וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירושלים בפוסט טראומה

30.4.2007 / 22:04

אחרי מכבי, התפוררו שמיר וחניכיו מול נועלת הטבלה מאשקלון ברבע שני מחריד של 52:15 (!), והובסו 111:89 במלחה. מכבי ת"א-בני השרון 80:95

הפועל ירושלים מגדירה את עצמה כאלטרטניבה למכבי ת"א. קבוצה שרוצה לזכות באליפות המדינה. מחזיקת הגביע, כזכור. תקראו לזה חרפה, בושה, התפוררות, התרסקות, התמוססות. אף מילה לא תתאר כהלכה את מה שאירע על הפרקט של מלחה, כשנועלת הטבלה, אשקלון, רצה ברבע שני מביך והיסטורי של 15:52 בדרך ל-89:111.

המפגש האחרון בין השתיים שבר כל מיני שיאים היסטוריים, כשנגמר ב-145:151 לירושלים אחרי שש הארכות, וגם הפעם ההיסטוריה נכנסה לפעולה, רק מכיוון צפוי אפילו פחות. קשה להגזים בשמות תואר לתצוגה הירושלמית, ומעניין מה ארקדי גאידמק, שאתמול (ראשון) קרא ל-1:1 של בית"ר מול הכח "בושה וחרפה", יגיד על השפלה גדולה פי כמה מול קבוצה שכבר מוכנה מנטלית לסיים בירכתי הטבלה, והפסידה בשבועות האחרונים בשרשרת בלתי נגמרת. כשפיניקס קולעת מולך 52 נקודות ברבע - ניחא, כשזה קורה מול אשקלון - יש לך בעיה חמורה.

"הכל קרס, וזה המשך למחזור שעבר, מבחינת הביחד והיכולת של החבר'ה מהמשחק הקודם", אמר דן שמיר. "זה עצוב להיות בימים כאלה, אבל זה חלק מהחיים".

באותו זמן בני השרון הציגה התפרקות משלה, רק במחצית השנייה, ומיתרון 44:49 במחצית, שני הרבעים הבאים הסתיימו בתוצאה 31:51, בדרך ל-80:95 מלא בגארבג' טיים מפוהק.

בני השרון - מכבי תל אביב 95:80

אחרי שהיכתה בהפועל ירושלים, ועל הדרך הבטיחה לעצמה את המקום הראשון בליגה הרגילה, הגיעה מכבי תל אביב למשחק מול הקבוצה שצרבה אותה בליל החמישה בפברואר בחצי גמר הגביע.

לי ניילון ראה צהוב מול העיניים (או אולי ירוק?), ובסלים מקרוב ומרחוק הגיע ל-10 נקודות לפני שירד לנוח, ואלמלא יותם הלפרין ו-וויל ביינום, שהיו אגרסיביים (8 נקודות ברבע) הובילו אותנו ל-21:22 למארחים. הרבע השני היה שייך לסיסה וג'ייסון וויליאמס, שבמו ידיהם שמרו את השרונים ביתרון קטן אך בטוח במשך דקות ארוכות, כשהמכבים נראים די מתוסכלים.

התסכול נשמר גם ברבע השלישי, כשמלבד ליאור אליהו רוב הזריקות הצהובות הן לרוב רעות ומרחוק, והפער נותר על 5 לטובת בני השרון באמצע הרבע. בשלב הזה ההתקפה של בירנבוים הפכה מסורבלת וצפויה, וריצת 1:7 העניקה יתרון ראשון למכבי מזה זמן רב - 56:57, שלוש דקות לסוף. בני השרון התפרקה ברבע השלישי בצורה מיני ירושלמית, עם 9:23 לתל אביבים.

ניילון המשיך ביכולת הלא מרשימה מאז הרבע הראשון, וההגנה של נוון ספאחיה המשיכה בתצוגה מהמשחק נגד ירושלים, 57:82, חמש דקות לבאזר האחרון. הגארבג' טיים התארך לו, כשהפער נשאר פחות או יותר על 20 נקודות עד סוף הרבע.

אפי בירנבוים: "במחצית השנייה מכבי שמרו הרבה יותר טוב, אבל יש לנו את הבעיות שלנו. ניסינו למצוא פתרונות. במחצית השנייה, מלבד הקרדיט שאני נותן למכבי, נפלנו לטעויות שהם חלק מהכדורסל".

נוון ספאחיה: "אני מרוצה מהמשחק. אני מנסה להכניס הרבה שחקנים לכושר, לפיכך ירטין שיחק הרבה דקות. יש לנו סגל עמוק, וקשה לשחק איתו 40 דקות".

"אני מרגיש הרבה יותר טוב", גילה ביינום. "אני משתלב וזה הרבה בזכות טל בורשטיין, דרק שארפ וניקולה וויצ'יץ', שמדברים איתי הרבה ומסבירים לי איך משחקים באירופה".

וויל ביינום, שהצטיין זהו המשחק השני ברציפות, הפעם עם 21 נקודות, חשף גילוי חדש בפני כתב וואלה! ספורט, אוהד גרינוולד: "כבר קיבלתי הצעות מכמה קבוצות NBA, אבל אני מעדיף להישאר במכבי. אני מרגיש שאני מתפתח כאן כשחקן, משפר את המשחק שלי, ולכן רוצה להמשיך כאן עוד עונה או שתיים. בינתיים אף אחד ממכבי לא דיבר איתי לגבי העונה הבאה, כך שאני באמת לא יודע מה יהיה והאם אשאר".

קלעים:

למכבי ת"א: וויל ביינום 21, יותם הלפרין 13, גוראן ירטין ושרון ששון 11 נקודות כ"א, ניקולה וויצ'יץ' 10 נקודות, דרק שארפ ויניב גרין 7 נקודות כ"א, ליאור אליהו 6, סימאס יסאייטיס 5, ג'יימי ארנולד 4.

לבני השרון: ג'ייסון וויליאמס 17, לי ניילון ואוסמאן סיסה 15 נקודות כ"א, קוקי בלצ'ר 11, משה מזרחי 8, ניצן חנוכי 5, סקוט גרינמן 4, ארז כץ 3, נועם מטלון 2.

הפועל ירושלים - אליצור אשקלון 111:89

מי זוכר כיום שלפני כן הגיעו 13 הפסדים רצופים?

המשחק נפתח בצורה מפוזרת משהו, אך סטנדרטי, כשגולמאץ' מרגיש באימון קליעה, אחרי שהעלה את ירושלים ל-14:19, 3 דקות לסיום הרבע. בדקות הבאות ההתקפה של האורחים קצת נתקעה, וההגנה נותרה מצחיקה, ואחרי 10 דקות התוצאה 19:27 למארחים.

את הרבע השני פתחה רק קבוצה אחת, אשקלון, שרצה ליתרון 31:32, והמשיכה בתנופה מול השחקנים ההמומים של ירושלים, שכנראה עדיין היו מושפעים מהטראומה ביד אליהו, ופתאום כבר 36:48, אחרי ריצה כוללת של 9:29 בשש דקות בלבד של התפוררות מוחלטת. מרכוס האטן קלע (מול הגנה אוורירית בצורה מביכה) והמשיך לקלוע, ואז קלע עוד קצת, והפער הלך ותפח למימדים מפלצתיים.

המצטיין הירושלמי, גולמאץ' (13 נקודות), נענש על ידי סמי בכר, וירד לחדר ההלבשה, הקהל שרק בוז לעברם של השחקנים ודן שמיר, האטן המשיך להפציץ, ו-30 הנקודות שלו (24 ברבע השני) תקעו עוד מסמר בארון המלחאי, וירדנו למחצית שאף אחד לא ידע שיכולה בכלל לקרות - 42:71 במחצית, אחרי רבע של 15:52 (!!!). בסך הכל קלעו האשקלונים 11 שלשות מ-14 ניסיונות.

את הרבע השלישי פתחו הירושלמים עם אותה אדישות ואותו ריחוק מהמתרחש, אבל אחרי כמה דקות החלו לנגוס קצת בפער, ודאנק של טרנס מוריס הוריד ל-81:58 באמצע הרבע, אבל מומנטום ירושלמי לא היה כאן, אלא רק המתקת גלולה. 7 דקות לסיום הפער ירד מעט עם דקות טובות של אוסטין, אבל זה אפילו לא היה בגדר מעט מדי, מאוחר מדי. אולי בגדר מעט מדי, מביך מדי.

"זו כנראה תקופה כזו, השאלה כמה זמן היא תימשך", תהה שמיר. "נצטרך למצוא את עצמנו. אסור היה לנו לתת למצב להידרדר כך, ואני לוקח אחריות על כל השבוע האחרון. אני לא מכבד את אלו שיושבים ארבעה חודשים בשקט והיום פתאום מקללים אותנו".

ורד כהן, ממערכת "הארץ" מוסיפה כי גיא פניני הצהיר אחרי המשחק: "אנחנו צריכים להרים את החבר'ה וכל אחד צריך להסתכל על עצמו". מאיר טפירו הודה כי "שברנו העונה כל מיני שיאים ועוד אחד נשבר". והוראס ג'נקינס סיכם: "כשמפסידים ככה זאת אשמת השחקנים. הקבוצה לא מתפרקת, זה משהו שקורה וצריך לעבוד את זה. זה לא סוף העולם".

חנוך מינץ סירב לטפוח לעצמו על השכם. "אני עדיין במקום האחרון, אז אני לא שמח", אמר. "היינו בהרבה מאוד לחץ, ורציתי לשחרר את השחקנים ולהגיד להם ליהנות. יש ימים שזה הולך, ואם השופטים לא היו עוזרים לירושלים זה היה נגמר בתוצאה גבוהה יותר".

הקלעים:

אליצור אשקלון: מרקוס האטן 37, דימרקו ג'ונסון וירקרדו מארש 17 כ"א. חנן קולמן 12, אור איתן 11, ליאור ליפשיץ 7, מושון יעקוסי, 6 מיליאן בוצ'קה 4.

לירושלים: הוראס ג'נקינס ומריו אוסטין (9 ריבאונדים) 19 נקודות כ"א. יוריצה גולמאץ 13, דרור חג'ג' 12, מאיר טפירו 9, גיא פניני 7, טימי באוורס 6, ארז מרקוביץ' וטרנס מוריס 2 נקודות כ"א.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully