וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלימלך הושעה עד הודעה חדשה

לי בוץ ורומן רוזנבלט

29.4.2007 / 13:45

הנהלת הפועל ת"א הענישה את השוער בעקבות דבריו לאוהדים ("ההנהלה אשמה במצב"), שביט פנה לעזרה לארגון השחקנים, ציטרון בכלל מאשים את שומי

שוער הפועל ת"א, שביט אלימלך, הושעה עד להודעה חדשה מהקבוצה. הנהלת הפועל ת"א התכנסה היום (ראשון) ודנה בביקורת שהעביר השוער בפני מספר אוהדים בסיום התבוסה להרצליה (4:1), שם האשים את ראשי הקבוצה במצב הקשה אליו נקלעה. הנהלת הקבוצה תיכננה לקיים מסיבת עיתונאים בעניין, אך היא בוטלה.

הכל, כאמור, התפוצץ אמש (מוצ"ש). לטענת מספר אוהדים, השוער שביט אלימלך, שהיה חלש מאוד במשחק מול הרצליה, אמר להם כי מי שאשם במצב זו רק ההנהלה, שיוצרת חוסר שקט בקרב השחקנים ומעיבה על המצב החברתי בקבוצה.

אלימלך עצמו סירב לדבר עם כלי התקשורת, אך חבריו לקבוצה טענו כי "שביט לא עושה בכוונה, הוא פשוט לא מרוכז. קורה שתופסים יום רע, אבל אצל שוער הכל עניין של ריכוז וקשה לשחק כשכל יומיים אתה קורא שלא רוצים אותך בקבוצה". אלימלך פנה לעזרה בעניין לארגון השחקנים.

בינתיים, מי שיפתח בהרכב מול סכנין בגביע הוא השוער השלישי של הקבוצה, ניל אברבנל, זאת מאחר והשוער השני, גליל בן שאנן, מאושפז בבית החולים תל השומר בעקבות חבלה בכליות. כזכור, בן שאנן ספג מכה חזקה מביברס נאתכו באימון ביום חמישי וכתוצאה מכך מאושפז בבית החולים כבר יומיים. שוער הנוער אריאל טליאס הוקפץ מקבוצתו כבר לאימון הערב.

כמו כן, נראה שאלימלך יסיים את הרומן עם המועדון בסוף העונה, שתסגור 11 שנים שלו בהפועל ת"א. הפועל ת"א הודיעה כי תעמוד בכל התחייבויותיה כלפי שביט אלימלך עד תום החוזה. לשוער מספר הצעות מקבוצות בליגת העל, כשהמועמד המוביל לאייש את החולצה מספר 1 באדום בעונה הבאה הוא שוער בני יהודה וינסנט אניימה, שהבהיר כי יישמח לעבור לוולפסון.

השבוע נפגש גורם בהפועל ת"א עם הנהלת בני יהודה, ככל הנראה בנושא השוער הניגרי, אך לוואלה! ספורט נודע כי עדיין יש פערים כספיים שמונעים את החתמתו בוולפסון.

בכלל, ערב קשה עבר על שחקני הפועל ת"א לאחר ההשפלה מול מכבי הרצליה (4:1). מרבית השחקנים מאשימים אחד את השני בחוסר המאמץ וגם המאמן ניר לוין לא יוצא נקי לאחר התבוסה, שסללה סופית את דרכו החוצה מהמועדון בסיום העונה הנוכחית. בקבוצה הבהירו כי אם עדיין היה צל של ספק לגבי מעמדו, הרי שההפסד לקבוצה של פרדי דוד סגר סופית את כל הספקולציות.

בלי קשר להשעיית אלימלך, שחקנים בקבוצה טוענים כי במצב הקשה אשמה לא פחות גם הנהלת הקבוצה, שטרם ישבה עם השחקנים שמסיימים חוזה לקראת העונה הבאה. "קשה להתרכז בכדורגל כשאתה לא יודע מה קורה איתך בעוד חודש", אמרו שחקנים בקבוצה לוואלה! ספורט. "יותר מחצי קבוצה מסיימת חוזה ואף אחד לא יודע מה יהיה איתו בעונה הבאה".

השחקנים האדומים ביקרו גם את העובדה שמאז שלוין הגיע לקבוצה, ספגו האדומים שלוש רבעיות – בגלזגו מול ריינג'רס, בקרית אליעזר מול חיפה והערב בהרצליה: "העיקר שבמשחקים הראשונים שלו, כשניצחנו 0:1 קטן, אמרו שהוא יצר יציבות בקו ההגנתי".

דובר ארגון השחקנים רמי וכנר התייחס לעניינו של אלימלך ואמר: "הנהלת הקבוצה נהגה בקלות דעת מבלי להתחשב במעמדו ותרומתו של שביט לקבוצה. היה מקום לבחון את המקרה בכובד ראש נוכח ועדות המשמעת שהתנהלו באגודה בחודש האחרון אשר לא תרמו למערכת היחסים בין ההנהלה לשחקני הקבוצה ומכאן שניתן היה לבחון את דבריו של אלימלך לאוהדים שלא כהתרסה כנגד ההנהלה. חשוב לציין ששחקני האגודות הינם שכירים על פי החוק ומכאן שלא ניתן לפגוע בשכרו של השחקן, הקבוצות מפרות את החוק בנושא, והארגון יבחן את ההליכים המשפטיים בכדי לעצור תופעה מכוערת זו שאין לה אח ורע בסקטורים אחרים במדינה".

"נעזור למי שיעמוד בשער"

שביט אלימלך קיבל את ההודעה לפני האימון, ועזב את מתחם האימונים מבלי לדבר עם אנשי התקשורת או האוהדים במקום. כמה עשרות אוהדים הגיעו לאימון והטיחו האשמות קשות בהנהלת הקבוצה. "לכו הביתה, הרסתם אותנו, תפסיקו לגזור קופונים. עדיף שתעלו עם הנוער ביום שלישי", היו חלק מהדברים שנשמעו במתחם האימונים לעבר שחר בן עמי, שמעון ציטרון, מוני הראל ואריה הרשקוביץ', שהגיעו לצפות באימון הקבוצה וספגו קללות רבות מצד האוהדים.

וואליד באדיר הגיב להחלטה להשעות את אלימלך. "זה עצוב אבל זו החלטת ההנהלה" אמר באדיר, "יש בוס בקבוצה והוא מחליט על הדברים האלה. זה כואב לי מאוד, ואני לא יכול לומר עד כמה. אני לא יודע מה הולך בפנים. אנחנו משחקים בשביל הסמל, המועדון והאוהדים אבל מה שההנהלה מחליטה זה נכון. אנחנו יודעים שזה קשה, אבל יש לנו משחק ביום שלישי והראש שלנו רק בגביע".

"אנחנו חייבים להחזיר את הכבוד בשביל הסמל והאוהדים", המשיך באדיר, "אנחנו נעזור למי שיעמוד בשער, כולנו נהיה ביחד ונחזיק את הקבוצה על הכתפיים".

יוסי אבוקסיס: "זה עכשיו עוד טרי מדי, אני לא רוצה לדבר על מה שהיה פה, לא הייתי נוכח בשיחה של שביט עם האוהדים, שהייתה פה אתמול. אני לא יודע מה הוביל לזה ולא שמעתי. שביט זה חבר ושחקן טוב, אבל אני לא רוצה להיכנס לזה כי זה לא תפקידי. לא נשארתי הסמל האחרון, יש פה עוד הרבה שחקנים ואני לא חושב שזה הזמן לדבר על סמלים".

"יש למועדון הזה עוד חודש אחד להציל את העונה, ואנחנו לא צריכים להרוס את העונה בחודש הזה", אמר הקפטן, "זה חודש קריטי ואנחנו חייבים שהמועדון יהיה באירופה בעונה הבאה, כי אם לא זה יהיה כשלון של כולנו. עם כל הרעש שיש עכשיו, זה עדיין תלוי רק בנו. כל אחד צריך לחשוב עם עצמו איך אנחנו מביאים ניצחון לקבוצה ביום שלישי, כי לבוא ולהגיד שכל פעם משהו אחר לא בסדר, זה תירוצים שאנו לא רוצים להשתמש בהם".

"אנחנו רוצים לבוא אחרי המשחק ולהגיד רק מה היה טוב, ולא לדבר על הדברים הרעים", סיכם אבוקסיס, "יש תקופות יותר ופחות טובות במועדון, אני חושב שעם כל זה הכל לא טוב עכשיו, אנחנו עדין במקום שמוביל לאירופה ולגביע המדינה, לא הכל אבוד, ויש על מה לשחק".

ממשיכים להאשים את שומי

שמעון ציטרון, חבר קבוצת הניהול, יצא היום במהלך האימון לדבר עם האוהדים ולהגיב להאשמות שהטיחו בו. "גם אני אוהד הפועל", אמר ציטרון, "כואב לי בדיוק כמוכם, אני עובר את מה שאתם עוברים. אני לא מחפש אשמים, אבל רק מי שלא עושה כלום לא אשם אף פעם".

כשהאוהדים אמרו לו על טעויות ההנהלה והזכירו את מקרה יצחק שום, הם דרשו תשובות לגבי לאן הלך הכסף על מכירת פנסטיל וסהר. "הבאנו מאמן, שהביא חמישה זרים שאף אחד מהם לא פוגע", אמר ציטרון, "ההחלטה להביא שחקנים היא של המאמן, נשבע לכם שלא לקחנו אף שקל לכיס".

לגבי אפשרות ההחתמה של סיני, אמר ציטרון: "עוד לא סגרנו מאמן לעונה הבאה, ואף אחד עוד לא החתים את סיני".

שי אבוטבול, שנקע אתמול את הקרסול, לא התאמן, כמו גם ברוך דגו הפצוע. יוסי אבוקסיס יצא לערוך ריצה בנעלי ספורט, לראשונה מאז הניתוח שעבר. זיטו אוגבונה לא התאמן, והיום יעבור בדיקת MRI שתבדוק את חומרת הפציעה. החלוץ, בכל אופן, לא יהיה כשיר למשחק הגביע מול סכנין. הצ'יליאני המושעה, מנואל ניירה, הגיע לאימון על אזרחי, וכמובן לא לקח בו חלק.

חמישה שחקנים מקבוצת הנוער השתתפו באימון כדי לעבות את הסגל המדולל.

התאונה התקשורתית של מנואל ניירה

חלוץ הפועל ת"א המושעה, מנואל ניירה, שומר על שתיקה בארץ בכל הנוגע לתאונה שעבר בשבוע שעבר, אבל בראיון לאתר האינטרנט "אל מרקורי" הצ'יליאני, הסביר החלוץ ביום שישי האחרון את מה שקרה.

השחקן, שהיה מעורב בתאונת דרכים ביום העצמאות (ובעקבותיה נהרס כליל האוטו שקיבל מהקבוצה), ערך בירור עם אנשי הקבוצה בעקבות העובדה שעדי ראייה טענו שנהג שיכור. הצ'יליאני היה בדרכו לביתו שבראשון לציון והרכב בו שהה נסע על נתיבי איילון, אבל התנגש בקיר בטון ללא סיבה ברורה.

ניירה טען כי בחורה שהייתה עמו ברכב היא זו שנהגה, אך בהפועל החליטו להשעות אותו עד להודעה חדשה עד לבירור יסודי של כל פרטי התאונה. הסיבה להשעיה הייתה סתירה בין הגרסאות של שלושת האנשים ששהו באוטו, ניירה, ידידתו וגסטון סנגוי, שחקן הפועל אשקלון.

לניירה, כך מתברר מהראיון, גירסה סדורה בקשר לאירועי אותו ערב, וטענותיו, כמה מפתיע, הן בעיקר כלפי התקשורת הישראלית שניפחה דברים וסילפה עובדות. "להגיד שנהגתי בשכרות זהו שקר, מכיוון שהשוטרים שהיו במקום לא עשו לי בכלל בדיקות אלכוהול", זעם ניירה, "ומי שהגיע לשם והיה עד לכך הוא המתורגמן של הקבוצה שתפקידו לעזור למי שהיה שם להבין מה אמרו השוטרים".

בהמשך מוצא ניירה את הסיבה האמיתי להד סביב הפרשה: "העיתונאים בישראל מדברים הרבה, הם יותר גרועים מצ'ילה. אם אתחיל להתייחס לכל מה שכתוב בתקשורת אני אשתגע, הם מדברים הרבה שטויות. בנוסף לכך הקבוצה שלי לא מאשרת לאף שחקן לדבר עם התקשורת. מהסיבה הזו כל בעיה שישנה מנופחת על ידי התקשורת. הייתה לי תאונה, הלך לי הצמיג בהונדה סיביק שלי ועצרתי ליד השוליים. תודה לאל שלא קרה לי כלום. זה היה מפחיד כמובן אבל לא עברתי על שם חוק". בראיון לא מבהיר ניירה מי ישב מאחורי ההגה ברכבו, אבל השימוש בגוף ראשון עשוי לספק רמז מסוים.

על פי הכתבה מאשר דובר הקבוצה, אמיר לובין כי "לא ננקטו שום צעדים כלפי ניירה, אך מתקיימת חקירה של האירוע". ניירה אף אומר בהמשך כי במועדון לא אמרו לו כלום בעניין התאונה, אם כי שמע על כך שחוזהו לעונה הבאה בספק.

עדכון ראשון: 00:23, 29/04/07
עדכון אחרון: 13:45, 29/04/07

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully