וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחה הערעור של לוני ומכבי

לי בוץ

2.5.2007 / 16:19

הבעלים של מכבי ת"א טען שלבקרת התקציבים אין סמכות להעמיד את הקבוצה לדין בפרשת ראזיץ', אבל נדחה ויתייצב בבית הדין לדיון הסופי

הסאגה נמשכת. הבעלים של מכבי ת"א, לוני הרציקוביץ', יתייצב מחר ב-15:00 בבית הדין המשמעתי של ההתאחדות לכדורגל לדיון החוזר והמכריע בפרשת החוזה הכפול של איבן ראזיץ' לאחר שהערעור שלו, בטענה שלבקרת התקציבים אין סמכות להעמיד את הקבוצה לדין, נדחה. כזכור, בשבוע שעבר נענו הדיינים דוד לב וחיים אלחדיף לבקשתו של הרציקוביץ' לדחות את הדיון, על מנת שהוא יוכל להכין כתב הגנה. הרשות לבקרת תקציבים בראשותו של יאיר רבינוביץ' דורשת להוריד לצהובים נקודות ליגה בפועל.

מכבי ת"א עומדת לדין בגין שלוש עבירות – חתימה על חוזה כפול עם איבן ראזיץ', בניית מגרש סינתטי בקרית שלום בעלות של מיליון ש"ח עליהם לא דווח לבקרה התקציבית, והעברת סכום כסף לחשבון בחו"ל עבור החתמתו של מיליאן מרדקוביץ'. בקבוצה טוענים כי הכל נעשה בתום לב, וכי דיווחו על הטעויות מיד כשהבינו כשהן קרו ומוסיפים ומבהירים כי השניים שאחראים למחדל – המנכ"ל לשעבר אלי דריקס ומנהל הכספים שהתפטר בני רחמי – כבר לא חלק מהמועדון.

בבקרה התקציבית לא התרשמו יתר על המידה מהטענות של הרציקוביץ', ובעסקת טיעון שהוצעה לקבוצה התבקשו הצהובים להודות בכל האישומים תמורת קנס כספי של 25,000 ש"ח, הורדת נקודת ליגה בפועל והפחתת שלוש נקודות ליגה על תנאי. הקבוצה סרבה לעסקת הטיעון בעקבות העונש של הפחתת הנקודה בפועל עוד העונה, דבר שעלול לפגוע בסיכויים להבטיח את הכרטיס לאירופה בעונה הבאה.

במועדון מקווים כי בית הדין יתחשב בעובדה שמדובר בעבירה הראשונה שלהם בנושאים המדוברים וכתוצאה מכך יסתפקו בקנס כספי ועונש על תנאי. עם זאת, לאחר שלהפועל פ"ת הורדו שלוש נקודות בפועל (שתיים מהן היו על תנאי שהופעל) בעקבות אישומים דומים, ספק עם בית הדין יתחשב בצהובים והם צפויים להיפרד לפחות מנקודת ליגה אחת.

כשעתיים לאחר הדיון יערכו חניכיו של אלי כהן אימון בקרית שלום לקראת משחק הליגה מול מכבי הרצליה בשבת בבלומפילד. היום (רביעי) נהנו השחקנים מיום חופש שני השבוע ומחר באימון צפויים לזכות לתמיכתם של עשרות אוהדים, שאמורים לפקוד את קרית שלום במטרה לעודד את השחקנים ולהבהיר שהם עומדים מאחורי הקבוצה למרות העונש שצפוי להתקבל.

"ההתאחדות היא גוף מושחת, שמורכב מאנשים שדואגים יותר לאגו שלהם מאשר לכדורגל הישראלי", אומר תומר יעקב, מראשי ארגון האולטראס. "הם נטפלים לכל טעות שעושה מכבי, ולצערנו בעידן 'תרבות הניהול' של לוני, לא חסרות טעויות. אחרי החלטת בית הדין, נשקול את דרכינו, אך בכל מקרה לא נשתוק על הפחתת נקודות העונה".

עדכון ראשון: 2.9 14:21
עדכון אחרון: 2.9 16:19

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully