וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק פפאלוקאס הזיל דמעה

למה השמחה באתונה היתה מאופקת וכיצד גרמו אוהדי פאו לכוכב צסק"א למרר בבכי. אוהד גרינוולד על החגיגות של אלופת אירופה

הבילד-אפ ביוון לקראת פיינל פור היורוליג בכלל ומשחק הגמר בפרט, שכלל שבוע שידורים רצוף של משחקים גדולים מן העבר, פאנלים עם מיטב המומחים ודיווחים ישירים מהשטח לאורך רוב שעות היממה, עמד ביחס הפוך לחגיגות שנרשמו בסיומו. כעשרת אלפים יוונים בלבד זרמו לכיכר "אומוניה" שבאתונה, המקום בו חוגגים אוהדי הספורט ניצחונות גדולים באופן מסורתי, כאשר כאלפיים נוספים הדרימו לבית המלון בו שוכנה פאו, שם רקדו ושרו עמוק לתוך הלילה.

אולם גם כך, "אין מה להשוות את החגיגות בעיר לחגיגה שהייתה בתל אביב, לדוגמא, אחרי הפיינל פור ב-2004", מספר העיתונאי ספירוס קבליארטוס. "הייתי בישראל ואני זוכר קרנבל אדיר בתל אביב. כאן מדובר בגביע רביעי של פאו, וזה מזכיר לי את היחס של אוהדי ריאל מדריד לאליפות אירופה בה זכו לפני 12 שנים, שהייתה השמינית שלהם. אין ריגוש מיוחד. כשפאו זכתה לראשונה בתואר, בשנת 96', חגגו מיליונים ברחובות. התחושה היא פחות של אושר מזוקק, יותר של הקלה".

בחדר ההלבשה של הירוקים נשפכה השמפניה כמים. "לפני המשחק היו לנו רק שני שחקנים שזכו ביורוליג", אמר אובראדוביץ' בקול צרוד, "היום כל השחקנים שלנו יודעים איך זה מרגיש". לשחקניו אמר האדריכל הסרבי כי "היום מותר לחגוג, אבל אנחנו צריכים להיות מוכנים לקחת את הגביע גם בעונה הבאה".

הקפטן פרגיסקוס אלברטיס, עונה 17 במועדון וגביע רביעי, סימן גם הוא ביומן את פיינל פור 2008, שיערך במדריד. "עכשיו המטרה היא לזכות בגביע חמישי ולהשתוות למכבי", אמר הפורוורד. "גם לצסק"א חמישה תארים", ציין בפניו אחד העיתונאים. "צסק"א?", השתומם אלברטיס, "אולי יש להם הרבה כסף, אבל אני לא חושב שמדובר במועדון כל כך גדול".

פפאלוקאס

מצופי הערוץ הראשון, שמיהר בסיום המשחק לעבור לאולפן הלילה, נמנעו התמונות הדרמטיות שלאחר הבאזר. אלו שצפו במשחק דרך הלוויין יכלו לראות את תיאו פפאלוקאס מתיישב באכזבה על קצה הספסל של צסק"א וממרר בבכי במשך דקות ארוכות. תצוגה מפעימה נוספת של הסופר-רכז היווני (23 נקודות, 8 אסיסטים) לא הועילה הפעם לאלופה היוצאת, כאשר גם תואר MVP הפיינל פור נגזל ממנו שלא בצדק, והוענק לעמיתו דימיטריוס דיאמנטידיס. "איש העכביש" ושחקן ההגנה הטוב ביורוליג בשלוש השנים האחרונות היה אמון במהלך המחצית הראשונה על חיסול קו הגארדים של צסק"א (9 איבודים במחצית), וזכה להניף גביע יורוליג ראשון בקריירה.

כשחקנה לשעבר של אולימפיאקוס השנואה, זכה פפאלוקאס לאורך כל המשחק לטיפול מיוחד מאוהדי פנאתינייקוס, שהציגו את רפרטואר הקללות המלא ולא פסקו גם כאשר עלה פפאלוקאס לקבל את מדליית הכסף, בעוד שיתר שחקני צסק"א זכו לתשואות. כששב למלון נתקל פפאלוקאס במספר אוהדי פאו, וביוון דווח כי הרכז האמוציונאלי השיב בניבולי פה משלו.

כלל הפרשנים והעיתונאים שנכחו באתונה הסכימו בסיום כי פפאלוקאס מיצב רשמית את מקומו ככדורסלן הטוב ביבשת. "זה היה משחק של אחד (פפאלוקאס) מול 20 אלף", נכתב הבוקר (שני) בעיתונים המקומיים באתונה.

השיטה

כשעתיים לפני פתיחת משחק הגמר, בעוד המתח באתונה גואה, ערכה מכבי תל אביב אימון מסכם לקראת מפגש הליגה המשמים בגליל. "שמעתי שאנשים באתונה אמרו שהם מתגעגעים למכבי, שואלים על מכבי", הפתיע מוני פנאן, "אבל צריכים להיות ריאלים: הגיעו לפיינל פור קבוצות שמחזיקות בתקציב כפול משלנו, או גבוה ב-50 עד 60 אחוז. בעד מי אני? תראה, הרוסים התנהגו אלינו לא יפה".

משנשאל המנהל הוותיק על הכדורסל הירוד ששוחק בשני חצאי הגמר, כחכח פנאן בגרונו ושטח את משנתו המקצועית. "חייבים לעבור לשיטת הכרעה של סדרות", קבע. "קבוצות מגיעות למעמד המכובד הזה ומשחקות הגנתי וסגור כדי לקחת תואר. הקהל לא נהנה. אין דברים כאלו בכל העולם. תראו מה קורה ב-NBA. איזה מתח, איזה עניין. לטובת הכדורסל האירופאי, צריכים לעבור לשיטה של סדרות".

מתנת פרידה

לה-מרמור מאת פרלש. אחד המערכונים המיתולוגיים של חבורת "לול" מתרחש באחד מערבי ראשון של תחילת שנות ה-70', כאשר אב (אורי זוהר) ובנו המסובים ליד שולחן האוכל ממהרים לסיים את ארוחת הערב, שכן בדקות הקרובות ממש יחל שידור משחק השבוע בליגה האנגלית. ברקע מתחננת אם המשפחה שיאכלו ברוגע, אולם הזכרים ממהרים להתמקם אל מול המקלט בציפייה דרוכה.

אלא שברגע בו אמור להיפתח השידור, מופיעה על המסך הודעה – "עקב תקלה טכנית, תשודר במקום משחק הכדורגל האופרה 'לה-מרמור' מאת פרלש. עם צופינו הסליחה". בתגובה קם האב ממקומו, ובחמת זעם מנפץ את הטלוויזיה לרסיסים, תוך שהוא צועק "למה, הרי שילמנו את האגרה!".

אוהדי הכדורסל שפתחו אמש את המקלטים וציפו להתנגשות בין הרוצחים השקטים של אטורה מסינה לטיטאנים של ז'ליקו אובראדוביץ' ציפתה הפתעה: עקב תקלה טכנית, נשלפו בפתיחת המשחק מרגלית צנעני והזמר יוני רועה מהארכיון המאובק והפליאו במיטב שירי ארץ ישראל, זאת בעוד כלל אוהדי הכדורסל ביבשת נהנים משידור מלא מאתונה.

רק במהלך הרבע השני התעשתו טכנאי הערוץ ונתקבלה תמונה ראשונה מה"אואקה". כיאה וכיאות, סיפקו קברניטי הערוץ ערב קומי-הזוי נוסף, שחתם רשמית את הרומן ארוך השנים עם מפעל הכדורסל הבכיר של אירופה. הכל נאמר ונכתב על חבורת הפקידים המנהלים את הערוץ הארכאי; לכן נסתפק בברכת ברוך שפטרנו, ולהתראות בשמחות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully