וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זו הייתה אליפות מיוחדת"

6.5.2007 / 19:50

מנצ'סטר יונייטד זכתה באליפות אנגליה אחרי שצ'לסי סיימה ב-1:1 עם ארסנל, פרגוסון חוגגו. מוריניו: "השחקנים שלי גיבורים"

לפעמים גם האויבים הכי מרים שלך באים לעזרתך. את השיעור הזה למד היום (ראשון) אלכס פרגוסון, כשיריבתו המושבעת ארסנל סייעה לו להבטיח באופן רשמי את תואר האליפות התשיעי שלו במנצ'סטר יונייטד. התותחנים של ונגר סיימו ב-1:1 ביתי עם יריבה מושבעת אחרת של פרגי, צ'לסי, ובכך מנעה גם את הסיכוי הסטטיסטי הקלוש שהיה למוריניו לגנוב את הצלחת הנכספת. הרגע המכריע בדרבי הלונדוני החם כרגיל הגיע בדקה ה-42, בה הכשיל חאליד בולארוז את חוליו באפטיסטה, בתוך הרחבה, וזכה לכרטיס אדום בנוסף לשריקה לפנדל. ג'ילברטו כבש מהנקודה הלבנה, וגם שער השוויון של מיקאל אסיין בדקה ה-70 לא הציל את צ'לסי. בן סהר נכלל בסגל של מוריניו למשחק, אבל לא זכה לעלות אל כר הדשא.

השדים האלופים

אחרי הניצחון הדחוק אמש בדרבי של מנצ'סטר, פרצו שחקני היונייטד בשמחה שלא נופלת מכל חגיגת אליפות, והערב השמחה שלהם כבר קיבלה אישור רשמי עם התיקו של צ'לסי באיצטדיון האמירויות. אליפות של מנצ'סטר יונייטד היא לא דבר נדיר בפרמייר ליג, אחרי הכל מדובר בפעם ה-16 בה השדים האדומים זוכים בכתר האנגלי, אבל בכל זאת הפעם מדובר בסיפור שונה.

בניגוד לשנים בהן היתה היונייטד הקבוצה השנואה ביותר בממלכה, ההשתלטות של רומן אברמוביץ' על צ'לסי והפיכתם של הכחולים לסמל הרוע החדש של הליגה החזירו את השדים האדומים לתפקיד האנדרדוג החביב. המלחמות הפנימיות ומכת הפציעות חסרת התקדים שקרעו את צ'לסי לגזרים סייעו בלי ספק לקטיעת רצף האליפויות של מוריניו על שתיים בלבד, אבל אין ספק שהאליפות הזו תירשם בהיסטוריה כאחת המלהיבות שנראו באולד טראפורד.

האחראי הראשי לעונה המופלאה של היונייטד הוא כמובן אלכס פרגוסון, שהצליח להעמיד את הקבוצה הגדולה השלישית שלו, אחרי תור הזהב של קאנטונה ורובסון ב-94', וקבוצת הטרבל של בקהאם ורוי קין ב-99', הפעם השמות הם וויין רוני וכריסטיאנו רונאלדו. שני הכוכבים הצעירים הצליחו לשים בצד את התקרית ביניהם במונדיאל האחרון ויצרו את הצמד הקטלני ביותר בליגה. לצידם קיבל פרגי תרומה גדולה גם מריו פרדיננד ונמניה וידיץ' הצעירים, מגארי נוויל ואדווין ואן דר סאר הוותיקים, מהנריק לארסון שהפציע במדי הקבוצה למספר חודשים באמצע החורף וכמובן גם מריאן גיגס, שתמיד נמצא שם כשצריך אותו.

אז אחרי שהמלחמה על האליפות הוכרעה, ואחרי ששתיהן הודחו מליגת האלופות בחצי הגמר, יתפנו כעת צ'לסי ומנצ'סטר יונייטד לקרב האחרון העונה, בגמר הגביע האנגלי. עוד לפני כן ייפגשו השתיים ביום רביעי בסטמפורד ברידג', למשחק ליגה שהפך לחסר משמעות בעקבות המצב בטבלה.

מוריניו לא מפרגן

פרגוסון שחרר הרבה אוויר אחרי שהתברר שונגר הוציא בשבילו את הערמונים מהאש ואמר: "זה יום נהדר למועדון ולאוהדים. שמנו דגש על הליגה והמפתח היה הפתיחה הטובה שלנו לעונה. הפרמיירליג היא ליגה תחרותית מאוד, הייתה לי אובססיה לזכות באירופה, אבל הליגה שלנו הפכה לעדיפות הראשונה שלי. ברגע שלקחנו את ההובלה, זה נעשה קשה לנשל אותנו".

המנג'ר הוסיף שהסוד היה "הכושר של השחקנים ויכולת ההתאוששות כאשר סבלנו מפציעות. אין לנו סגל עמוס כמו של צ'לסי, אבל הוצאנו מעצמנו הרבה ואני גאה בשחקנים שלי".

ז'וז'ה מוריניו אמר שהוא גאה בשחקניו יותר מאשר באליפויות: "לאורך העונה שחקנים שלי היו גיבורים נגד כל דבר, וגם היום זה היה משחק גדול שהראה איזה מועדון אדיר זה צ'לסי". המנג'ר הכחול לא הצליל להביא את עצמו לכדי פירגון לשדים האדומים, וכשנשאל אם הקבוצה הטובה יותר זכתה בתואר השיב: "זה לא משנה. מה שחשוב זה שהקבוצה עם יותר נקודות היא האלופה".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

אלרדייס לניוקאסל במקום רודר?

מנג'ר ניוקאסל, גלן רודר, עזב את תפקידו. טרם ברור אם רודר התפטר או פוטר, אבל עזיבתו מגבירה את השמועות לגבי מינויו של סם אלרדייס לתפקיד. כזכור, אלרדייס התפטר מבולטון לפני כשבוע, ואחרי ההפסד אתמול של ניוקאסל לבלקבורן (2:0) התכנסה ישיבת חירום של הנהלת ניוקאסל. בסיומה יצאה ההודעה שרודר סיים את תפקידו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully