וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עכשיו נתמקד בהחזרת הקבוצה לליגת העל"

28.4.2007 / 18:45

לחמן והפועל פ"ת ירדו סופית לליגת הלאומית אחרי שהושפלו 6:1 על ידי מכבי חיפה. שלומי ארבייטמן נצץ עם רביעייה עבור הירוקים

אחרי ההצבעה על העברת זכויות ניהול הקבוצה לידיו של איש העסקים יגיל מנוביץ', להפועל פ"ת נותר רק להילחם על כבודה. הכחולים יצאו למשחק חוץ מול מכבי חיפה בידיעה שכל תוצאה מלבד ניצחון תחסל גם את הסיכויים התאורטיים להישאר בליגת העל. בסופו של דבר הפועל פ"ת הושפלה קשות על ידי מכבי חיפה והובסה 1:6, כששלומי ארבייטמן כבש רביעייה מרשימה לזכות הירוקים.

עברו 23 שנה מאז עלתה הפועל פ"ת מהליגה הלאומית, והמועדון המלאבסי, שהיה הראשון לייצג את ישראל בגביעי אירופה, מוצא עצמו שוב בליגה השנייה. הפועל פ"ת שמחזיקה בשיא של 5 אליפויות רצופות (1959-1963), רושמת בזאת ירידה שלישית בהיסטוריה לליגה הלאומית.

העדרותם של זאב חיימוביץ', הרצל לוי ועומרי קנדה, אילצה את אייל לחמן להעלות הרכב הגנתי, שבקושי שיחק יחד באימונים. נתנאל גולדמן מהנוער רשם בכורה עצובה בבוגרים של הכחולים, ורק כעשרים אוהדים הגיעו מאם המושבות לחזות במחזה העצוב, בו מועדונם המפואר מושפל על הדשא בקרית אליעזר.

כבר במחצית הראשונה היה ברור שהכחולים יחטפו בראש, ואכן בתום 45 דקות הכחולים כבר פיגרו 0:3 מצמד של שלומי ארבייטמן (13, 45) ועוד שער של אייל משומר (40). מכבי חיפה שלטה לחלוטין במגרש ועשתה ככל העולה על רוחה. בתחילת המחצית השנייה הכחולים יזמו יותר, והצליחו לצמק ל-3:1 משער של שמעון אבו חצירא בדקה ה-63. זה הספיק כדי להדליק את שלומי ארבייטמן, שהשלים רביעייה מרשימה בדקות 67 ו-74. מסודי, שזכה לתשואות הקהל על יכולתו, לא ריחם על המלאבסים וקבע 1:6 בדקה ה-84.

מהלך המשחק

דקה 13- גול! כבר בהזדמנות הראשונה שלה עלתה מכבי חיפה ליתרון 0:1. קטן דהר באגף שמאל, מסר רוחב לקולאוטי, שהכין בנגיעה את הכדור לשלומי ארבייטמן. פצצה של האחרון לרשת של ויסוקר קבעה 0:1 לחיפה.

דקה 20- שמעון אבו חצירא בעט וולה מ-20 מטרים, ואילץ את דוידוביץ' להדוף לקרן.

דקה 25- קולאוטי מסר רוחב וארבייטמן בעט מ-15 מטרים, אך הפעם ויסוקר הדף.

דקה 28- יניב קטן חתם מתפרצת של חיפה בבעיטה לחיבורים של שער האורחים, ברק ויסוקר הדף היטב לקרן.

דקה 40- גול! יניב קטן הרים כדור מצד שמאל ואייל משומר, שנשאר חופשי ובודד ברחבה גילגל פנימה וקבע 0:2.

דקה 45- גול! בתוספת הזמן של המחצית השלים ארבייטמן צמד וקבע 0:3, אחרי בעיטה מקצה הרחבה.

דקה 63- גול! שמעון אבו חצירא חדר את הגנת חיפה, עקף את דוידוביץ' והמשיך פנימה כדי לצמק ל-3:1.

דקה 67- גול! מסודי מצא את ארבייטמן, שבעט מחוץ לרחבה לרשת העליונה של ויסוקר, וקבע 1:4 לירוקים.

דקה 74- גול! מי אם לא ארבייטמן, שמשלים רבעייה מדהימה. מגרלשוילי הרים כדור מדוד מצד ימין, וארבייטמן המשיך מהאויר כדי לקבוע 1:5 מוחץ של שחקן אחד.

דקה 84- גול! גם אלן מסודי השתתף בחגיגיה ונגח את ה-1:6 לרישתו של ויסוקר.

הרכב מכבי חיפה: ניר דודוביץ'; חיים מגרלשוילי, דקל קינן, רפאל אולארה, אייל משומר; חאבייר דירסאו, עבאס סואן, גוסטבו בוקולי, שלומי ארבייטמן (רביד גזל, 75); יניב קטן (ליאור רפאלוב, 64), רוברטו קולאוטי (אלן מסודי, 64).

הרכב הפועל פ"ת: ברק ויסוקר; מעוז סמיה (מהרן אבו ריא, 82), נתנאל גולדמן, יפתח הררי; צ'קה גאדיאגה, מאור בוזגלו, אברימה סילה (גל יער, 46), רמי עמאר, תום מנשרוב (יניב לוזון, 56), שמעון אבו חצירא; סעיד מקאסי.

"אני מקווה שהפועל פ"ת תחזור מהר לליגת העל"

המאמן המנצח, רוני לוי: "זו תוצאה טובה עבורנו ואני מקווה שנביא יכולת זו לידי ביטוי בליגה ובגביע. המשחק נגד הפועל רמת-גן ברבע גמר הגביע זה משחק קשה מאוד. עצם העובדה שהם הגיעו למעמד, זה מעיד על כך שהם קבוצה חזקה. תנאי המגרש שם קשים מאוד, מקווה שנביא לידי ביטוי את היתרון האיכותי שלנו".

"אני שמח בשביל שלומי ארבייטמן ואני מקווה שימשיך את הכושר הזה", פירגן לוי לשחקן, שרשם הערב הופעת שיא והוסיף, "המשחק הזה הוא לא מדד למשחק הבא בליגה". לגבי אלן מסודי אמר המאמן: "הוא עבד קשה באימונים והבין את טעותו, אז מחלתי לו". מאמן הירוקים הפגין מעט סימפטיה ליריבה: "אני משתתף בצערם של הפועל פ"ת. זה מועדון גדול ואני מקווה שהם יחזרו מהר לליגת העל".

המאמן המובס, אייל לחמן: "לא נעים להפסיד וזה קורה לנו גם בימים קשים שעוברים עלינו. לא קל לבוא מוכנים. היום נלחמנו ורצנו וניסינו הכל, שיחקנו עם הרכב צעיר מאוד וספגנו הרבה שערים בגלל חוסר תאום בהגנה. עבור השחקנים הצעירים זו משוכה כבדה מדי והרבה יותר קל להשתלב באמצע עונה. היום ניסינו הכל, ועכשיו צריך להתמקד בהחזרת הפועל פ"ת לליגת העל".

כתבנו רומן רוזנבלט מוסיף כי נציגיה של ויטסה ארנהיים ההולנדית, שבאו לעקוב אחרי חיים מגרלשבילי, התלהבו מביצועיו מול הפועל פ"ת, ואף שוחחו איתו ביחידות בסיום המשחק. הנציגים צפויים להעביר למאמן הקבוצה דו"ח חיובי על המגן, ובימים הקרובים יחליטו ההולנדים האם להגיש הצעה רשמית למכבי חיפה.

ביום ראשון אימונה של מכבי חיפה לא ייערך במתקן האימונים בכפר גלים, אלא במגרש האימונים הסמוך לקרית אליעזר, שתנאי הדשא בו דומים למכתש של הפועל ר"ג, וזאת כדי להערך למשחק הגביע מולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully