וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסינה בלתי אפשרית

שגיא ניר

3.5.2007 / 14:41

המשחק הראשון בפיינל פור מבטיח מיסמאץ' קלאסי, בין המכונה המשומנת של מסינה, צסק"א, למלאגה המפתיעה (שישי, 18:30, ספורט 1)

ביום שישי וראשון יתקיים פיינל פור היורוליג באתונה, יוון. אמנם מכבי תל אביב לא תהיה שם, אבל לכבוד החגיגה הגדולה של הכדורסל האירופי מובאת כאן סקירה של סיכויי המשתתפות לקחת את הגביע הביתה. נפתח בשתי המתמודדות הראשונות, צסק"א מוסקבה ומלאגה (שישי, 18:30, ספורט 1). מחר נפגוש את שתי המתמודדות בחצי הגמר השני, המארחת פנאתינייקוס וטאו ויטוריה (שישי, 21:30, ספורט 1). הגמר ביום ראשון ב-21:30 (ערוץ 1).

צסק"א מוסקבה

היסטוריה

פיינל פור 2005 היה טראומתי במיוחד עבור צסק"א מוסקבה. גם אירוח שלב ארבע הגדולות של היורוליג, שבא אחרי עונה אירופית כמעט מושלמת, לא מנע את הקריסה בחצי הגמר שנה שלישית ברציפות. שנה חלפה, וצסק"א, בהנהגת המאמן האיטלקי אטורה מסינה, גברה בגמר בפראג על מכבי תל אביב והגשימה סוף סוף את החלום, 35 שנים אחרי הפעם האחרונה בה גביע אירופה נדד לבירה הרוסית. זכייה נוספת באתונה תהיה השישית בהיסטוריה של אלופת אירופה, וריפיט ראשון מאז מכבי תל אביב של לפני שנתיים.

מאמן: אטורה מסינה

צסק"א מוסקבה היא קבוצתו השלישית בסך הכל של אטורה מסינה (47) ב-14 שנות אימון. בזמן הזה הספיק המאמן לצבור אינסוף הישגים, ובהם 3 זכיות ביורוליג (פעמיים עם וירטוס בולוניה, אחת עם צסק"א), 4 אליפויות איטליה (3 עם וירטוס, אחת עם בנטון), 7 גביעים איטלקיים, 2 רוסיים ואליפות אחת ברוסיה (כשהשניה בדרך). בעונת הבכורה שלו כמאמן, כבר אסף מסינה לארון את גביע ספורטה עם וירטוס, וב-1997 הוביל את איטליה למדליית הכסף באליפות אירופה. הצלחתו הפנומנלית של מסינה מתאפשרת הודות לעבודה קפדנית ומדוקדקת, תכנית משחק חוצת קבוצות ומדינות ובעיקר כריזמה שמאפשרת לו להרביץ את תורתו ולחנך גם את השחקנים הסוררים מכולם.


האקס פקטור: משחק קבוצתי מושלם

די בהצצה חטופה על דף הסטטיסטיקה ממשחק גמר הגביע הרוסי בין צסק"א וקאזאן לפני שבועיים, כדי להבין את עוצמתה של אלופת אירופה. האגרסיביות ההגנתית, התיאום המושלם משני צידי המגרש, הבחירה הנכונה של זריקות והתאמתו של כל שחקן למסגרות הפעולה המוכרות לו הם נשק כמעט בלעדי של צסק"א.

קאזאן, אחת מהקבוצות עתירות התקציב והכישרון באירופה, נעצרה באותו משחק על 59 נקודות בלבד, כשהאדומים מנצחים בנקל בזכות ספרות כפולות של מתיאס סמודיש, דיוויד אנדרסן ואלכסיי סברסנקו. "הידית" טרייג'ן לנגדון, הגארד התזזיתי ג'יי אר הולדן ו"המנהל" תיאו פפאלוקאס הסתפקו אז ב-12 נקודות יחדיו.

קשה להניח שמסינה יקבל עוד ערב בתפוקה נמוכה כל כך משלושת הגארדים שלו, אבל גם בלעדיהם הוא כבר הוכיח מזמן שצסק"א שלו היא קבוצה שחיה מדי ערב על משחק הגנה נחוש ויציב, שממנו היא שואבת את כוחה. וכל עוד עוז הרוח הזה קיים, השלשות מן העבר השני כבר יזלגו מעצמן.

מד הסיכויים

פציעתו של דיוויד ונטרפול לפני השלבים המכריעים גרעה מהרוטציה של מסינה מוביל כדור. עם זאת, עוד שני ערבים של כדורסל ממושמע, קבוצתי וחכם עשויים לסלול את דרכה של צסק"א לעוד גביע, אולי גם בעזרת הלחץ האדיר שיפעיל הקהל המקומי על המארחת פנתינייקוס. במקרה שפאו תיפול כבר בחצי הגמר, צפוי גמר מרתק במיוחד בין ההתקפה האטרקטיבית ביורוליג (טאו) להגנה הטובה ביבשת (צסק"א).

מלאגה

היסטוריה

הניצחון 64:67 על ברצלונה, במשחק השלישי בשלב ההצלבה, העלה את אוניקאחה מלאגה לראשונה בהיסטוריה שלה לפיינל פור היורוליג, הישג המהווה אבן דרך נוספת בהתעצמות המועדון בשנים האחרונות. אחרי האיחוד בשנת 1992 בין מאיוראל מריסטאס ואוניקאחה רונדה, תפסה הקבוצה מקום של קבע בפלייאוף הספרדי, ובשנתיים האחרונות זכתה בגביע (2005) ואליפות (2006) היסטוריים.

למלאגה גביע אירופי אחד – גביע קוראץ' של 2001, ואחרי שלוש שנים של השתתפות ביורוליג שהסתיימה רק פעם אחת, בעונה שעברה, בהעפלה לשלב הטופ 16, היא רשמה שיא נוסף בספר ההיסטוריה שלה: הגעה לארבע הגדולות של אירופה.

מאמן: סרג'יו סקריולו

האיטלקי בן ה-46 התפרסם כבר בעונתו הראשונה כמאמן, כשהוביל בגיל 29 את סקאבוליני פזארו הקטנה לאליפות איטליה. עשור מאוחר יותר זכה סקריוליו בגביע הספרדי עם טאו ויטוריה ובאליפות עם ריאל מדריד, לפני שמונה בנובמבר 2003 למאמן מלאגה.

סקריולו נחשב לסוג של זאב בודד. הוא סוליסט שפועל לבד, מאיים בעזיבה מדי קיץ, ועצמת ההשפעה שלו על המועדון כבר שלחה הביתה את הנשיא וחישקה את הג'נרל מנג'ר. חיבתו הגדולה לכדורסל איטי ומסודר, כמו גם בנייתה של מערכת סקאוטינג מפוארת, לא מנעה מקבוצתו את המפלה בבדאלונה (תבוסה 105:52) בשיא השפל של פתיחת העונה, אבל הקבוצה התעשתה והצליחה לתקוע את הדגל ביעד חדש - הפיינל פור.


האקס פקטור: כושר הישרדות

מדי שנה מאבדת מלאגה שחקן או שניים שיוצאים לדרך חדשה - עשירה יותר כלכלית ומקצועית. את האליפות ההיסטורית של העונה שעברה חגגו במלאגה תוך חשש מסוים, לאור עזיבתם של חורחה גרבחוסה ו-וולטר הרמן ל-NBA. בעוד הרמן הארגנטיני, שחתם בשרלוט בובקטס, הוא כישרון גדול שלא הצליח יותר מדי ביורוליג, הרי שהאובדן של גרבחוסה (ששיחק בטורונטו ראפטורס עד שעבר פציעה קשה לפני מספר שבועות), מנהיג וסמל ששיחק מעל 35 דקות לערב ביורוליג בעונה שעברה, כבר סימן משבר פוטנציאלי.

ומלאגה אכן לא ליקקה דבש העונה. אם לא די בעזיבת שני שחקנים משמעותיים כל כך, הרי שפציעתו של הכוכב מרכוס בראון בשלבים הראשונים של העונה השאירה את סקריולו עם ג'ירי וולש הצ'כי כמוציא לפועל עיקרי, והתוצאות בהתאם. אחרי פתיחת עונה קטסטרופלית, שהגיעה לשיאה בהתבזות 105:52 בבדאלונה, הצליחו הירוקים לחזור לחיים בזכות שלושה ניצחונות רצופים במחזורים האחרונים של שלב הבתים, הסתננו אל הטופ 16 וממנו להצלבה.

חזרתו של מרכוס בראון בשלושת המשחקים מול בארסה, כמו גם ההתייצבות של הקבוצה סביב קבסאס, סאנצ'ז ורודריגז בקו האחורי וסנטיאגו את חימנז בקדמי, שלחו את מלאגה לפיינל פור – סוג של הישג בהתחשב בציפיות ובדרך.

מד הסיכויים

מלאגה היא ללא ספק הסינדרלה המובהקת של הפיינל פור הנוכחי, ובהתחשב ביריבתה בחצי הגמר, אלופת אירופה צסק"א מוסקבה, היא צפויה לחלוץ את נעל הזכוכית שלה הרבה לפני חצות יום שישי. אבל מקבוצה שכבר הפסידה וגם ניצחה העונה בהפרש של 50 נקודות קשה לצפות לעמוד בתחזיות. ואולי זהו יתרונה היחיד של הקבוצה הספרדית בסוף השבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully