וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה כמו גן עדן"

שגיא ניר

7.5.2007 / 10:51

פנאתינייקוס חגגה את הזכיה ביורוליג אחרי הניצחון על צסק"א. דיאמנטידיס הוא ה-MVP של הפיינל פור, פפאלוקאס מבוקש ב-NBA

18 אלף צופים ב"אואקה" של אתונה לא יכלו לחלום על סיום חלומי יותר לעונת היורוליג של 2007. פנאתינייקוס, שחימשה את עצמה בתחילת העונה בצורה מאסיבית לקראת האירוע, עשתה את זה בגדול מול האלופה היוצאת, צסק"א מוסקבה (91:93). למרות החשש ממשחק הגנתי מדי, רשמו שתי הקבוצות סך של 184 נקודות, שהוא השני בהיסטוריה של משחקי הגמר. 91 הנקודות של צסק"א הם שיא של קבוצה מפסידה במשחק האחרון של העונה.

שישה שחקנים בספרות כפולות, התעלות בקבלת החלטות בדקות האחרונות, והרבה אנרגיות שהשתחררו עם הגונג האחרון. ז'ליקו אוברדוביץ' יכול לסמן איקס שלישי על חגורת שמונה העונות שלו בפאו, וגביע שישי אישי בסך הכל. "אני גאה בשחקנים ומודה לאוהדים", אמר הסרבי הותיק. "יש לי קבוצה של אנשים טובים. האליפות השישית שלי לא חשובה, מה שחשוב זה להעפיל לפיינל פור גם בשנה הבאה". המאמן, שלא היסס להשאיר על הספסל את טוני דלק ורוברטאס יאבטוקאס – עניין של כמה מיליוני דולרים – שוב עשה את זה, ובדרכו שלו.

השחקנים היוונים היו באקסטזה בסיום, וחלק ניכר מהם גם הצדיק את זה עם משחק מצוין. מייק באטיסט, שחקן ותיק בפנאתינייקוס, סגר ערב של 12 נקודות, רובן ברגעי ההכרעה; ראמונאס שישקאוסקאס, הרכש המרכזי של הירוקים הקיץ, קלע 20 נקודות, מסר 5 אסיסטים, ובעיקר שלח אדום אחרי אדום החוצה עם 11 עבירות שסחט; מילוש וויאניץ', שקלע 12, הראה שהוא ראוי לרמות הגבוהות; ניקוס חאציברטאס נתן 30 דקות של מלחמה והתלהבות, וקינח עם 10 נקודות.

"זה כמו בגן עדן. שתי הטובות באירופה נפגשו בגמר, ולכן היה משחק נהדר. שלטנו בדקות האחרונות וגם ברגעים החלשים, כך שהגיע לנו לנצח יותר מאי פעם", סיכם סאני בצ'ירוביץ', שאחרי חצי גמר מצוין בלט הפעם דווקא כמתאגרף, בעקבות קטנה ששלח לפפאלוקאס .

לפני המשחק, דיברו רבים באתונה על המאצ'-אפ הצפוי בין דימיטריוס דיאמנטידיס לתיאו פפאלוקאס. אין ספק שההצגה של פאפא מצסק"א – 23 נקודות ב-9 מ-10 מהשדה, 8 אסיסטים, ובעיקר שליטה מוחלטת בקבוצתו – היתה משובחת יותר, אבל ברוח המסורת זכה דווקא הגארד המנצח בתואר ה-MVP של הפיינל פור, למרות שורה סטטיסטית צנועה של 15 נקודות, 3 אסיסטים ו-2 חטיפות. "כשאתה משחק בקצב כזה, טבעי שתאבד ריכוז לפעמים. אבל באופן כללי הכל הלך לפי התכנון של אוברדוביץ'", אמר דיאמנטידיס בסיום, והוסיף: "תואר ה-MVP שייך לכל השחקנים".

פפאלוקאס, שחגג 30 ביום שלישי שעבר, נמצא על הכוונת של מספר קבוצות NBA, ובהן לוס אנג'לס קליפרס, מינסוטה טימברוולבס ודאלאס מאבריקס. עם זאת, בארצות הברית מעריכים כי תקדים שאראס – רכז אירופי בכיר שהגיע ל-NBA בגיל 30 ורואה רק ספסל – ישכנע את היווני של צסק"א להישאר באירופה.

מאמן צסק"א, אטורה מסינה, היה מאוכזב בסיום, ולא הסתיר את געגועיו לדיוויד ונטרפול הפצוע, שהיה חסר לו אמש על הפרקט, בעיקר בצד המנטאלי. "עשינו כמה טעויות ברגעים מכריעים בגלל בעיית עבירות, ולמרות שהמשכנו לשחק, הרגשתי שהיה חסר לנו משהו במצבים מסוימים. נלך הביתה בהרגשה שנתנו את הכל, אבל להם היה קצת יותר. זה הרבה יותר גרוע ללכת הביתה ולחשוב על כל אותם דברים שיכלו לקרות ולא קרו. אין ספק שהקהל השפיע על פאו - תמיד צריך לברך קבוצה שמנצחת עם הקהל שלה, כי הוא יכול גם להלחיץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully