וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנוקר: ג'ון היגינס זכה באליפות העולם

8.5.2007 / 8:30

הסקוטי גבר 13:18 על מארק סלבי בעוד גמר ארוך ומייגע בקרוסיבל, הבטיח תואר שני בקריירה ואמר: "אני גמור, כבר חשבתי להיכנע"

ג'ון היגינס זכה היום (שלישי) לפנות בוקר באליפות העולם בסנוקר, אחרי שגבר 13:18 על מארק סלבי בגמר הכי ארוך בתולדות הטורניר.

זו השנה השנייה ברציפות שנשבר השיא, והפעם שני השחקנים לחצו ידיים בג'נטלמניות רק בשעה 00:55 שעון בריטניה, שלוש דקות מאוחר יותר מאשר עשו זאת בשנה שעברה גרהאם דוט ופיטר אבדון.

היגינס החל את היום ביתרון 4:12, אבל במשחקי אחר הצהריים סלבי הדהים את יריבו הוותיק עם ניצחון בשישה משחקונים רצופים, שצימקו את התוצאה ל-10:12.

בסשן הערב החלה המלחמה האמיתית, כשבשמונת המשחקונים הראשונים אף שחקן לא הצליח לקבוע ברייק של מעל ל-50 נקודות. סלבי כבר צימק ל-13:14, אבל אז הסקוטי בן ה-31 שלף את כל הניסיון שלו והשלים תואר שני בקריירה בקרוסיבל.

"אני גמור", אמר היגינס בסיום, "ב-13:14 כבר עמדתי להיכנע כי מארק חזר למשחק בצורה מופלאה. אני לא יודע איך עשיתי את זה. להתאושש ככה, בכל הלחץ הזה, זה הדבר הכי גדול שקרה לי בקריירה. הייתי בטוח שאפרוץ בדמעות, אבל אני מרגיש רגוע".

היגינס, כמיטב המסורת, החמיא ליריבו הצעיר, שהגיע לגמר בהופעתו השלישית בלבד בשפילד. "שיחקתי נגדו לפני שנתיים, ואני בטוח שלא יהיה לו אכפת שאומר זאת - הוא לא היה כזה טוב", אמר היגינס, שחזר למעמד הגמר לראשונה מאז הפסיד לאוסליבן ב-2001, "השמים הם הגבול עבורו, וגם הוא יהיה אלוף בעתיד".

היגינס, ששיחזר את תוארו כאלוף מ-1998, העפיל בחזרה למקום הראשון העולם בעקבות הזכייה, והוא בסך הכל השחקן החמישי בהיסטוריה שמצליח לעלות פעמיים לפסגה.

סלבי, לעומת זאת, נשאר מאוכזב בסיום, ויקווה לטעום מהמעמד הזה שוב בעתיד. "בפיגור 12:4 אמרתי לעצמי שאני אתן את כל מה שיש לי", אמר האנגלי בן ה-23, "לא האמנתי אז שאני יכול לנצח, אבל כשצימקתי ל-10:12 חזרה לי האמונה. לצערי, זה לא קרה. אני מקווה שאוכל לחזור בשנה הבאה ולהצליח קצת יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully