וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבשושית לפרצוף של ליגת העל

ניצן חורש

2.5.2007 / 0:44

ניצן חורש מריע לחבר ותיק, קובי חסן, שהריץ דאחקות על חשבונו של יניב קטן ועל האשליות שליגת העל מוכרת לכולם, אבל בעיקר לעצמה

המצלמה משוטטת על הדשא האכול, מנתרת בין גבשושיות החול המציקות, משייטת על פני יציעי הלבנים העתיקים, ומגחכת למראה וחדרי ההלבשה המצ'וקמקים. הנה לכם הרמה קלה להנחתה, אייטם צבע קלאסי עם קריצה, הדאחקה המתבקשת לפרפראות המהדורה. "פה ינסה לכדרר עוד יומיים יניב קטן. יניב קטן- על מגרש שכזה; את קולטים את הדיסוננס? הא!" ואז מתווספת נימה קלה של דאגה אחראית לקולו של השדר: "אחרי הקטעים שהרצנו על חשבון הפועל רמת גן והמכתש, שבמקרה התפלחו לשלב מאוחר בגביע- האם לא נשקפת סכנה אמיתית לאותו יניב קטן הגדול? הרי השקענו את מיטב האמצעים משך שנים בטיפוח יניב קטנים, על מנת שנוכל להאמין שאין לנו יותר שום קשר לגבושושיות...האמנם ראוי שגאוות הכדורגל הישראלי המקצועני, מי שברזומה שלו 7 דקות במדי ווסטהאם, לא פחות, יסכן את בריאותו בתנאים לא תנאים? צחוק בצד, נקווה רק שהוא יעבור את זה בשלום".

והנה הצעה אלטרנטיבית, לאייטם הרבה יותר מצחיק: המצלמה סוקרת בקפידה את פני כר הדשא המטופח, עשוי עבודת יד. המצלמה חודרת לחדרי ההלבשה, ונבלמת רק בג'קוזי. ג'קט יוקרתי וכעור מהחנות של מלדיני במרינה של הרצליה מונח ברישול ליד מיטת הטיפולים, ומבצבצים ממנו מפתחות להונדה מודל 2011. "זהו מקום העבודה של מי שיום אחד יזכו להגיע לראיון בטלוויזיה עם דני ענבר", יטעים הכתב. "אלו הם שחקני כדורגל חמוצים, עם מאמן מפוחד, ובעל בית רגזן. ומדוע הם כאלה, עם כל הטוב שמסביב? משום שעל אף שהם מציגים כדורגל גבשושי למהדרין, ולמרות שקהל הצופים איבד את העניין בהם מזמן- אנשי המועדון הזה משוכנעים כי הם חלק מאיזו שהיא ישות מדומיינת, אותה הם מכנים 'כדורגל אירופי'. אתם מבינים את הקטע? זה מה שהם באמת חושבים! גדול."

ההסתלבטות שהביאה היום הפועל רמת גן על חשבון מכבי חיפה היא עוד גבשושית לפרצוף של ליגת העל. זו שצונחת בעקביות לתהומות של עגמומיות וחוסר תוחלת. בארבע העונות האחרונות קם לליגה מתחרה חדש, מפעל גביע המדינה, שמזכיר לכולם שכדורגל ישראלי יכול בכלל להיות כייף חיים. הרבה יותר מהחרא, סליחה על הצרפתית, שאנחנו מקבלים כאן בשבתות. ושאם השחקנים קצת עקומים, עדיף כבר שהדשא יהיה בשיפוע, ולא ינסה לדבר איטלקית. משך שנים הגביע היה מפעל מת, כי קבוצות הליגות הנמוכות האמינו לסיפורים שמכרו להם; הם האמינו שזה שהמכתש לא עומד בתקנות של אופ"א, זה אומר שהוא לא מגרש יפה. הממסד של הכדורגל בארץ עשה הכל כדי לנקות את השטח ממפגעים כאלה- ועכשיו הגיעה עת הנקמה המתוקה. אחרי ההצלחות בשלוש העונות האחרונות, למשחקי רבע הגמר השנה הן באו לא רק בלי רגשי נחיתות, אלא חצופות, מצהירות בלי בושה שהן הולכות על התואר. וכי מי יעצור אותן, יניב קטן? ברצינות: קובי חסן אף פעם לא ראה אותו ממטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully