וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד תתנחם באופ"א

3.5.2007 / 23:01

חרף האכזבה באלופות, ייפגשו שתי נציגות ספרדיות בגמר. מחזיקת הגביע, סביליה, שגברה 0:2 על אוסאסונה, ואספניול עם 1:2 על ברמן

ימים ספורים לאחר חצאי גמר ליגת האלופות הנוצצים והמרגשים, שסיפקו לנו שחזור של הגמר מ-2005, נקבעה גם זהות העולות לגמר גביע אופ"א. סביליה ואספניול הן השתיים המאושרות שירכיבו את הגמר הכל-ספרדי שייערך באי הבריטי, בעיר גלזגו ב-16 למאי, באצטדיון המפדן פארק.

אם באלופות הגיעו לארבע הגדולות שלוש קבוצות אנגליות, אך רק אחת עלתה, הרי שבאופ"א, הצליחו הנציגות מה'לה ליגה' לייצר גמר כל ספרדי. ארץ המטאדורים יכולה להתנחם בהנפת הגביע השני בחשיבותו במפעל.

מחזיקת גביע אופ"א, סביליה, חזרה לביתה בפיגור בן שער (0:1 לאוסאסונה בראשון). הקבוצה המצוינת של חואנדה ראמוס, שנלחמת העונה על עוד שני תארים במקביל, אליפות והגביע הספרדי, ושכבר יצאה מבורות עמוקים יותר במפעל, ניצחה 0:2 (1:2 בסיכום הכללי) ועלתה לגמר המפעל. הקבוצה מאנדלוסיה הפעילה לחץ אדיר החל מפתיחת המשחק ובאה על שכרה בדקה ה-37 כשלואיס פביאנו שבר את הקרח במבצע אישי ענק. המחצית השנייה נפתחה בקצב מסחרר ורנאטו כבש את השער היקר מפז, שמונה דקות מפתיחתה. אוסאסונה עוד ניסתה לכבוש שער שהיה מעלה אותה, אך לשווא. סביליה הוכיחה היום באופן נחרץ כי היא לא אפיזודה חולפת באירופה.

לעומתה, אספניול עשתה את מרבית העבודה במשחק הראשון כשהביסה 0:3 את ורדר ברמן. היום, היא רק הייתה צריכה לשמור על ההישג כדי להעפיל לגמר, אבל היא לא הסתפקה בכך, וניצחה. זה נפתח רע מאוד מבחינתה, כשהוגו אלמיידה כבש כבר בדקה החמישית, אולם הרחקתו של חלוץ ברמן מירוסלב קלוסה בדקה ה-19, טרפה את הקלפים מבחינת הגרמנים. במחצית השנייה הפכו הקטאלונים את התוצאה (קורו 50 ולה קרוז 60), ויצאו מנצחים מהווסרשטאדיון 1:2 (1:5 בסיכום הכללי). ברמן תסתפק בהגעה מכובדת לחצי גמר המפעל, מה גם שלקבוצה של שאף נשאר להיאבק על האליפות בארצה.

שבוע לפני גמר האלופות באתונה נקבל משחק מרתק בין שתי קבוצות התקפיות. האם סביליה תשלים בק-טו-בק, או שמא אספניול, הקבוצה השנייה של העיר ברצלונה, תביא גביע אירופי לבירת קטאלוניה, במקומה של הקבוצה של רייקארד, שכשלה באלופות העונה?

סביליה - אוסאסונה 0:2 (1:2 בסיכום)

הסאנצ'ז ראמון פיחואן, איצטדיונה של סביליה, ראה פתיחה חזקה של הכוכבים המקומיים, אך ללא הצלחה למחוק את הפיגור ברבע השעה הראשונה. פרדי קאנוטה פרץ לרחבה בדקה ה-19, אך הגנת האורחים הצליחה לעצור אותו ברגע האחרון. דקה לאחר מכן, מהעבר השני חואנפרן ספק מעד, ספק הוכשל ברחבה, אך ללא תגובת השופט האנגלי גרהאם פול. בדקה ה-28 שוב היה קאנוטה קרוב לכבוש, אבל רק כמעט.

בדקה ה-37 זה הגיע. לואיס פביאנו, במבצע אישי מבריק, השתלט על הכדור בסמוך לרחבת ה-16, חדר פנימה וגלגל מתחת לידיו של ריקרדו. 0:1 לקבוצה מאנדלוסיה, ו-1:1 בסיכום הכללי. שש דקות אחר כך, קאנוטה יכל להכפיל את התוצאה, אבל נגח בחולשה וריקרדו קלט.

30 שניות מפתיחת המחצית השנייה שלח רנאטו טיל מכ-30 מטרים, שעבר מעל למשקוף של ריקרדו. המשחק קיבל קצב אדיר. וובו החמיץ עבור אסואסונה ודקה לאחר מכן, בדקה ה-53 העביר דני אלבס מסירה מימין. רנאטו הגיע ושלח את הכדור פנימה. 0:2 לסביליה ו-1:2 בסיכום הכללי. לסביליה היו הזדמנויות רבות לכבוש את השלישי, אך לקראת הסיום נסוגו שחקניו של ראמוס אחורה במטרה לשמור על התוצאה. אוסאוסנה ניסתה להציל את עצמה, אך הקבוצה של זיגנדה לא הצליחה להביא עצמה לידי ביטוי וירדה עם הראש בין הידיים.


הרכבים:

סביליה: אנדרס פאלופ, דני אלבס, חאבי נבארו, ז'וליאן אסקודה, אנטוניו פוארטה, רנאטו (אייטור אוסיו, 88), כריסטיאן פאולסן, חוסה לואיס מרטי, אדריאנו (דודה, 46), פרדי קאנוטה, לואיס פביאנו (אלכסנדר קרז'אקוב, 73).

אוסאסונה: ריקרדו, חוסה איזקיירדו (מונייז, 83), סזאר קרוצ'אגה, חאבייר קוולר, אנריקה קוראלס, ג'אווד נקונאם, חואנפראן (לודביק דלפורט, 71), פאצ'י פוניאל (ולדו לופז, 61), ראול גרסיה, דויד לופז, פייר וובו.

ורדר ברמן - אספניול 2:1 (5:1 בסיכום)

ברמן עלתה עם הרכב סופר התקפי ותומאס שאף בא על שכרו כבר בתחילת המשחק, וזה בדיוק מה שהיו צריכים הגרמנים כדי לשמור על סיכוי לעלות לגמר. הוגו אלמיידה כבש את שער היתרון כבר בדקה החמישית, אבל מה שנראה טוב, הפך עד מהרה ליום שחור. מירוסלב קלוסה, חלוץ הקבוצה, הורחק בדקה ה-19 אחרי שספג כרטיס צהוב שני.

חמש דקות מפתיחת המחצית השנייה, ספגה ברמן שער שיוויון מרגליו של קורו, לאחר השמטה של ריינקה. שער השיוויון חייב את הגרמנים לכבוש עוד ארבעה שערים, דבר שהיה בלתי אפשרי. הגרמנים התייאשו, הקטאלונים השתלטו על המשחק ולהקרוז הפך את התוצאה בדקה ה-60 אחרי הרמת קרן של פאבלו זבאלטה 1:2 לאספניול (1:5 בסיכום הכללי). הקבוצה של ולווארדה, שכזכור, הדיחה את מכבי חיפה בשלב שמינית הגמר, עשתה הישג אדיר כשעלתה לגמר המפעל.


הרכבים:

ורדר ברמן: אנדראס ריינקה, פטריק אוומוילה (שינדלר, 46), פטרי פסאנן, נאלדו, כריסטיאן שולץ, טורסטן פרינגס (באומן, 75), דייגו, דניאל ינסן (פייר וומה, 70), אהרון האנט, מירולסב קלוסה (הורחק, 19), הוגו אלמיידה.

אספניול: גורקה איראיזוז, חוסה מריה לקרוז, דניאל ג'ארקה, מארק טורחון, דויד גארסיה, פאבלו זבאלטה (מרטינז, 65), איטו, קורו, לואיס גרסיה, אלברט ריירה (רופטה, 71), ראול טמודו (ג'וליאן, 79).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully