וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נערך הכנס הלאומי הראשון לספורט

לי בוץ

30.4.2007 / 15:07

יו"ר ההתאחדות לוזון, צביקה שרף, צביקה ורשביאק, ומאמנים ואנשי מקצוע נוספים ניתחו את מצבו של הספורט הישראלי, והעלו הצעות ייעול

היום (שני) נערך במכללה האקדמית ע"ש זינמן הכנס הלאומי הראשון לספורט. מטרת הכנס הייתה לדון במצבו של הספורט בישראל, בדגש על ענפי הכדורגל והכדורסל, ולהעמיד תוכניות העבודה לשנים הקרובות.

ראש המכללה, פרופסור מיכאל שגיב, הצהיר על רצונו לעודד מאמנים להשלמת לימודים אקדמיים בתנאים מיוחדים, וצביקה ורשביאק הודיע כי הוועד האולימפי יעשה מאמץ לאיחוד הכוחות ושיתוף פעולה בין המכון למכללה בוינגייט בתחום הכשרת מאמנים.

יו"ר מועצת ההימורים גדעון בריקמן ערך סקירה על מתקנים שהוקמו בתרומת הטוטו, וציין כי סכום של 350 מליון ¤ יוקצו לטובת פיתוח וטיפוח תשתיות ומתקני ספורט. בעיית המתקנים הייתה אחת הבעיות העיקריות אשר העלה מאמן הנבחרת הלאומית בכדורסל צביקה שרף, שאף הציע פתרון יצירתי: "מדוע לא לנצל בנייה של תשתיות וחנייה לאצטדיוני כדורגל ולהקים מגרש כדורסל צמוד?".

יו"ר מנהלת הליגה אבנר קופל הסכים עם הגישה לפיה גם ליגת בכדורסל צריכה להיחשף יותר לתקשורת, והציע להקים עבורה 'מיני מנהלת'. "אין סיבה שלא ישודר משחק ליגה אחד בשבוע מהליגה השנייה", אמר.

יו"ר ההתאחדות לכדורגל אבי לוזון פרס את תוכנית העבודה של ההתאחדות, וציין בין השאר מספר חידושים. מעתה יהיו בהתאחדות שלושה ענפים; לליגות הבכירות, לליגות החובבים ולמחלקות הנוער, וכל ענף יעניק את כלל השירותים הדרושים לקבוצות. בנוסף, צפוי שימוש נרחב באתר ההתאחדות כתחליף לנסיעות מרובות למשרדי ההתאחדות, ושוב דובר על הגבלת מספר הזרים בליגה.

לוזון ציין פרויקט נוער בראשותו של מוטל'ה שפיגלר לאיתור שחקנים צעירים מוכשרים מכל רחבי הארץ. בנושא הקריאות הגזעניות ציין לוזון כי דרישות אופ"א החל מהעונה הבאה יהיו במקרה ראשון של קריאות גזעניות הורדה של 3 נקודות, מקרה שני 6 נקודות, ובמקרה שלישי ענישה של הורדת הקבוצה ליגה.

ניר לוין ופיני קינן ערכו השוואה בין הכדורגלן בליגה הישראלית לזה בבונדסליגה הגרמנית. הממצאים הראו כי שחקן ישראלי רץ בממוצע 30 אחוז פחות זמן מעמיתו הגרמני, וכן סובל מנחיתות של כמעט 30 אחוזים במהירות במרחקים קצרים. השוואה נוספת הראתה כי השחקן הישראלי מנתר לגובה בממוצע כ- 24 אחוזים פחות מהשחקן הממוצע בעולם (45-55 ס"מ לעומת 50-80 ס"מ).

כלל משתתפי הכנס דיברו על חשיבותו ועל כך שיש להפוך אותו לעניין של מסורת אשר תתקיים אחת לשנה לטובת קידום הספורט בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully