וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגמר-יד יוצא לדרך. יאללה, מכות

1.5.2007 / 13:17

כמו תמיד יהיה חם בראשל"צ, במפגש הכמעט קבוע במעמדי הגמר בין מכבי להפועל (20:00, ספורט 5). מכבי רוצה דאבל, הפועל אליפות

פלייאוף הכדוריד נכנס היום (רביעי, 20:00, שידור ישיר בספורט 5) לשלב הסופי שלו, כאשר הפועל ומכבי ראשל"צ יתמודדו ראש בראש על הזכות להיות אלופת המדינה בסדרה של הטוב מחמישה משחקים. שתי הקבוצות של עיר הכדוריד רוצות את האליפות. מכבי, מחזיקת הגביע והאלופה הנוכחית, רוצה להמשיך לאליפות שלישית ברציפות ואילו הפועל רוצה להוסיף צלחת לארון העמוס שלה, שהתייבש בשלוש השנים האחרונות.

הדרבי של ראשל"צ ידוע בהתחממות היצרים שבו, ולראיה הדרבי שפתח את עונת הכדוריד בגביע איגוד השופטים בו הייתה קטטה בין שני המחנות, שגרמה לדימה ינדוביצקי מהפועל להגיש תביעה כנגד דובי ישועה ממכבי, בטענה כי חבט בו וגרם לו לנזקים. מאז נערכו עוד שלושה משחקי דרבי במסגרת הבית העליון של הליגה, בשניים ניצחה הפועל ובשלישי נפרדו הקבוצות בתיקו 31:31.

אבל עכשיו הכל נפתח מחדש, האולמות בנאות אשלים ובגן נחום יהיו מלאים באוהדים פנאטיים של שתי הקבוצות, כאשר אף צד לא יהיה מוכן לוותר. לא מן הנמנע שנזכה לסדרה של 5 משחקים, שתהיה, אין ספק, הרבה יותר מרתקת מליגת העל בכדורגל.

האלופה בצהוב מגיעה לסדרה לאחר עונה מתישה וקשה, שכללה גם משחקים בגביע ה-EHF האירופאי בתחילת העונה. מכבי ראשל"צ הציגה השנה כדוריד טוב לפרקים, אבל ברוב העונה התאמצה קשות גם מול קבוצות שלא ברמתה. ההפסד לנס ציונה ולאס"א ת"א בסיום הליגה גרם להרבה מאוהדי הכדוריד בארץ לחשוב כי "הנה נגמר הסוס" לאלופה.

אבל השחקנים של גלעד מאור לא פראיירים וכבר בחצי גמר הגביע נקמו בנס ציונה ועלו לגמר מול אס"א ת"א. את גמר הגביע של השנה אף אחד כבר לא ישכח, אס"א ת"א כבר ראתה את הגביע בארון עם 10 שערי יתרון (17:7) במחצית הראשונה, אבל החבורה של גלעד מאור עשתה קאמבק מדהים וניצחה את המשחק, כדיי להראות לכולנו כי היא אינה סוס מת.

בחצי גמר הפלייאוף גברה מכבי ראשל"צ על נס ציונה בשני משחקים וזכתה לשניים עשר ימי מנוחה. הימים הללו בוודאי עזרו לגלעד מאור ולחניכיו לנוח קצת. דובי ישועה, שחזר רק בפלייאוף לשחק לאחר שנפצע בתחילת העונה, עדיין לא מתואם היטב עם השחקנים ומסוגל לשחק בעיקר רק בהגנה. גם המרכז ג'ו מתתיה היה חולה השבוע ולא ברור באיזו מידת כשירות הוא ישחק.

מצד שני, האלופה כאמור עברה עונה קשה ומתישה ועדיין גוררת אחריה פציעות של הקיצוני גל אברהם ושל הזר יוהן רושקה. רושקה הוא נעלם גדול במשחקים של מכבי. בתחילת העונה הוא לא הופיע למשחקים וגם כשהופיע לא ממש הציג את יכולתו האמיתית. בגמר הגביע זה השתנה, רושקה סחף אחריו את קבוצתו למהפך ובינתיים הוא הבולט בשחקני מכבי. הסדרה הזו תהווה גם פריצת דרך משמעותית לתום מטלון, שמצטייר כאחד המקשרים השמאליים הטובים בליגה.

הפועל לא מחפשת תירוצים

בצד של הפועל גם ישנם פצועים ובראשם דימה ינדוביצקי. הזר שלא מצליח לחזור לעצמו לא משמעותי העונה בהרכב הפועל, ולעיתים לא משחק ולו דקה. יהיה מעניין לראות כיצד קובי מימון, מאמן הפועל ראשל"צ, ישתמש בזר היקר שלו מול מטלון. בפינות יצטרכו אבישי סמולר, שחר מיארה וטל בלכר להתעלות על העונה הבינונית שלהם, כי מולם יעמדו נאמן ואברהם המנוסים יותר.

כמובן שאצל הפועל תירוצים כמו פציעות לא יעבדו. לאחר המשחק בשבוע שעבר בו הראתה הפועל ראשל"צ את יכולתה האמיתית, כאשר הביסה את אס"א ת"א 14:28 תוך כדי שהיא שומרת את אס"א על 3 שערים במחצית בלבד, חוששים בקבוצה כי תהיה ירידת מתח לקראת הגמר. אבל קבוצה כמו הפועל, שכבר שלוש שנים לא זכתה באף תואר, לא תיתן לשאננות להרוס לה את חלומות האליפות.

עידן מימון התעורר במאני טיים העונה ואם הפיוז במוח לא יידלק, יהיה קשה מאוד לעצור אותו בהתקפה ובהגנה. מימון, שכנראה עוזב את הפועל לקונסטנזה הרומנית בשנה הבאה, ירצה לסיים את תקופתו בקבוצת ילדותו עם תואר. הוא יצטרך להנהיג את הקבוצה בהגנה, יחד עם המתאזרח המצויין גאדווילס ובהתקפה הוא בוודאי ירצה להמשיך את המשחק הטוב של שבוע שעבר , בו הזין את הפיבוטים שלו בשמונה אסיסטים.

ואם כבר פיבוטים, למכבי יש יתרון מסוים בעמדה זו בגלל הניסיון של דוד עמר הוותיק בן ה-40 לעומת חוסר הניסיון של עומר דבדה בן ה-19.

בין שאר המאצ'אפים שיש בין שתי הקבוצות, יעמדו זה מול זה שני שוערים הטובים בליגה – יוליאן סטראט ממכבי ואנדריי קמישיב מהפועל. סטראר יציב לאורך כל העונה וכשהוא לא טוב עולה מודי סורדו מהספסל ומציג יכולת טובה. קמישיב, לעומתו, הגיע לשיא רק במשחקים האחרונים ואם הוא לא טוב אז להפועל יש בעיה, כי עידן שליט עדיין אינו מנוסה ברגעי ההכרעה.

הפועל ראשל"צ יודעת שהמשחק הראשון המתקיים בביתה יכול להיות משחק מפתח. ניצחון של הקבוצה באדום והיא תבוא למשחק הבא ביום שישי בגן נחום עם ביטחון , כאשר מכבי תהיה עם הגב לקיר. לעומת זאת ניצחון של מכבי בבית של הפועל והפועל היא זו תהיה לחוצה לקראת המשחק השני. יחד עם זאת, ראינו כבר העונה מה קורה כאשר הפועל לחוצה. יהיה חם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully