וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוהד סכנין הוכה ואושפז

לי בוץ

2.5.2007 / 17:58

הקהל שהגיע מהצפון סבל מאלימות השוטרים בבלומפילד. את תגובת המשטרה לא ניתן היה להשיג. האוהדים הביעו חרטה על יחסם לטועמה

סלים טועמה הופך כנראה לפרסונה נון גראטה בסכנין. בדקה ה-79 של משחק הגביע אתמול בין הפועל ת"א לבני סכנין בבלומפילד, ניגש טועמה להרים כדור קרן מתחת ליציעים של אוהדי סכנין. באותו הרגע החלו האוהדים האורחים להשליך לעברו מכל הבא ליד, דבר שעיכב את המשך המשחק. בהמשך גם זכה טועמה לשריקות בוז רמות וקללות בכל פעם שנגע בכדור.

את מה שהתרחש מסבירים אוהדי סכנין בטענה שקשר הפועל ת"א ביצע לעברם תנועה מגונה. "לא ראיתי את זה בעיניים שלי, אבל חלק גדול מהאוהדים ראה את טועמה עושה תנועה מגונה לעבר הקהל", סיפר יו"ר חוג האוהדים של סכנין, סמיר בדארנה. "למרות זאת התגובה לא מקובלת על חוג האוהדים ולא על הנהלת סכנין. חבל שזה קרה, אך אני בטוח שהאוהדים הללו אינם תושבי סכנין. אנחנו מתנצלים בפני טועמה על התנהגות המעטים, אבל מבקשים שגם הוא יתנצל על התנועה שעשה. נדאג שבעתיד לא תחזור התנהגות כזאת לא כלפי טועמה ולא כלפי שחקנים אחרים".

דובר המועדון, מונדר חלאילה, הוסיף: "יכול להיות שהקהל הוציא את זעמו בתוך המגרש על טועמה ובהחלט לא בצדק. אוהדים טענו שהוא ביצע לעברם תנועה מגונה וזה דבר אסור, שחקן צריך להיות עסוק במשחק בלבד. בכל זאת התגובה וההתנהגות של אותו קהל היא בהחלט אסורה בעינינו.

"ההנהלה חזרה מהמשחק עם מטרה להדק ולחזק את הקשר מול הקהל על מנת שדברים כאלה לא יחזרו על עצמם. נרחיב את ההכרות שלנו עם הקהל מאחר ורובו לא מסכנין ואנחנו לא מכירים אותו אישית. הכוונה להרחיב את חוג האוהדים, שיכלול כמות גדולה יותר מסכנין, על מנת לאפשר כמה שיותר מגע בין ההנהלה לבין האוהדים, שהנהלת הקבוצה נותנת להם את כל הכבוד".

טועמה עצמו אמר על הדברים: "אני לא מוכן להתנצל על שום דבר כי לא עשיתי שום דבר. אני מקבל את ההתנצלות של האוהדים, אבל אם הם טוענים שעשיתי לעברם תנועה מגונה הם טועים. בדרך כלל אין לי בעיה להתנצל על דברים שאני עושה ואחר כך מתחרט עליהם, אבל לא היה שום דבר אתמול כך שאין לי מה להגיד להם. כנראה שהם כעסו על זה שהבקעתי והוציאו את כל העצבים שלהם עליי. זה ממש לא מעניין אותי".

בעצם הכל בגלל המשטרה

לחילופין, טוענים בסכנין כי ההתנהגות של השוטרים והיס"מניקים במקום, כמו גם הלחץ בקופות ובכניסה ליציעים, היא זו שגרמה לאוהדים לעצבנות ואולי הובילה לפרץ הכעס כלפי טועמה. "האוהדים כעסו על דברים אחרים כמו התנהלות לקוייה של הכניסה לשערים ושל עמדות מכירת הכרטיסים", הסביר חלאילה. "היס"מניקים היכו באכזריות אוהד כבן 50 לעיני ילדיו, ואין דבר יותר אכזרי מלהכות אבא בפני הילדים שלו".

"אני לא יודע איך ולמה העניינים התנהלו כך בהנהלת האצטדיון", המשיך הדובר, "הרי ידעו מראש שיבואו קרוב ל-7,000 אוהדים מסכנין. אחרי מה שקרה בחוץ, הקהל נכנס בהרגשה לא טובה מלכתחילה וקורה לפעמים שהאוהדים מוציאים את זעמם על הדבר הראשון שעומד מולו וזה היה המקרה עם טועמה. עדיין אנחנו חושבים שמה שקרה וגם הנזק שעשו ביציע הוא לא בצדק".

בדארנה הוסיף: "הבלאגן התחיל עוד בחוץ. חלק מהיס"מניקים התנפלו על האוהדים. אותו בנאדם מבוגר הוכה כמו חיה, המשטרה תמיד מתייחסת אלינו כמו לבני אדם מסוג ב'. מפה התחיל הכעס, כי לבנאדם יש רגשות והכל מתחיל מההתנהגות של השוטרים. אחרי כל זה, התנועה של טועמה גרמה לנו למה שהיא גרמה".

האוהד שהוכה פונה לבית החולים וולפסון, שם אושפז עם כאבים עזים בגבו. "עשו עליו לינץ', פשוט ככה", סיפר חבר קרוב של האוהד, אמג'ד עמר. "הוא הבנאדם הכי מנומס שיש, לא הרים יד, לא איים, סך הכל ביקש מהשוטרים שיעזרו לו כי פחד על הילדים שלו. היו איתנו שלושה ילדים בני 8, 10 ו-11. הילדים נמחצו על ידי האוהדים בתור וממש היו בסכנה. חבר שלי אמר ליס"מניק שעמד מולו: 'תעשה לי טובה, שחרר את הילד שלי, מרסקים אותו'. היס"מניק לא התייחס והחל לצעוק עליו שירגע. חבר לי צעק וביקש שיעזרו לו ואז בא אותו יס"מניק יחד עם ארבעה חברים שלו, בעטו בו והרביצו לו מכות רצח ליד הילדים שלו. מהטראומה הילדים לא ישנו כל הלילה".

"אני רוצה שאותו שוטר יתאר לעצמו שזה היה הילד שלו בסכנה", המשיך עמר. "כולנו דואגים לילדים שלנו. חבר שלי בסך הכל בא לראות כדורגל ואפילו לא ראה את המשחק. הוא קנה כרטיסים במאות שקלים לו ולילדיו כי משחק כזה הוא חוויה לילדים. השוטרים עושים את עבודתם בצורה הכי גועל נפש שיש". לאחר ששוחרר מבית החולים וולפסון, נסע האוהד לביתו, אך חש ברע והובהל לבית החולים בילינסון, שם הוא עדיין מאושפז להשגחה.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה כי: "במהלך כניסת אוהדים למשחק, החל החשוד להפר את הסדר והורחק מהמקום. בתגובה הכה באגרוף שוטר ונעצר. במידה ולחשוד תלונה על התנהגות השוטרים הוא רשאי לפנות למחלקה לחקירות שוטרים ותלונתו תיבדק כמקובל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully