וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"במשחק הזה אין פציעות ואין כאבים"

יניב בינו

30.4.2007 / 8:50

המשחק החמישי בסדרת הגמר-עף יתקיים בהוד השרון (20:00, ערוץ 5), ומאמן מכבי ת"א, זוהר בר נצר, יודע שמכאן אין דרך חזרה

עונת הכדורעף לשנת 2006/07 תגיע לשיאה היום (20:00, שידור ישיר בספורט 5) עת מכבי מוסינזון הוד השרון תארח במשחק החמישי והמכריע בסדרת הגמר את מכבי ת"א. הסדרה המצויינת, שהגיעה לנקודת רתיחה במשחקים האחרונים, תסתיים עם תואר היסטורי להוד השרון, שגם יסגור עונה חלומית עם דאבל, או אליפות לאחר 10 שנים שחונות בהדר יוסף.

אם בכדורגל ובכדורסל אנו נוטים להתלונן על רמת המתח הירודה, ועל האלופה שידועה מראש, הרי שהסדרה הזו מותחת ומרגשת לא פחות מהסדרה 'נמלטים'. יש בה כל מה שאפשר לבקש. קהל חם, עצבים רופפים, חילופי האשמות בין המועדונים והכי חשוב רמת כדורעף טוה עם המון לחימה. יתרון הביתיות משחק תפקיד מכריע בהתמודדות, כשכל קבוצה השיגה ניצחון ביתי (1:3 בכל ארבעת המשחקים). הקבוצות יגיעו אמנם לקרב המכריע עם מטען רגשות, אולם בהתחשב בעובדה כי הקבוצה של ישראל חילו, שנחלה שלושה הפסדים בעונה הרגילה, כולם לצהובים ושניים מהם במגרשם הביתי, הרי שהמשחק הוא באמת כמו גמר גביע. אגב, שתי הקבוצות נפגשו גם במשחק במעמד הנשיאה, שם הייתה ידם של המעופפים מהשרון על העליונה.

הדם הרע החל עוד לפני גמר הגביע, אבל במעמד הזה התפוצץ ביתר שאת, כשבסיום המשחק פרצו אוהדי מכבי למגרש והתפתחה מהומה רבתי. סדרת גמר הפלייאוף גם החלה ברתיחה על אש קטנה. שני המשחקים הראשונים עוד עברו בשלום. במשחק השלישי יוחאי דדון, שחקנה של מוסינזון הוד השרון, לא תרם להרגעת הרוחות והקניט את האוהדים הצהובים, שגם חטפו מכות בסיום אותו משחק מאוהדי הוד השרון. הקהל הצהוב התגייס בהמוניו ובמשחק הרביעי דחף את קבוצתו תוך שהוא מוציא אותה מבור עמוק במערכה הרביעית בדרך למהפך ולניצחון. גם המלחמה על הכרטיסים החריפה בשני המשחקים האחרונים, כשכל אחת מהקבוצות הגבילה את כמות האוהדים מהמחנה השני.

חילו: "ששמש יפסיק לבלבל את המוח"

ישראל חילו בנה קבוצה מאוזנת ומצוינת בהוד השרון. המרים סטויאנוב עושה עבודה טובה ומפעיל מצוין את סרגיי זיבולז'ני הבלתי נגמר. בתוספת הכוח של לאוריאן, גפט ואלקובי, שמספקים קו ישראלי מרשים, הרי שהפסד האליפות יהיה מאוד מאכזב, לאחר עונה היסטורית.

מאמן הוד השרון התייחס להצהרתו של שרגא שמש מנהל מכבי ת"א, שאמר כי במועדון הצהוב לא יפחדו ליטול החלטה דרמטית ולא להופיע למשחק אם לא יוקצו לאוהדים הצהובים עוד כרטיסים: "שיפסיק לבלבל את המוח. איפה נשמעה החלטה כזאת? שרגא שמש היה זה שהגה את רעיון הקצבת הכרטיסים, אחרי ששמע כי אוהדים רבים מהוד השרון יגיעו למשחק הרביעי".

"שני האולמות מכילים מספר שונה של מקומות (550 בהוד השרון, 1300 בהדר יוסף, י.ב.). הקצנו למכבי 85 כרטיסים, וזה גם אחרי שהיינו לארג'ים איתם. זה הרבה יותר, מבחינת אחוזים, ממה שהם סיפקו לנו". לגבי הקהל הצהוב אמר חילו:"הוא נהג בצורה אלימה מבחינה מילולית". מנגד ידע גם לשבח: "זה קהל מדהים. בין אם אתה אוהב אותו או לא, זה קהל חם מאוד ותומך".

"אנחנו באים מוכנים. המשחק הוא בבית שלנו וזה סיפור שונה לגמרי", אמר חילו לגבי המשחק עצמו "בבית התפקוד שלנו אחר ואנחנו משחקים מצוין. תהיה אווירה חמה בעזרת הקהל התומך שלנו. עברנו חוויה קשה בהדר יוסף, שזה מגרש שקשה מאוד לשחק בו ואנחנו באים לעבור חוויה מתקנת".

מנגד, המאמן הצהוב זוהר בר נצר מוליך את קבוצתו לטופ, אך כל עונה הוא חסר את הגרוש ללירה. הברזילאים המצוינים, המרים מרלון דה זופה, שהצטיין במשחק האחרון, ואלכס דמאיו האימתני, מוכיחים כי בתל-אביב בחרו בקפידה את הזרים. את החבורה הישראלית מרכיבים, שון פייגה, אריאל הילמן, עומר דננברג ועומרי שוורץ, כשעל כולם מנצח הקפטן עומר רובינשטיין. האחרון הוא זן נדיר, שכמוהו קשה למצוא בספורט הישראלי. הלב והנשמה שהוא נותן, בתוספת הקשר הישיר והמיוחד שיש לו עם אוהדי הקבוצה, מעוררים הערצה.

בר נצר סירב להתייחס לנושא הכרטיסים, אך אמר כי הוא מאמין שיגיעו לפחות 50 אוהדים 'מהקומץ', שיתנו דחיפה לקבוצה שלו. לגבי יתרון הביתיות אמר: "אנחנו מגיעים דרוכים ומפוקסים למשחק. זה כמו גמר גביע. אני חושב ומקווה שדווקא יתרון הביתיות יפעיל עליהם לחץ".

"משחק כדורעף זה משחק של מומנטומים. במשחק הרביעי, כל קבוצה עשתה כמה ריצות. אני חושב שעד שלא מגיעים לנקודה ה-20 אי אפשר לדעת מי ינצח את המערכה. במערכה הרביעית יצאנו מפיגור בזכות הקהל ובזכות ההפעלה של דה זופה את אלכס. האמנו ועשינו את זה. ביומיים האחרונים אנחנו כל הזמן מנסים להחדיר אמונה לשחקנים שאפשר לעשות את זה". לגבי הקרסול של אלכס, שנפצע במשחק השני בסדרה: "במשחק הזה אין פציעות ואין כאבים".

מכבי זכתה בתואר אליפות לפני עשר שנים, עונה לאחר מכן זכתה בגביע, אולם מאז נותרו הצהובים יתומים מתארים. כל מספר שנים ישנה קבוצה אחרת, בין אם זו מטה אשר, קרית אתא וכעת הוד השרון שעולות לפסגה ומשאירות את מכבי נוגה. האם השנה יעשו לזה הצהובים סוף או ייאלצו לראות, שוב, את הוד השרון זוכה בתואר הנכסף. מישהו מוכן להמר?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully