וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקדם הגנה

שגיא ניר

6.5.2007 / 10:05

עם שני מאמנים דפנסיביים, גמר היורוליג לא מבטיח תוצאה גבוהה. צסק"א רוצה להגן על תוארה (21:30, ערוץ 1), פנאתינייקוס על הביתיות

יום שישי היה ערב קשה עבור הקבוצות הספרדיות של הפיינל פור. מלאגה, האנדרדוג המובהק של השלב האחרון, הצליחה לעקוץ ולהציק לאלופת אירופה צסק"א מוסקבה, עד שזו התאפסה, נעלה את ההגנה וטסה לניצחון. טאו ויטוריה, עתירת הסופרלטיבים מהעונה המורכבת שעברה, ננעלה כבר מהדקה הראשונה ולא יכלה ל-15 אלף יוונים ביציע ועוד חמישה על המגרש. הערב (ראשון, 21:30, ערוץ 1) תשחקנה מארחת הפיינל פור והפייבורטית של פתיחת העונה, פנאתינייקוס, במשחק הגמר מול אלופת אירופה צסק"א מוסקבה. יהיה גדול.

עבור פאו, יהיה זה גמר ראשון מאז 2002, אז ניצח ז'ליקו אוברדוביץ' את אטורה מסינה וקינדר בולוניה. השועל הסרבי הוותיק, שזכה כבר חמש פעמים בתואר (עם פרטיזן ב-1992, חובנטוד בדאלונה ב-1994, ריאל מדריד ב-1995 ופאו ב-2000 ו-2002), לא מתכוון לוותר על השישי שלו לטובת האיטלקי, שעשה את זה שלוש פעמים (עם קינדר בולוניה ב-1998 ו-2001, ועם צסק"א בעונה שעברה).

"אני זוכר איך צסק"א שיחקה כשמסינה הגיע אליה, ורואה איך היא משחקת היום", החמיא אוברדוביץ' ליריבו. "כשצפיתי בקלטת המשחק של צסק"א מול מלאגה, היה קשה למצוא דרך לנצח. בכל מקרה, אני שמח שהמשחק האחרון הוא במגרש שלנו", סיכם.

גם מסינה למד דיפלומטיה: "פאו שיחקה העונה כדורסל מצוין, במיוחד אחרי שהחליפה כל כך הרבה שחקנים בקיץ. הם קבוצה עמוקה, עם מאמן מצוין והם משחקים בבית - אני בטוח שאם תצאו החוצה לרחוב, אף אחד לא יהמר על צסק"א, אלא אם הוא לובש חולצה אדומה", סיכם האיטלקי בעוד פרק מהאינדקס של המלחמה הפסיכולוגית.

אחרי ערב נטול הברקות או נקודות בחצי הגמר, באתונה וביורוליג חוששים ממשחק עם תוצאה נמוכה עוד יותר. ככה זה כששתי קבוצות ההגנה הטובות במפעל נפגשות למשחק על כל הקופה. "שתי הקבוצות יכולות לשחק התקפה טובה יותר", קובע מסינה, "אני לא יודע אם זה היה הלחץ שגרם לכל כך הרבה איבודי כדור וזריקות רעות בחצי הגמר".

סאני בצ'ירוביץ', שקלע 15 בחצי הגמר מול טאו, יודע איך הערב הזה הולך להראות: "אולי זה לא יהיה משחק יפה לצפייה, אבל תראו הרבה לב ורצון לנצח. אולי אפשר לקרוא לזה גמר הדמים. ראיתי ביום שישי שהקבוצה שלנו מוכנה. לא כיחידים, כקבוצה".

דיוויד אנדרסן, האקס פקטור בערב בינוני ומטה של רוב שחקני צסק"א מול מלאגה, כבר מחכה להזדמנות לזכות בתואר, אחרי שהחמיץ את הפיינל פור הקודם בגלל פציעה קשה. "הסגנון שלנו שונה משל פאו. יש לנו ביטחון, במיוחד אחרי המאבק בחצי הגמר. היה לחץ להגיע לגמר, אבל כשאתה כבר שם צריך לתת את הכל כדי לזכות בתואר".

ברחוב היווני מדברים על המאצ' אפ הצפוי בין תיאו פאפלוקאס, יקיר האומה והדינמו של צסק"א, לבין "ספיידרמן", דימיטריוס דיאמנטידיס, שחקן ההגנה של היורוליג בשלוש השנים האחרונות, שינסה לעצור אותו. אם היווני הירוק יצליח, קשה לראות את צסק"א חוגגת בסיום. התעלות של פפאלוקאס, מאידך, עשויה להמיט אסון ספורטיבי של ממש על מארחת הפיינל פור.

במידה ויזהר כוכבו גם הערב, והוא יזכה בתואר ה-MVP של הפיינל פור שנה שניה ברציפות, יחבור פפאלוקאס לרשימה קצרה של שתי אגדות כדורסל שעשו את זה לפניו: טוני קוקוץ' (1990 -1991) ודיאן בודירוגה (2002 ו-2003).

המאזן בין הקבוצות עומד על 7:9 ליוונים, שניצחו בשלושת המפגשים האחרונים בין השתיים: במשחק על המקום השלישי בפיינל פור 2005 במוסקבה (91:94 לאחר הארכה), ובשני משחקי הבית המוקדם בעונה שעברה. הערב, עם 18 אלף יוונים רועשים ביציע, אף אחד לא יזכור את ההיסטוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully