וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגמר הקלאסי

4.5.2007 / 23:22

פנאתינייקוס נעזרה ב-15 אלף יוונים כדי לנצח 53:67 את טאו ויטוריה, בדרך לגמר היורוליג מול צסק"א מוסקבה, שגברה 50:62 על מלאגה

אלופת אירופה, צסק"א מוסקבה, והפייבוריטית של פתחת העונה, פנאתינייקוס, עלו הערב (שישי) לגמר היורוליג. צסק"א ניצחה 50:62 את מלאגה, פאו גברה 53:67 על טאו ויטוריה.

שתי הפינאליסטיות הטריות הפגינו משחק הגנה קרוב לשלמות, אבל כבר חוו ערבים התקפים טובים יותר. ביום ראשון (21:30, ערוץ 1) הן תיפגשנה לדו קרב על הגביע האירופי הבכיר. לנו נשאר לקוות שתוצאת המשחק הזה לא תהיה 29:30.

המשחקים שודרו בערוץ ספורט 1 של צ'רלטון, ולכן רק מנויי הוט יכלו לצפות בהם.

צסק"א מוסקבה - מלאגה 50:62

זה הלך קשה, בדקות רבות מכוער ולרגעים אפילו הריח כמו סנסציה מתהווה, אבל צסק"א מוסקבה התגברה על משחק שפל מול מלאגה השאפתנית, ועלתה לגמר היורוליג בזכות רבע אחרון של 6:18.

המכונה של מסינה שיחקה הפוך מהדרך בה תיכנתו אותה: 16 איבודי כדור, 10 אסיסטים בלבד וערב נורא של 4 מ-19 משלוש. כל זה איים לזרוק אותה הביתה כבר בחצי הגמר, אבל התעלות הגנתית ברבע האחרון מול הספרדים המותשים סגרה עניין.

מלאגה פתחה עם הגנה נחושה ואגרסיבית, בראשותם של קבסאס וחימנז, והכריחה את צסק"א לקחת זריקות לא טובות מבחוץ (לנגדון עם 1 מ-7 במחצית), ולאבד לא מעט כדורים. כניסתו של פפאלוקאס, שצבר 7 נקודות ו-5 חטיפות עד המחצית, כמו גם בליץ הגנתי בדקות האחרונות של המחצית, שהשאיר את הספרדים 5 דקות ללא נקודות, איפשרו לאלופת אירופה לברוח ליתרון 9 במחצית, 24:33.

קרלוס קבסאס הוליך את מלאגה לריצת 2:10 בפתיחת הרבע השלישי, וגם כניסתו של פפאלוקאס לא החזירה את צסק"א לקצב של סוף המחצית הראשונה. הפרדים קיבלו את מרכוס בראון, שנכנס לעניינים אחרי 0 נקודות עד ההפסקה, והמשחק הפך לנדנדה בה ההפרש עובר מצד לצד. אלא שאז מלאגה התעייפה, אנדרסן המשיך לצלוף בשקט מחצי מרחק, ופפאלוקאס סיים עם דאנק ריצה של 0:14 שגמרה את המשחק.

לצסק"א: טרייג'ן לנגדון 13 (1 מ-6 לשלוש), דיוויד אנדרסן 12 ו-9 ריבאונדים, תיאו פפאלוקאס 11 (5 חטיפות ו-7 ריבאונדים), מתיאס סמודיש 8, אלכסיי סברסנקו וג'יי אר הולדן 7 כ"א, תומס ון דר שפיגל וזכאר פשוטין 2 כ"א.

למלאגה: קרלוס קבסאס 13, מרכוס בראון 8, ברני רודריגז 7, קרלוס חימנז 6, מרכוס פייסון ואיגנסיו דה מיגל 4 כ"א, מרקו טושק 3, פלוראן פייטרוס ויז'יי וולש 2 כ"א, פפה סאנצ'ז 1.

פנאתינייקוס - טאו ויטוריה 53:67

פאו, מלווה ב-15 אלף יוונים רועשים ביציעים, פתחה בהתלהבות עם הוצאה לפועל של סאני בצ'ירוביץ' (11 נקודות עד ההפסקה), ניהול המשחק של דיאמנטידיס וההגנה של דיקודיס על לואיס סקולה, שהרבה לאבד כדורים. החילופים המרובים של אובראדוביץ' וההגנה האדירה איפשרו 9:18 בסיום הרבע.

טאו השאירה את פאו 4 דקות ללא נקודה, אבל ניסתה לשווא את שיטת היידוי מחוץ לקשת (1 מ-9 עד ההפסקה) שמנעה ממנה להתקרב, לאור הגנה היוצאת מן הכלל של פאו, שכפתה עליה 12 איבודי כדור בשני הרבעים הראשונים. אז הגיעו שלשות של וויאניץ', בצ'ירוביץ ושישקאוסקאס, שהקפיצו את הקהל והפרש לדו ספרתי, 21:35 לירוקים במחצית.

המגמה נמשכה גם בפתיחת המחצית השניה. חמש נקודות של ארדוגאן לא עזרו לטאו, שסבלה מיום נורא של סקולה ואסופת איירבולים של האוס, כשמנגד המשיך אובראדוביץ' לשנות חמישיות שפירקו את הבאסקים בהגנה. פאו לא ממש הבריקה בהתקפה, אבל המנעולים על הכוכבים העשירים של טאו השאירו את הקהל היווני רגוע. סל של סקולה ושלשה של ארדוגאן הורידו למינוס שש, אלא שאז הגיעה עבירה חמישית בהתקפה של הארגנטיני, ופאו כבר לא הסתכלה לאחור בדרך לגמר מול צסק"א.

לפנאתינייקוס: סאני בצ'ירוביץ' ומייק באטיסט (12 ריבאונדים) 15 כ"א, ראמונאס שישקאוסקאס 11, מילוש וויאניץ' 8, דימוס דיקודיס 7, פרגיסקוס אלברטיס 5, דימיטריוס דיאמנטידיס וניקוס חאציברטאס 3 כ"א.

לטאו: סרקאן ארדוגאן 11, טיאגו ספליטר, זוראן פלניניץ' וקאיה פקר 7 כ"א, פבלו פריג'יניו ולואיס סקולה 6 כ"א, איגור רקוצ'ביץ' 4, פרד האוס 3.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully