וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חטפנו בומבה"

26.4.2007 / 23:15

דן שמיר מצא את המילים המדויקות כדי לתאר את התבוסה 119:86 שהנחילה מכבי ת"א לירושלים ביד אליהו. ביינום: "שלטתי במשחק"

ברני ארדוב

צילום ועריכה: דרור פיקלני

הפועל ירושלים לקחה השנה גביע. היא גם ניצחה את מכבי ת"א במשחק ליגה והזמינה את כל האוהדים שלה לפרוץ לפרקט ולחגוג כאילו לפני רגע שמשון הגיבור הפיל את כל הבניין על הפלישתים וגם הצליח לברוח. הערב (חמישי) האופרה הייתה שונה בתכלית. האדומים דיברו בימים האחרונים על אפשרות למהפך בכדורסל הישראלי, אבל על הפרקט ביד אליהו הם בלעו את הלשון, והובסו 119:86.

גיא פניני סיפר שלשום שהוא "בא להעביר מסר", ויוריצה גולמאץ טען שירושלים "תבוא לנצח בהפרש גבוה, כמו מול ראשון לציון". שמישהו ייקח את גזירי העיתונים בהם הם מצוטטים ויניח להם בתיבת הדואר עוד הלילה, הרבה לפני שהם מתעוררים מחר ולוקחים שני אקמולים כדי להעביר את הכאב.

"הם שיחקו כמו קבוצה גדולה"

דן שמיר, כהרגלו, ניתח את המשחק כמו צופה אובייקטיבי ושליו, ולא כמו מאמן שכרגע קיבל פטיש חמישה קילו בראש. "דברים לא הלכו כמו שתיכננו", פתח המאמן המובס באנדרסטייטמנט. "היינו בסרטים האלה בעבר. הכל הלך הפוך, וכל הכבוד למכבי, שהייתה מדהימה. נצטרך לעשות עבודה על הרבה דברים, נעבור גם את זה. מכבי זרמה וקיבלה הרבה זריקות חופשיות, וזה לא שאני יכול להגיד שאנחנו הקבוצה הכי אגרסיבית בהגנה". בהמשך הודה שמיר בעצמו: "חטפנו בומבה".

"הם הוציאו את הרגשות שלהם, נקווה שבפעם הבאה נוכל לבוא ולהשתוות אליהם ברמת האגרסיביות. הם שיחקו היום כמו קבוצה גדולה, ואנחנו שיחקנו די הפוך בשני צדי המגרש", סיים.

מנגד היה שמעון מזרחי, כהרגלו גם הוא, מאושר אך מאופק אחרי הניצחון הגדול. "ניצחון בפער כזה הוא מתוק, אבל מה שחשוב הוא הדרך שבה משחקים", הסביר היו"ר. "היום הוכחנו שיש לנו כישורים בהגנה ובהתקפה, ואין מה להשוות את הניצחון הזה להפסד במלחה בנקודה. תמיד האמנו בקבוצה הזו ואמרנו שיש לה פוטנציאל מצוין, כי יש כאן שחקנים שבעוד שנה-שנתיים יובילו את אירופה".

כשנשאל לגבי הפיינל פור של ליגת העל, שיתקיים ביד אליהו, אמר כי מדובר בשיטה "לא הוגנת, משום שאחרי שמובילים את הליגה כל השנה, לא יכול להיות שנהיה תלויים במשחק אחד, בו אפשר להפסיד את הלאיפות אם יש חלילה יש לנו פצועים".

"כמובן שאני יודע שהמשחק הזה לא נותן לנו אליפות, יש לי מספיק נסיון", אמר מאמן מכבי, נוון ספאחיה. "צריכים להמשיך לעבוד. ירושלים קבוצה טובה יותר מכפי ששיחקה הערב".

המצטיין במשחק, וויל ביינום, שניפק הטבעה מופלאה ברבע האחרון, ניסה להסביר את ההתאקלמות האיטית שלו. "זו השנה הראשונה שלי, אני לומד את המערכת ואת החברים שלי לקבוצה וזה עוזר לי להשתפר. לקחתי את מה שהמשחק נתן לי. אני מרגיש שהפסדנו את המשחק בירושלים בגלל שנסעתי הביתה לארה"ב, והיום, להבדיל, הייתה לנו כימיה, אולי כי הייתי בהרכב ויכולתי לשלוט במשחק".

הוראס ג'נקינס מירושלים סיכם בפשטות: "זה היה מביך". צודק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully