וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הניצחון מוקדש גם לשביט"

לי בוץ

1.5.2007 / 20:47

סלים טועמה לא שכח את אחד הסמלים של הפועל ת"א. גנאים: "ההרחקה של שביט חיזקה את הפועל". האוהדים זוכרים את בית שאן

ברני ארדוב

צילום ועריכה: דרור פיקלני

בהפועל תל אביב הניחו הערב (שלישי) את כל המולת השבוע האחרון בצד, והבטיחו את מקומם בחגיגת חצי גמר גביע המדינה עם ניצחון חלק 0:3 על בני סכנין. מאמן הפועל ת"א, ניר לוין, ניסה להסביר מה בדיוק קרה בבלומפילד: "ניצחנו בצורה משכנעת. הצורה שבה סכנין התבטאו לפני המשחק נתנה לנו מוטיבציה, כי קבוצה כמו סכנין יכולה לתת קצת יותר כבוד לקבוצה כמו הפועל תל אביב".

"סכנין ניצחו את מכבי ת"א ומכבי נתניה בצורה משכנעת, ועלו ליגה בצורה יפה", פירגן המאמן. "אלישע לוי בנה קבוצה נהדרת ומגיע להם קרדיט על מה שהם עשו בליגה. אנחנו עשינו היום את מה שהיינו צריכים ואחרי השער הראשון הייתי די שקט מכיוון שסכנין בגביע עוד לא התמודדו מול פיגור. הם שיחקו בהתלהבות כל פעם שהם היו ביתרון, אך ברגע שהבקענו את השער הראשון המשחק נפתח והנצחון שלנו היה בטוח לקראת הרבע האחרון של המשחק".

על הגרלת חצי הגמר שתתקיים מחר אמר המאמן: "עד עכשיו היינו פייבוריטים - היום, מול מרמורק ומול הפועל ירושלים. בחצי הגמר נראה מי היריבה שנגריל, אבל סביר להניח שנהיה פייבוריטים. עם זאת הגביע זה סיפור אחר מהליגה. חיפה הפסידה היום להפועל ר"ג, מישהו חשב על זה? אין לנו העדפה לקבוצה כזו או אחרת, מה שנקבל נקבל בברכה. גם ההגרלה של היום שהיתה קשה, אך בסופו של דבר מה שהכריע זה איך שנראנו במגרש".

"אני שמח שידענו לעשות את המעבר מהליגה לגביע ואני מקווה שנצליח לעשות את המעבר חזרה לליגה לקראת המשחק מול הכח בשבת", סיכם לוין. "אני שמח שהתגברנו על כל הבעיות בעזרת הקהל והשחקנים הנפלאים שנתנו הכל במגרש".

על פרשת שביט אלימלך העדיף המאמן שלא לדבר, אך הרעיף מחמאות על השוער המחליף: "ניל אברבנל הוא השוער הראשון של הקבוצה כרגע והוא עשה עבודה טובה היום. מי שלא מכיר אותו יכול אולי להיות מופתע, אבל אנחנו לא מופתעים. אנחנו מכירים את היכולות שלו, ראינו אותם היום ונראה אותו גם בשבת. על נושא שביט אני מעדיף לא לדבר, יש החלטת הנהלה והיא זו שקובעת. אני מעדיף להתייחס למי שנמצא במערכת".

בינתיים יוסי אבוקסיס ו-ואליד באדיר, שענד הערב את סרט הקפטן, ממשיכים לנסות לגשר בין אלימלך להנהלת הקבוצה. השניים, שמייצגים את כלל שחקני הפועל ת"א, עורכים שיחות עם השוער במקביל לשיחות עם ראשי קבוצת הניהול מתוך מטרה להסיר את ההשעייה ולהחזיר את השוער אל הסגל כמה שיותר מהר. על מנת שזה יקרה, הבהירה ההנהלה, אלימלך יהיה חייב להתנצל על הביקורת שהעביר על קבוצת הניהול לאחר התבוסה בהרצליה. אם וכאשר זה יקרה, ישוב השוער להתאמן בוולפסון, אך ספק אם הוא יעמוד בין הקורות עוד העונה.

"שביט חסר לנו"

יוסי אבוקסיס: "סכנין קצת לא ספרה אותנו. אמרתי לשחקנים לפני המשחק שלא יכול להיות שאנחנו משחקים בבלומפילד והם לא סופרים אותנו. לפעמים, דווקא כשאתה נמצא למטה, אפשר להתעלות. צריך לזכור ששיחקנו בבית מול קבוצה מהליגה השנייה. אי אפשר לזלזל בנו, יש לנו שחקנים טובים יותר מסכנין. החל מהשער של סלים, החבר'ה ממש שטפו את המגרש וראינו את הפועל תל אביב האמיתית".

על הסולחה שמנסה הקפטן לארגן בין אלימלך להנהלת המועדון, אמר: "אעשה הכל כדי להחזיר את שביט לעניינים. חשוב לי מאוד שהוא יהיה איתנו. אנחנו רוצים אותו ומתפקידי כקפטן לעשות הכל כדי שזה יקרה. זה צעד שאני יזמתי, ואני מקווה שהוא יצליח. זה לא צריך להיגמר ככה, אחרי כל השנים ששביט נתן פה".

כובש השער הראשון, סלים טועמה, דיבר על שינוי האווירה שהניצחון הזה אחראי לו: "בימים האחרונים עברנו רגעים קשים, גם מה שקרה עם שביט וגם המשחק בהרצליה, וכל הלחץ של הקהל. היום הוכחנו לכולם שאנחנו יכולים להתמודד ברגעים כאלה. הניצחון הזה מוקדש לקהל ולאנשים שהיו איתנו לאורך כל הדרך".

"שביט חסר לנו", המשיך טועמה. "הוא חבר שתרם המון להפועל ואחד שבאמת היה חסר לנו והניצחון הזה מוקדש גם לו. אני בטוח שהוא החזיק לנו אצבעות ותמך בנו מהבית. אני מקווה שאולי יהיה איזה מהלך שיחזיר אותו, כי אנחנו צריכים אותו פה איתנו".

במהלך המשחק זכה סלים טועמה לשריקות בוז רמות מצד הקהל של בני סכנין, כמו גם למטר בקבוקים וחפצים שונים בעת שהוא בא להרים כדור קרן ליד הקהל האורח. לטענת אנשי סכנין טועמה ביצע תנועה מגונה לעבר האוהדים, טועמה עצמו מכחיש. "אני לא יודע למה הם קיללו אותי", אמר הקשר בסיום המשחק, "אבל הם תמיד מקללים אותי כשאנחנו משחקים נגדם, כך שאני כבר רגיל לזה".

ניל אברבנל, שנהנה מההפקר ותפס את מקומו של אלימלך בין הקורות האדומות, היה נלהב, אך לא איבד את הראש: "אני עוד לא גיבור, כולנו גיבורים היום. היינו חייבים לקהל המדהים שלנו, ובגדול. במחצית השנייה עלינו כמו אריות, ואני שמח על ההופעה שלי, ומקווה שתהיה לזה המשכיות. פרפרים לא היו לי לפני המשחק כי התרכזתי כל כך בהצלחה של הקבוצה. אנחנו חייבים לקהל הזה לפחות תואר אחד".

האם אברבנל רוצה לראות את אלימלך חוזר? "שביט בירך אותי אתמול, וזה משהו שהיה מאוד חשוב לי, כי אני אוהב אותו ואני מאוד מודה לו", הסביר השוער הצעיר. "אני בטוח שאם הוא היה במקומי הוא היה לוקח את הצ'אנס הזה בשתי ידיים".

ואליד באדיר סיכם: "אנחנו קבוצה טובה, קבוצה מצויינת. באנו כמו גברים היום, שיחקנו כדורגל טוב ובסוף ניצחנו את המשחק. שביט תמיד חסר, לי הוא חבר טוב מאוד שלי ואני אוהב אותו. אני ויוסי נדבר מחר עם ההנהלה ונקווה שיהיה בסדר".

"ההרחקה של אלימלך חיזקה את הפועל ת"א"

בצד המפסיד, אלישע לוי ניסה להסביר את היכולת החלשה של קבוצתו. "עד שקיבלנו את הגול שיחקנו טוב" פירשן המאמן. "היה לנו ממש חוסר מחץ, לצערי אחרי הגול כבר שיחקנו ביכולת פחות טובה, ואחרי הגול השני כבר היו לנו דקות של התפרקות. הפועל תל אביב בכל זאת קבוצה יותר טובה מאיתנו. בסך הכל עשינו עונה טובה, צריך לנסות לגמור אותה בדרך טובה".

חאלד חלאילה הוסיף: "הפועל קבוצה מצויינת, אבל היינו ביום לא טוב. רצינו לפחות להגיע להארכה, אבל אין מה לעשות זה הכדורגל. ההפסד היום לא קשור למנטליות, באנו מוכנים אבל המחצית שנייה היינו די עייפים. בטח שזה מאכזב, רצינו ללכת עד הסוך להגיע לפחות לגמר. עכשיו צריך לגמור את העונה בטעם טוב ולנצח את המשחקים שנשארו לנו".

על העימות בין טועמה לאוהדי קבוצתו, אמר השחקן: "חבל שהאוהדים התנהגו בצורה הזאת, אבל שמעתי שטועמה עשה להם תנועה מגונה וזה גם חבל".

מאזן גנאים התייחס אף הוא לאירוע שהתרחש בין קשר הפועל ת"א לקהל האוהדים של בני סכנין: "אני לא מקבל את המעשה הזה מצד האוהדים שזרקו חפצים למגרש, אך מצד שני אני גם לא מקבל את זה ששחקן של הפועל ת"א עשה תנועה מגונה לעבר האוהדים. חבל ששחקן מנוסה, שחקן נבחרת, יורד לרמה הזאת. עדיין אני לא מצדיק את המעשה של קומץ האוהדים, שעשו מה שעשו".

על המשחק של קבוצתו אמר גנאים: "אין ספק שהקבוצה הטובה יותר היא זו שניצחה. הם היו יותר טובים, יותר מרוכזים ואנחנו היינו חלשים. זה לא היה המשחק הרגיל שלנו. צר על על אלפי האוהדים שהגיע לראות משחק טוב ושיוויוני. הופתעתי מהיכולת החלשה של השחקנים שלי. הרחקתו של שביט אלימלך פגעה בנו וחיזקה את הפועל ת"א. אמרתי לשחקנים שלי אתמול: 'אם אתם בונים על זה שיש שוער חסר נסיון בשער של הפועל וזה יעזור לכם, אתם טועים'. ההרחקה של שביט נתנה מוטיבציה אדירה לשחקנים של הפועל ולמועדון. כנראה חלק מהשחקנים שלנו שמחו שיש שוער צעיר וחשבו שאפשר לבעוט לשער מ-30 מטר ולהבקיע".

"בילינו שלוש שנים בליגת העל ונבלה עוד הרבה שנים שם", המשיך גנאים. "אנחנו צריכים חיזוק והולכים להביא חמישה שחקנים חזקים עם הרבה נסיון, כי המטרה שלנו היא להישאר הרבה שנים בליגת העל ולהפסיק עם הנדנדה הזאת שכל פעם עולים ויורדים. יש לי הבטחות למימון ממר גאידמק ומהנסיך הקאטרי, אך אמשיך לחפש אנשי עסקים משני המגזרים. לא אשן, לא אנוח ואעשה הכל על מנת לגייס את התקציב הראוי לקבוצה בליגת העל".

אוהדי הפועל ת"א לא שכחו את אלימלך וגם לא את בית שאן

עשרות מאוהדי הפועל ת"א, שמאיישים בדרך כלל את שערים 5 ו-7, קנו הערב במיוחד כרטיסים לשער 2 הצמוד ליציע הכבוד על מנת להיות קרובים להנהלת הקבוצה ולהביע את מחאתם על השעיתו של שביט אלימלך. האוהדים קראו בשמו של השוער הוותיק דקות ארוכות וקיבלו את פני ראשי קבוצת הניהול, מוני הראל, שחר בן עמי ושמעון צטרון עם מטר קללות רציני. כחלק מהמחאה הונף שלט עם הכיתוב: "סמי, שמעון, מוני, שחר ואריה נמאסתם. לכו הביתה!".

גם במהלך המחצית לא נרגעו האוהדים והמשיכו להביע את מחאתם מקרוב. ציטרון ניגש אל הגדר המפרידה בין היציעים על מנת להחליף דברים עם האוהדים ולנסות להרגיעם, אך הנסיון לא צלח וציטרון ספג מטח האשמות אישי. גם ההעפלה לחצי גמר הגביע לא סיפקה את האדומים, ומספר מהם חיכו בסיום המשחק לצאתם של חברי ההנהלה מאצטדיון וגם שם קיבלו את פניהם עם "ברכות" לבביות. העניין נגרר לעימות פיסי בין האוהדים לבין אחד מאנשי הצוות של הקבוצה, אך בהתערבות של אוהדים אחרים שנכחו במקום הסיפור נסגר ללא נפגעים.

שניים נוספים שזכו לקבלת פנים חמה הם מאמן ושוער בני סכנין, אלישע לוי ומאיר כהן. כזכור, השניים היו שותפים לפני תשע שנים למשחק השרוכים המפורסם מול בית"ר ירושלים בקרית אליעזר. מחר, ב-2 במאי, יציינו אוהדי הפועל ת"א תשע שנים למשחק השרוכים הכואב עבורם והערב נתלה בשער 5 שלט עם הכיתוב: "ה-2 במאי 1998 - לא נשכח ולא נסלח!".

כמו כן, לפני תחילת המשחק הניפו האוהדים שלט: "מאיר כהן ואלישע לוי תסתכלו לגיורגי בעיניים", שהכוונה היא לשניים שמשתפים פעולה עם גיורגי דארסיליה, היום עוזר מאמן סכנין ואז שחקן הפועל ת"א.

בלם הקבוצה, חאבייר פאאס, ימריא מחר לארגנטינה שם אשתו כורעת ללדת. פאאס המתין עם הנסיעה עד לאחר משחק הגביע הערב לבקשת הקבוצה וכרגע לא ברור מתי ישוב ארצה. כבר כרגע ברור כי הבלם לא יעמוד לרשותו של ניר לוין במשחק הליגה מול הכח עמידר ר"ג בשבת בבלומפילד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully