וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוננות בצפון

עדי פרג'

4.5.2007 / 10:34

קרית שמונה מתמרקת למשחק העלייה בשבת מול לוד, אבל חוששת ממאמן היריבה, ערן קוליק, שכבר הרס לה מסיבה דומה בעבר

וידאו: ישראל רוזנר, ערוץ 10

שלוש שנים חלפו מאז הצלקת שהשאירה הפועל רעננה להפועל קרית שמונה, כשמנעה ממנה את העלייה לליגת העל במחזור הסיום. עיר שלמה התכוננה למסיבה של פעם בחיים, כשניצחון אחד הפריד בינה לבין הליגה של הילדים הגדולים. אבל בסיום אותו משחק נותרה קריית שמונה מוכת הלם בלאומית, ומאז לא הצליחה לסיים בין שתי הראשונות בליגה הראשונה.

כעת ניצבת הקבוצה הצפונית, שוב, במרחק ניצחון אחד מליגת העל, כשתארח בביתה (שבת, 14:45) את בני לוד. והעיר? בטירוף עוד יותר גדול מבימי רעננה העליזים.

ההבדל בין אז להיום הוא שבקרית שמונה שלפני שלוש שנים המצב בטבלה היה צפוף להחריד, וגורל העולות נקבע רק במחזור הסיום. הפעם קרית שמונה מוליכה בבטחה על פני הפועל חיפה, וגם אם לא תעפיל בשבת הקרובה, תהיה לה הזדמנות נוספת בשבוע לאחר מכן.

וזה כנראה מה שמוסיף לאופטימיות ולטירוף של העיר ושל הגליל העליון, וכל התושבים חושבים, אוכלים, שותים וישנים כדורגל.

אימונים בצל התקשורת

אווירה חגיגית מאוד שררה השבוע באימוני הקבוצה, ולא היה כמעט יום בו צוות תקשורת כזה או אחר לא הופיע כדי לסקר את ההיסטוריה המממשת ובאה. "הספקתי לקבל את העובדה שהתקשורת היא פשוט חלק מכל העניין", אמר המאמן רן בן שמעון. "נכון שהיינו מוקפים השבוע, אבל הקשר בין תקשורת וספורט הוא בלתי נמנע".

גם בקרב שחקני הקבוצה נוצרה תחושה כי משהו גדול הולך לקרות. "זה קצת מוזר להעביר אימונים בצורה כזו, אבל זה גם מוסיף עניין וגורם לתחושה טובה", אמר אמר הקפטן בני בן זקן. "אני מקווה שכל זה ישתלם בסופו של דבר".

למרות, ואולי בגלל, הצלמים והעיתונאים הרבים, הדריכות באימוני קרית שמונה היתה גבוה השבוע. החדשות הטובות הן שלרשותו של בן שמעון יעמוד סגל מלא, למעט הקשר תומר תייר (צהובים).

קשיים לוגיסטיים והיערכות מוגברת

במשך כל השבוע דנו ראשי הקבוצה בשיתוף עם המשטרה, ועם אגף ההנדסה בעירייה, כדי שהחגיגה הגדולה תעבור ללא נפגעים. הסוגיה הבעייתית ביותר היא כיצד מאכלסים 5,000 אוהדים באצטדיון, שמכיל רק 2,200 מקומות ישיבה?

הקבוצה מצידה הציעה לפתוח הצד המזרחי של האצטדיון, אבל זה דרש בדיקות חוזרות ונשנות של המשטרה ושל מהנדסי הבטיחות, שכן אותו חלק אינו מאוכלס כלל העונה, ונמצא בסביבה סלעית ולא בטוחה במיוחד.

בפגישת עבודה בין כל הגורמים הנוגעים בדבר ביום חמישי, הציעו נציגי הקבוצה להציב ביציע המאולתר 50 מחיצות מתכת של משטרת ישראל, אבל מהנדס הבטיחות של האצטדיון, כמו גם קצין הבטיחות במקום, שללו את הרעיון.

בצעד של ייאוש ברגע האחרון אישרה עיריית קרית שמונה להקים גדר של ממש בצידו המערבי של האצטדיון, שעלותה מוערכת בסכום של כ-3,600 ש"ח. מיד נעשתה פנייה לקבלן, שהתבקש לסיים את העבודות עוד לפני יום המשחק.

"זה לא קל", הסביר אלי מנחם, הממונה על הספורט בעירייה. "אף אחד לא מוכן לקחת אחריות על שלומם של האוהדים, והדרישות של המשטרה אינן פשוטות. בסופו של דבר נקים את הגדר למרות ההתראה הקצרה, ונקבל את האישור המיוחל".

כתוצאה מכך, יוכלו כ-1,000 אוהדים להיכנס לאותו מתחם, כשעוד 400 ילדים ונוער יוכנסו אל משטח האימונים, הסמוך למגרש, והקהל של קרית שמונה ימנה בשורה התחתונה כ-3,600 אוהדים, מספר נמוך בהרבה ממה שציפו לו בעיר. עוד נודע כי את המשחק יאבטחו כ-125 אנשי ביטחון, בניהם 80 שוטרים וארבעים ו-45 מאבטחים וסדרנים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

האוהדים מתכוננים לקרנבל

אמן אורח כמו אייל גולן ושרית חדד ככל הנראה לא יהיה בחגיגות המתוכננות, אך כל עוד הדבר תלוי באוהדים, החגיגות יימשכו עמוק אל תוך הלילה. כבר בסוף השבוע שעבר, כאשר קרית שמונה סיימה את משחקה באשקלון בתוצאת תיקו ודחתה את העפלה למשחק מול לוד, החלו האוהדים, בשיתוף פעולה עם הנהלת המועדון, בהכנת התפאורה למשחק.

כ-4,000 חולצות וכובעים בצבע לבן ובכחול יחולקו לאוהדים בכניסה לאצטדיון, בובות ענק מתנפחות ימוקמו בסמוך לארבעת פינות הקרן, עשרות שלטים ויריעות בד כחולות ייפרשו ביציעים, תותח קונפיטי אחד יהיה שם, וגם אינספור בקבוקי שמפניה.

האוהדים במשחק לא יהיו רק מתחומי העיר, והבאזז הכללי יביא גם את תושבי קצרין, צפת, חצור ושאר המושבים הסובבים. כמו כן, נודע כי דיסק עם שירי עלייה לקבוצה יימכר ברחבת האצטדיון בעלות של כ-40 ש"ח. "לא יעזור לאף אחד, השבת זו השבת הגדולה שלנו", אומר יו"ר חוג אוהדי קרית שמונה, יורם ממן, שאחראי על כל ההכנות לקראת המשחק. "אני קורא לכולם לבוא, ולבוא בכחול". מי שמעוניין לעזור בהתארגנות יוכל להגיע לסביבות האצטדיון כבר בשעה 10 בבוקר.

"עובדים קשה בשביל רגעים כאלה"

מי שזכור לשמצה בעיר הצפונית הוא מאמן בני לוד ערן קוליק, שכל חטאו היה שמנע עלייה מקרית שמונה ב-2003/4, כשאימן את רעננה. בשבת יגיע קוליק כדי להילחם על חייו בליגה, ויקווה שוב להרוס את הקרנבל המקומי.

"בקרית שמונה יכולים כבר לחגוג, כי הם יעלו גם אם לא ינצחו אותנו", אמר קוליק. "אנחנו חייבים את הנקודות כדי להלחם על חיינו, ונעשה הכל כדי להשיג אותם". למרות הטינה ששומרים לו אוהדי קרית שמונה, קוליק לא מתרגש במיוחד: "עמדנו מול עשרת אלפים בקריית אליעזר, ובקריית שמונה מדובר רק ב-3,000. שיביאו עוד 7,000 ואז נדבר על לחץ".

בקבוצה הצפונית, לעומת זאת, לא מסתירים את הלחץ שעוטף את הקבוצה, אבל מגדירים אותו כלחץ חיובי. בצוות המקצועי מרגישים היטב את מתח בעיר ובקרב השחקנים, ואין שום כוונה לבנות על המחזורים הבאים, אלא לסיים את הסיפור כאן ועכשיו.

"הלחץ בהחלט מורגש" ,אמר בן שמעון. "בסך הכל אנחנו עובדים קשה במשך עונה שלמה בשביל הרגעים האלה. אני יודע שגם השחקנים מבינים את התחושות בעיר ויודעים מה עליהם לעשות."

מנכ"ל הקבוצה יוסי אדרי חש מקרוב את כל ההמולה. "העיר ממש בטירוף", התלהב. "אני לא זוכר ימים כאלה, ואני גם עדיין מתקשה לעכל את מה שכנראה יקרה כאן בשבת. ברגעים האלה אני נזכר באבי זכרונו לברכה, ובעוד רבים אחרים שחלומם היה לעלות לליגת העל. אני מקווה מאוד שאכן נעשה זאת."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully