וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין כמו הבית

26.4.2007 / 23:33

אוסאסונה ניצחה את סביליה 0:1 בריינו דה נבארה ואספניול הביסה 0:3 את ורדר ברמן במונז'ואיק, במשחק הראשון בחצי גמר גביע אופ"א

גמר ליגת האלופות אולי יהיה אנגלי. אולי. אבל באחיו הקטן, זה של גביע אופ"א קרוב מאוד להיות ספרדי. שני מפגשי חצי הגמר בגביע אופ"א שוחקו הערב (חמישי) והביאו עמם שתי הפתעות גדולות כשהשורה התחתונה היא שגמר כל ספרדי מתקרב בצעדי ענק.

אספניול אירחה את ורדר ברמן וגברה עליה 0:3 תוך כדי תצוגה מאוד משכנעת. הגרמנים, שרק לפני מספר חודשים איימו על ברצלונה ועל צ'לסי בליגת האלופות, הגיעו כפייבוריטים ברורים לעלייה וכאחת מהקבוצות ההתקפיות ביבשת. ארנסטו ואלוורדה, עוד מאמן עולה מבית היוצר הספרדי, עשה שיעורי בית והגרמנים לא הצליחו ליצור הזדמנות אמיתית לשער. בצד השני הקטאלונים כבשו שלוש פעמים וייצאו לצפון גרמניה בשבוע הבא עם יתרון משמעותי. כמובן שאסור להמעיט בערכה של הקבוצה של תומאס שאף, שבערב נתון יכולה להשחיל רביעייה לכל קבוצה בעולם, אבל הסיפור במפגש הזה נראה גמור.

למפגש השני הגיעו צמד ספרדיות משני מקומות שונים בליגה שלהן. אוסאסונה, שהתחילה את העונה במוקדמות ליגת האלופות ניצחה את סביליה 0:1, אותה קבוצה שנדחקה על ידיה לפני שנה למקום החמישי. השחקנים של חואנדה ראמוס הגיעו כמועמדים ברורים לעלייה, אבל יעבדו קשה מאוד כדי להגיע לגמר הגביע בו זכו בעונה שעברה אחרי שער בודד של סולדאדו, שהסב לה הפסד 1:0 והבטיח גומלין לוהט.

משחקי הגומלין יתקיימו בשבוע הבא, והמנצחות בשני המפגשים ייפגשו במשחק הגמר בגלאזגו ב-16 במאי.

אוסאסונה - סביליה 0:1

מחזיקת הגביע המכהנת נמצאת עדיין חזק במירוץ בשלוש חזיתות מקבילות - אליפות ספרד, גביע המלך וגביע אופ"א. אוסאסונה לעומתה עדיין לא הבטיחה את מקומה בלה ליגה בעונה הבאה, כך שיש לה דאגות גדולות יותר על הראש. למרות היריבה המוכרת, בסביליה לא מיהרו לשמוח כשהגרילו את אוסאסונה בחצי הגמר, לאור העובדה שניצחון הליגה האחרון שלהם באיצטדיון ריינו דה נבארו הגיע אי שם בשנת 1993.

בדקה ה-11 התקרבה מחזיקת הגביע לשער יתרון אחרי שדני אלבס הגביה מימין ופרדי קאנוטה בעט מהאוויר מעט מעל המשקוף. דויד לופז ופאצ'י פוניאל היו קרובים בצד השני, אבל החמיצו. בדקה ה-29 הבלם הצרפתי, ז'וליאן אסקודה, החמיץ שער עבור סביליה מקרוב אחרי שכדור קרן ננגח על ידי קאנוטה והגיע אליו ו-4 דקות מאוחר יותר ראול גרסיה נגח כדור חופשי בצד השני לידיים של קובניו.

אחרי מספר הזדמנויות במחצית הראשונה ו-45 דקות מאופסות הגיע השער הראשון בהמשחק. רוברטו סולדאדו הגיע ראשון להגבהה של ראול לופז מצד ימין בדקה ה-55 ונגח לפינה של קובניו. 0:1 לאוסאסונה. הקבוצה מפמפלונה השתלטה על המגרש ורק החמצות של לופז, סולדאדו ומילוסביץ', בזה אחר זה, מנעו ממנה לעלות ל-0:2.

אוסאסונה ניצחה בשער אחד קטן, אבל היא עשתה את זה מול אחת מהקבוצות הבולטות באירופה העונה. העובדה שהיא לא ספגה מוסיפה לה תקוות נוספות לקראת הגומלין ברמון סנצ'ז פיחואן. מה שבטוח - יהיה משחק גדול.

אוסאסונה: ריקרדו, חוסה איזקיריידו, סזאר קרוצ'אגה, קרלוס קוולר, אנריקה קוראלס, חואנפראן, ראול גרסיה, פאצ'י פוניאל, דויד לופז, רוברטו סולדאדו (פייר וובו 77) , סאבו מילוסביץ' (ואלדו 83).

סביליה: דויד קובניו, דני אלבס, חאבי נבארו, ז'וליאן אסקודה, איביצ'ה דראגוטינוביץ', חסוס נבאס, כריסטיאן פאולסן, חוסה לואיס מרטי (אנדראס הינקל 72), אדריאנו (אנטוניו פוארטה 83), לואיס פביאנו (אלכסנדר קרזאקוב 62), פרדי קאנוטה.

אספניול - ורדר ברמן 0:3

בשביל אוהדי אספניול ההצלחה של קבוצתם העונה בגביע אופ"א לא תהיה שלמה עד הנפת הגביע המיוחלת. רק כך הם יוכלו למחוק את גמר 1988, אז ניצחה אספניול את לברקוזן 0:3 במשחק הראשון בגמר גביע אופ"א (שעוד היה משוחק אז בשיטת בית-חוץ), רק כדי להפסיד 3:0 בגומלין, בדרך לדו קרב פנדלים שהסתיים במפח נפש מבחינת הקטלונים.

הדרך לשם התחילה מול גרמניה אחרת 20 דקות מהפתיחה. כדור קרן קצר הגיע לרופטה, שהגביה לרחבה ומויסס כבש בנגיחה חזקה. שתי דקות אחר כך כמעט שוויון. דייגו הוריד כדור לטורסטן פרינגס, שבעט חזק מחוץ לרחבה, אבל גורקה הדף לקרן. המשחק התנהל בצורה שקולה ודקה לסיום וולה של ריירה כמעט העלה את הקבוצה מברצלונה ל-0:2, אבל פגע בראשו של אוומויילה ויצא לקרן.

5 דקות בתוך המחצית השנייה כבר 0:2 לאספניול. איבן דה לה פניה העלה כדור קרן, וולטר פנדיאני עלה לאוויר והקדים את כל שחקני ברמן כדי להחליק עם הראש פנימה. שערו ה-11 העונה של האורוגוואי בגביע אופ"א.

בדקה ה-58 הצרות של ברמן התחילו להיראות רעות במיוחד. ראול טמודו קיבל כדור עומק נהדר וטים וויסה יצא, הכשיל אותו מחוץ לרחבה וראה את האדום.

שתי דקות לסיום המשחק והגומלין נראה מיותר. התקפה מתפרצת של אספניול מצאה עורף גרמני חשוף וקורו המחליף היה במקום כדי לכבוש שער קליל מול ריינקה הבודד. 0:3 לאספניול.

אספניול: גורקה איראיזוז, לקרוז, מארק טורחון, דניאל ג'ארקה, דויד גרסיה, פרנסיסקו רופטה (קורו 83), מויסס, איבן דה לה פניה (ג'ונתאס 79), אלברט ריירה, ראול טמודו, וולטר פנדיאני (איטו 73).

ורדר ברמן: טים וויסה, פטריק אוומויילה, פטרי פסאנן, נאלדו, קלנס פריץ, טורסטן פרינגס, פרנק באומן (יוריצה וראנייס 79), דניאל ינסן (אנדראס ריינקה 59), דייגו, מירוסלב קלוסה (הוגו אלמיידה 74), ארון האנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully