וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלו, זו מכבי

26.4.2007 / 22:38

בירושלים דיברו על הצהרת כוונות, אבל עלו מבוהלים. הצהובים הראו שפה זה לא יורוליג, ודרסו את החבר’ה של שמיר ללא תנאי - 86:119

אחרי שבאמצעי תקשורת מסוימים (בלי שמות, בלי שמות) דיברו לפני "משחק העונה" שיחסי הכוחות בין מכבי ת"א להפועל ירושלים השתנו לטובת הקבוצה מהבירה, עלו הקבוצות לפרקט של יד אליהו והראו שיש דברים חזקים יותר ממאזנים, מאצ' אפים ושאר אספקטים שנותרים על הנייר. קוראים להם מסורת, בטחון, ויד אליהו.

המשתנים האלה באו לידי ביטוי כבר מהדקה הראשונה, וירושלים הפסיקה להיאבק בגורלה המר מהר מאוד. זה נגמר בתבוסה מביכה למחזיקת הגביע - 119:86.

ההגנה של הירושלמים איפשרה לסדרה ארוכה ובלתי נגמרת של סלים קלים ממש מתחת לטבעת (22 מ-44 ל-2), לזריקות משלוש בהן שחקני מכבי ת"א היו כל כך פנויים שהם הרגישו ממש בודדים (17 מ-27 מאחורי הקשת), ולמתפרצות קלילות ויפהפיות. אחת מהן, עמוק עמוק בגארבג' טיים, הסתיימה בהטבעה של וויל ביינום, שלקוחה הישר מהסרטים (ולא סתם סרטים, אלא סרטים איכותיים במיוחד), רק כדי להבהיר מי כאן האלופה הנצחית, ומי רק זוכה בגביע פעם בשתי שנים מעוברות.

בצד השני החבר'ה של ספאחיה נלחמו בהגנה, זינקו על כל כדור, השתמשו בעבירות שלהם בחוכמה, וניצלו את הברדק הירושלמי בהתקפה, כדי לדרדר את אחוזי היריבה ל-43.5 (4 מ-19 מהשלוש). ביינום סיים את המשחק עם 24 ב-9 מ-12 מהשדה, והוסיף 5 אסיסטים, 4 חטיפות ו-0 איבודים.

סימאס יסאיטיס התעורר מתרדמת היורוליג עם 17 (4 מ-5 מאחורי הקשת), בעוד שרון ששון התעורר מתרדמת קיץ-חורף-אביב עם 17 משלוש (5 מ-6 מהשלוש). יותם הלפרין נהנה גם הוא עם 17 ו-6 אסיסטים. ג'יימי ארנולד היה חשוב בפתיחה הטובה, וסיים עם 13 ו-7 כדורים חוזרים.

הוראס ג'נקינס ומריו אוסטין היו היחידים שנראו כמו שחקנים שרוצים לשמור על הכבוד, נלחמו וניסו לנער את חבריהם. ג'נקינס תרם 23 מהספסל, אוסטין 22.

כל המחצית השנייה היה זמן זבל ארוך במיוחד, כשההפרש הלך וגדל. ואז כשנדמה היה שהוא כבר הגיע לשיא, הוא שוב גדל. ואז עוד פעם לקינוח (עם סל ועבירה של פליקס עם הבאזר). האוהדים הצהובים התחילו לשיר לארקדי המדוכא "מי זה גאידמק?", ובהתחשב בהבדלי הרמות, זו נשמעת כמו שאלה לגיטימית. האוליגרך אמנם יכול לקנות את משרד הרווחה ואת יום העצמאות, אבל לא את הנכס הישראלי הטוב ביותר - מכבי "עלית" תל אביב.

מחצית ראשונה

רבע 1: 16:28 למכבי.

מכבי עלתה עם ביינום, בורשטיין, שארפ, וויצ'יץ' וארנולד. ירושלים עם טפירו, חג'ג', באוורס, גולמאץ' ואוסטין. בדקות הראשונות זרקו הירושלמים ארבע פעמים מעבר לקשת, וקלעו רק אחת, בעוד הצהובים נכנסו לסל, במיוחד אמור הדבר לגבי ג'יימי ארנולד, ומכבי עלתה ל-6:10 באמצע הרבע. קוסט טו קוסט גדול של ביינום, פלוס עבירה, הגדיל ל-10:20, שתי דקות לסוף הרבע. האמוציות באו לידי ביטוי כשהלפרין ניסה לחטוף כדור מג'נקינס, ועל הדרך פגע בו בכל יד אפשרית, ולפתע הרוחות התלהטו, מה שהוביל כמובן את פניני לקפוץ לקלחת. עוד חדירה מצוינת של ביינום, שוב עם עבירה, והפער כבר 14:28.

רבע 2:

ירושלים המשיכה במשחק ההתקפה המרושל שלה, שכלל בעיקר זריקות מרחוק (1 מ-8 מהשלוש בתחילת הרבע), וכך בינתיים נמנע כל שינוי מומנטום בהתמודדות. למזלו של שמיר יש לו את טרנס מוריס, שבחמש חסימות גדולות השאיר את הפער של 23:33. אולי בניסיון לעורר את הקבוצה התפוצץ לו רימון עשן אדום באמצע היציע של מכבי. ג'נקינס המשיך לשחק באטרף עם שלשה, חטיפה וסל, וגם איזה ריבונצ'יק עם ירטין, אבל הכיוון הכללי של המשחק נותר צהוב. והוא הפך צהוב הרבה יותר ברגע שמוריס הפסיק לחסום, והליי אפים הפכו לעניין שבשגרה בדרך ליתרון שיא של 29:45.

אחרי פסק זמן של שמיר התארגנו מעט השורות וליי אפ של טפירו קבע 46:33, 4 דקות למחצית. בשלב זה נכנס למשחק מתן נאור, שבילה את רוב העונה על אזרחי. אולי הוא שכח את התקופה הזו, וניסה שלשה, אולי בתקווה לקבור שוב 9 מרחוק. מיד אחר כך הוא ביצע עבירה בלתי ספורטיבית על הלפרין. שלשה של ששון קבעה 20 הפרש, 17.5 שניות למחצית.

מחצית שנייה

רבע 3: 59:83 למכבי

לא ברור אם שמיר שטף את שחקניו במחצית, אבל אם כן - זה לא עבד. שלשה של שארפ, כמה איבודים בצד השני, ועוד שתיים מהקו של ניקולה, וכבר 36:60 לצהובים. ריצה מדהימה של 7:14 הורידה את הפער בצורה משמעותית, ובאמצע הרבע רק 50:67. פתאום הכל פתוח. או שלא.

רבע 4: 86:119 למכבי

בדיוק כשכל הצופים בבית באולם החלו להירדם, הגיע לו ביינום והעיר את כולנו. חטיפה של האמריקאי הסתיימה בדאנק "תחנת רוח" מפלצתי, בטח כשלוקחים בחשבון שמדובר בשחקן שמגרד את ה-1.80 מטר ביום טוב, ואחרי שלשה של ששון הגיע אסיסט מצוין של הרכז, והפער כבר 61:93. הגארבג' טיים הלך והתארך, ומכבי שברה שיא נקודות עונתי כשעלתה ל-83:115 לקראת סוף הרבע.

רשימת הקלעים

קלעו למכבי: וויל ביינום 24 (5 ריבאונד, 4 חטיפות ו-6 אסיסטים). סימאס יסאיטיס 20, שרון ששון ויותם הלפרין 17 כל אחד, ג'יימי ארנולד 13 (7 ריבאונד), טל בורשטיין 10, יניב גרין ליאור אליהו וניקולה וויציץ (9 ריבאונד) 4 כל אחד. דרק שארפ ונואל פליקס 3 כ"א, רגב פנאן שיחק אך לא קלע.

קלעו לירושלים: הוראס ג'נקינס 23, מריו אוסטין 22, טרנס מוריס 13 (9 ריבאונדים ו-5 חסימות) דרור חג'ג' 10, מאיר טפירו 8 (5 אסיסטים), יוריצה גולמאץ 6, מתן נאור וטימי באוורס 2 כ"א, גיא פניני וארז מרקוביץ' שיחקו אך לא קלעו.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully