר: "המשטרה אינה ערוכה לטפל כיאות באי סדר אזרחי. היא נוהגת בקשיחות שאינה במקום. כך קרה בטיפול בהפגנות הסטודנטים, וכך קרה בטיפול במגרשי הכדורגל. איני משוכנע שיס"מ זו התשובה הנכונה. יש ליצור יחידה במשטרה שתיטול את האחריות לנושאים מסוג זה".

יו"ר הוועדה, ח"כ הרב מלכיאור, סיכם את החלטות הוועדה: "כל הגורמים מתבקשים להכין הצעות לפתרון הבעיה, ולהגישן לוועדה בתוך שישה שבועות. המדובר בקבוצת בית"ר ירושלים, עיריית ירושלים, משרד המדע, התרבות והספורט, מועצת ההימורים בספורט, ומשטרת ישראל. הוועדה תפנה לשר לבטחון פנים בבקשה שינחה את משטרת ישראל למצוא דרכי טיפול יעילות יותר לטיפול באירועים גדושי קהל – כמו אירועי ספורט, הפגנות וכד'. הוועדה מבקשת מכל הגורמים למצוא גם פתרונות חינוכיים-תרבותיים לאלימות האוהדים , כמו פרויקט הסדרנים הקיים במשרד המדע".

הוועדה תקיים דיון נוסף בענין בעוד 6 שבועות.

בית"ר תעלה עם הנוער מול הפועל ת"א?

באתר ביתר.נט נכתב כי אמש שוחחו ביניהם מספר שחקנים בבית"ר על עונש הרדיוס של הקבוצה, כשגם מספר אוהדים מוכרים ביציע העלו כל מיני הצעות לגבי המשחק מול הפועל תל אביב ביום ראשון. אחת מהאפשרויות הייתה לשלוח למשחק מספר שחקני הרכב שיכללו את השחקנים הזרים ולצרף אליהם מספר שחקני ספסל (בעיקר הצעירים) בנוסף לשחקני נוער, כשבאותו הזמן יגיעו שאר שחקני הסגל לצפות ביחד עם האוהדים במשחק עצמו. מיד בסיום המשחק יוכלו מרבית השחקנים לחגוג עם האוהדים ואילו יתר השחקנים שישחקו יצטרפו לחגיגות לאחר מכן.

אגב, גם ליוסי מזרחי הגיעה הבקשה ממספר אוהדים, אך הוא לא הגיב לדברים. בשיחות בין השחקנים הסכימו כשישה מהם להיענות להצעה, אם כי החלטה סופית בעניין תתקבל רק ע"י המאמן יוסי מזרחי.

שחקני הקבוצה קיבלו את ההחלטה על ארבעת משחקי הרדיוס שהוטלו על בית"ר בתדהמה. הקפטן איציק קורנפיין: "ההחלטה של ההתאחדות לכדורגל היא קשה מאוד, כנראה שמסמנים את בית"ר ירושלים כשעיר לעזאזל, וככה בדיוק התנהגו איתנו בהחלטה הזאת. גם בני סכנין וקרית שמונה פרצו למגרשים ולא עשו להם שום דבר. לא ייתכן שאנחנו נהיה אלה שנשלם את המחיר הכבד ביותר. כנראה בגלל שהיושב ראש הוא חדש, הוא החליט להראות שיש לו כח עם החלטה כזאתי".

גם ברק יצחקי התייחס לעונש: "זהו עונש שקשה להאמין שבכלל חשבו עליו. אנחנו אלופת המדינה וחייבים לתת לנו לחגוג עם הקהל. כנראה שיש כמה אנשים ולצערי הם לא מעט- שלא רוצים שנחגוג את האליפות עם הקהל שלנו ויעשו הכל בשביל שנסבול. אני יכול לומר לאותם אנשים שלמרות הניסיון שלהם לחבל בחגיגות שלנו- אנחנו נחגוג כמו גדולים ואף אחד לא ישכח את האליפות הזאת. החלום שלי היה לחגוג לאחר שריקת הסיום במשחק האליפות עם האוהדים ולהיות על הכתפיים שלהם, יצא לי לטעום מזה קצת אחרי פ"ת ולצערי לא יצא לי לזכות בזה ברגע האמת, אבל אני מבטיח לכל גורם שלקח חלק בהחלטה הביזיונית הזאת- שאנחנו נחגוג ועוד בגדול".

על הטענות שאוהדי בית"ר ירושלים הם האשמים באירועים ועל כך מגיע להם העונש, אמר יצחקי: "שלא יבלבלו את המוח יותר מידי, גם בקריית שמונה פרצו למגרש וגם בסכנין. האוהדים פרצו לאחר שריקת הסיום ולא לפני כן, פשוט מחפשים אותנו כי אנחנו קבוצה גדולה וחיכו לרגע הראשון שבו יכלו להעניש אותנו. הקהל רצה לחגוג איתנו וזה דבר לגיטימי, המשטרה הייתה חסרת אחריות ולא הגנה על שלום האוהדים. כואב לי נורא ואני עצוב שזאת ההחלטה, מספיק לנו שנפצעו לנו אוהדים-דבר שגורם לאליפות להיות פחות שמחה, אבל להרחיק אותנו מהדבר שהכי חשוב לנו- האוהדים ועוד במשחקים שנותנים לנו את האליפות-זאת פשוט בושה. אני לא רוצה לחשוב על הקפת אליפות מול יציעים ריקים, זה פשוט מבחיל אותי".

דוד אמסלם קיבל גם הוא בתדהמה את ההחלטה והיה חריף יותר בדבריו: "זאת פשוט בושה שההתאחדות לכדורגל הטילה עונש כזה. אני כבר חוויתי אליפות בקריירה שלי וזה פשוט לא הגיוני שלא נוכל לחגוג עם האוהדים שלנו. המשטרה הייתה אשמה בכל מה שקרה ובמקום לקחת אחריות אנחנו משלמים על זה. אני לא יודע מה יקרה עכשיו, אני לא יכול לתאר את זה שלא נשחק מול הקהל שלנו העונה במשחק ביתי- זה דבר שפשוט בלתי נתפס. נשקול לעשות צעדים משמעותיים, זה פשוט דבר לא הגיוני שבמשחק האליפות שלנו לא נהיה עם הקהל שלנו".

אמסלם המשיך בדבריו ואף יצא להגנתם של האוהדים: "אני נמצא בבית"ר קצת יותר מעשר שנים, כבר הייתי באליפויות הקודמות וגם אז הייתה פריצה ואף אחד לא דיבר. כנראה בגלל שהיו פצועים החליטו להתנכל אלינו והאשמה היחידה היא המשטרה שלא ביצעה את העבודה שלה וגרמה לכל הבלאגן. האוהדים לא עשו שום דבר שחורג מההיגיון, הם רצו לחגוג איתנו אבל המשטרה עשתה הכל בשביל שיווצר אסון והיא הצליחה בזה. נתמוך באוהדים בכל הכוח-לא יעלה על הדעת שנענש בארבעה משחקי רדיוס אחרי שאוהדים שלנו יושבים בבית חולים ואין לנו מצב רוח לחגוג כמו שרצינו. אנחנו בקבוצה נשקול מה לעשות כי אני לא יכול לתאר את עצמנו משחקים העונה ללא הקהל שלנו שכל כך רוצה לחגוג באליפות".

"לוזון רצה להראות שהוא איש חזק" (דוד רוזנטל)

באתר הרשמי של בית"ר ירושלים עלה היום (רביעי) מבזק שיוצא נגד יו"ר ההתאחדות לכדורגל, אבי לוזון, משטרת ישראל ודייני בית הדין של ההתאחדות לכדורגל.

כותב בשם יובל (שם עט? שם מלא?) מציין את העוול שנעשה, לטענתו, לקבוצה: "עונש כבד הוטל על קבוצתנו האהובה. עונש שהוטל בלחץ התקשורת והרצון של יו"ר ההתאחדות, אבי לוזון שרצה להראות שהוא "איש חזק". בהתאחדות לכדורגל שכחו את קהל אוהדי הפועל ת"א, זורקי הרימונים, ליציע האוהדים ולמגרש. שם נזרקו רימונים ושם ניתן "עונש" שבו העבירו את זורקי הרימונים מיציע אחד ליציע אחר".

ההודעה אינה שולחת ולו מסר אחד מרגיע לאוהדים. היא מאשימה את משטרת ישראל ("האחראית היחידה למחדל") ואת לוזון ("החליט מראש שבית"ר אשמה") במחדל. גם התקשורת אשמה: "בכל הזדמנות, החל מיום א' בשעות הלילה, נשמעו התבטאויות בתקשורת כנגד בית"ר ירושלים וקהל אוהדיה ובכך יצרו לחץ על ההתאחדות לכדורגל, שבחולשה החליטה להעניש בצורה כזו".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

"אף שוטר לא מאבטח אותי, אני שקט ורגוע" (איציק יצחקי)

"אין עלי שום אבטחה, הכל שטויות. אתמול בערב חזרתי הביתה ולא היה שוטר אחד בסביבה של הבית שלי. נסעתי לעבודה כשאני מרגיש שקט ורגוע. איומים? לא מעוניין להגיב על זה בכלל". כך אמר הבוקר יו"ר ההתאחדות לכדורגל, אבי לוזון, בעקבות קריאות אוהדי בית"ר נגדו, ובעקבות השמועות לפיהן הוא זכה לאיומים מצדם. הבוקר (רביעי) התגלו כתובות נאצה נגד לוזון במתחם האימונים של מכבי פתח תקוה, ובתקרית נוספת הוצת קיוסק מקומי המזוהה עם הקבוצה.

הערב הגישה הנהלת מכבי פתח תקוה תלונה במשטרה על איומים והצתה, למשטרה עדיין אין חשודים במעשה.

לוזון זכה ביומיים האחרונים להד תקשורתי נרחב לאחר שכינה את אוהדי בית"ר "עדר פילים בג'ונגל". לוזון מבקש להבהיר כי הוא לא התכוון לפגוע באוהדים: "בסך הכל אמרתי שכשהם רצו למגרש הם נראו כמו עדר פילים בג'ונגל. התכוונתי לכך שהם רצו ללא הבחנה, לא התכוונתי לפגוע. רוב אוהדי בית"ר התנהגו יפה במהלך העונה, אבל במקרה הזה הם התנהגו בצורה לא ראויה".

על השאלה מדוע אוהדי סכנין וקריית שמונה לא הוענשו כשפרצו למגרש בעקבות חגיגות העליה לליגת העל אמר לוזון: "לגבי סכנין, אני לא חושב שהם לא הוענשו. לגבי קרית שמונה, הכל היה באישור של מפקד הכח במגרש. כשאתה נוסע בכביש ושוטר עוצר אותך ומסמן לך לעבור באין כניסה, אתה עושה זאת גם אם זה מנוגד לכללים. יש מי שקובע ועל כך לא ניתן להיענש".

עדכון ראשון 9.5.07 12:06
עדכון אחרון 9.5.07 17:31

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully