וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פאו אירחה, פאו לקחה

6.5.2007 / 23:30

פנאתינייקוס שרדה נסיון קאמבק מאוחר של צסק"א מוסקבה כדי לנצח 91:93 ולהביא לזלימיר אוברדוביץ' תואר אירופי שישי במספר

ברגע בו נבחרה אתונה כעיר המארחת של פיינל פור היורוליג לשנת 2007, החל בבירה היוונית מירוץ חימוש מואץ. פנאתינייקוס ואולימפיאקוס רכשו את מיטב כשרונות היבשת ולא חסכו בדולרים על מנת להבטיח שהחגיגה הגדולה תיערך בצד הנכון של העיר. האדומים יצאו מהמירוץ כבר מזמן, אבל לקבוצה של אוברדוביץ' נשאר מבחן גבוה במיוחד בדרך לגביע, בדמותה של האלופה המכהנת צסק"א מוסקבה. החניכים של אטורה מסינה לא איבדו מאומה מהיכולת הנהדרת שלהם מאשתקד, והגיעו למגרש הביתי של פאו ללא מורא.

הגמר המצופה בין השתיים הערב (ראשון) הותיר רק את הצד היווני חוגג בסיום, עם ניצחון 91:93 שנתן לשועל הסרבי את התואר האירופי השישי שלו, והראשון מזה חמש שנים. פנאתינייקוס נטלה יתרון של עשר נקודות במהלך המחצית הראשונה, אבל הרוסים הצליחו למחוק את הפיגור ואף לעלות ליתרון משלהם ברבע השלישי. אבל עוד באותו הרבע חזרה פאו ללחוץ על הדוושה ועלתה לפער דו ספרתי, מה שנתן לה מרווח ביטחון ברגעי הסיום, בהם עמדה איתנה מול נסיונות הקאמבק של צסק"א, שלא צלחו בסופו של דבר.

אז אמנם מכבי תל אביב לא לקחה הפעם חלק באירוע השיא של הכדורסל האירופי, אבל חובבי הכדורסל בארץ זכו למתנת פרידה ראויה ומאפיינת ממחלקת הספורט של הערוץ הראשון. הערוץ, שקיבל את זכויות השידור של המשחק במתנה מהיורוליג והעמיד אולפן שידור עם צמד פרשנים, שלח את צופיו להמתין חצי שעה שלמה בה שודרה תכנית בידור, כל זאת בשל בעיות לווין. כדורסל ראו בארץ רק מהדקה ה-11, וערוץ 1 נפרד מהיורוליג בקול תרועה רמה. אם כבר לפרוש, אז לעשות את זה בסטייל.

מהלך המשחק

פנאתינייקוס עלתה עם דימיטריוס דיאמנטידיס, סאני בצ'ירוביץ', רמונאס שישקאוסקאס, דימוס דיקודיס ומייק באטיסט. צסק"א פתחה עם ג'יי אר הולדן, טרייג'ן לנגדון, אוסקר טורס, מתיאס סמודיש, אלכסיי סוורסנקו. הרוסים פתחו את המשחק בהלם לא אופייני, ואטורה מסינה נאלץ להזעיק פסק זמן כבר אחרי שלוש דקות, כשפאו עלתה ליתרון מוקדם. אוסקר טורס עורר קצת את צסק"א עם שלשה, אבל ניקוס חאג'יברטאס הגיב מיד בשלשה מהעבר השני.

במצב של 6:11 לירוקים הקים מסינה את תיאודורוס פפאלוקאס מהספסל, אבל כניסתו רק העירה את הרכז היריב, דיאמנטידיס, שבחמש נקודות אישיות רצופות העלה את פאו ליתרון 8:16, אבל צסק"א ידעה להתאושש וסגרה את הרבע עם ריצה של 2:9, ואחרי עשר הדקות הראשונות התוצאה עמדה על 17:18 בלבד למקומיים.

הדקות הראשונות של הרבע השני היו שקולות, כשאף אחת מהקבוצות לא מציגה את ההגנות החזקות שהביאו אותן למעמד הזה. הראשונה שהצליחה לפתוח פער קטן היתה פאו, ושלשה של מילוש וויאניץ' העלתה אותה ל- 31:38, ומסינה שוב לקח פסק זמן בניסיון לעצור את המפולת. גם אחרי פסק הזמן המשיכה פנאתינייקוס לרוץ ופתחה יתרון שיא של 12 נקודות, לפני שסמודיש הקטין ל- 36:46 בירידה לחדר ההלבשה.

מחצית שנייה

את הרבע השלישי פתח פפאלוקאס בסערה, בדיוק כמו שהוא יודע. אסיסט מצוין שלו סידר ללנגדון שלשה, ושתי נקודות פרטיות של הגאון היווני איזנו את התוצאה, וארבע דקות בתוך המחצית השניה לוח התוצאות כבר הראה 50:51 לצסק"א. היוונים התקשו להכניס את הכדור לסל, עד ששלשה ענקית של דיאמנטידיס החזירה להם את הצבע לפנים ונתנה להם יתרון 54:60. עוד באותו רבע הצליחה פאו להחזיר לעצמה את היתרון הדו ספרתי אותו איבדה בפתיחת הרבע, ואת הרבע היא סגרה ביתרון מבטיח של 57:65.

ברבע האחרון המשיך פפאלוקאס להנהיג את צסק"א, אבל סדרת סלים של דיאן טומאשביץ' הותיק שיחררה אוויר אצל המקומיים, ששמרו על פער שנע סביב השש עד שמונה נקודות לאורך מרבית הרבע. אבל הרוסים לא התכוונו ללכת הביתה בלי פייט, ושלשת קלאץ' של לנגדון צימקה את התוצאה ל- 84:86 בלבד, שתי דקות לסיום. זה לא הספיק לאלופת אירופה היוצאת. 91:93 בסיום.

סטטיסטיקה

קלעו לפנאתינייקוס: רמונאטס שישקאוסקאס 20, דיאן טומשביץ' 16, דימיטריוס דיאמנטידיס 15, מייק באטיסט ומילוש וויאניץ' 12 כל אחד, ניקולאס חאצ'יברטאס 10, סאני בצ'ירוביץ' 6, דימוס דיקודיס 2.

קלעו לצסק"א: תיאודוראס פפאלוקאס 23 ו-8 אסיסטים, מתיאס סמודיש 18, טרייג'ן לנגדון 16, ג'יי אר הולדן 11, אוסקר טורס 9, תומאס ואן דר שפיגל 6, דייויד אנדרסן ואנדריי סוורסנקו 4 כל אחד.

* מוקדם יותר הערב התקיים המשחק על המקום השלישי, בו ניצחה מלאגה בדרבי ספרדי את טאו ויטוריה 74:76, אחרי שחזרה מפיגור של עשר נקודות ברבע השלישי וניצחה בזכות סל ניצחון של מרכוס בראון 1.2 שניות לסיום. מרקו טושק סיים עם 18 נקודות למלאגה, איגור ראקוצ'ביץ' קלע 17 לבאסקים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

בפאו כבר חולמים על העונה הבאה

ז'למיר אוברדוביץ' שפע מחמאות לכולם בסיום: "מה כבר יש לומר, אני מאושר בשביל השחקנים שלי. הם עבדו מאוד קשה העונה. מתוך כל הסגל רק אלברטיס ופאפאניקולאו כבר זכו בתואר בעבר, וכעת לכולם יש תואר. ברכות לצסק"א על עונה גדולה, הם שיחקו נהדר. אני גאה מאוד בשחקנים שלי ומודה מקרב לב לאוהדים שלנו. אני שמח במיוחד בגלל שהשחקנים שלי הם אנשים טובים לפני שהם שחקנים טובים, ובזכותם זכיתי להגיע עשר פעמים לפיינל פור ולזכות בשישה גביעים. עכשיו אנחנו צריכים להאמין בכוחנו לחזור לפיינל פור גם בעונה הבאה".

רמונאס שישקאוסקאס היה שיכור מאושר: "קשה לי מאוד לדבר כרגע מרוב שמחה. עשינו עבודה נהדרת כל העונה, עבדנו מאוד קשה, ולכן באמת האמנתי שאנחנו מסוגלים לזכות בתואר. עכשיו זה הזמן לחגוג ולהפנים את מה שהשגנו, כי מדובר בדבר בלתי יאמן".

המאמן המפסיד, אטורה מסינה: "ברכות לפנאתינייקוס על ניצחון גדול. אנחנו לא מרוצים, כפי שאנחנו צריכים להיות. נתנחם בעובדה שעשינו עונה גדולה, ואולי גם גמר גדול, אבל לא מספיק גדול. לא הצלחנו להתעלות ברגעים קריטיים מסוימים, ובעיית העבירות של כמה מהשחקנים גרמה לנו לעשות טעויות. גם אם היינו ממשיכים לשחק ולשחק, היה נדמה לי שעדיין היינו מפסידים. עכשיו ננסה לחזור לאותו מעמד במדריד 2008".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully