וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני מקווה שהאנשים האלה יוחלפו, ומהר"

לי בוץ

25.4.2007 / 18:23

הדיון בהפחתת הנקודות למכבי ת"א נדחה, אבל במועדון זועמים על היחס מההתאחדות. אלי כהן: "האוהדים שלנו לא יעברו על זה בשקט"

עמי שומן

צילום ועריכה: דרור פיקלני

הקרב בין לוני להתאחדות נמשך. מכבי ת"א הייתה אמורה לעמוד היום (רביעי) לדין בגין אי סדרים כספיים, אך במהלך הדיון התנהל קרב מילולי נוסף בין הבעלים של הצהובים, לוני הרציקוביץ', לבין יו"ר הבקרה תקציבית, יאיר רבינוביץ'. בשורה התחתונה, הדיון נדחה ליום חמישי הבא (השלישי במאי) בשעה 15:00, אבל במהלך הדין ודברים נאמרו דברים שחשפו את המתיחות והאיבה.

העונשים של מכבי חיפה ובית"ר ירושלים יתקבלו רק מחר.

מי מתחמק מעונש?

לוני ביקש לדחות את הדיון בשבועיים, בטענה שאינו מוכן. "אני לא מודה באף סעיף, אבל ביקשתי דחייה מכמה טעמים", אמר. "כתב האישום הוגש ביום ראשון, בשני היה יום הזכרון ובשלישי היה חג, ולא היה לנו זמן להתכונן". בנוסף, הרציקוביץ' ניסה לדחות את הדיון באמתלות נוספות, כמו בקשה לעיון בתקדימים, או הכפיפות של הבקרה למליאה.

רבינוביץ' טען בתורו שמכבי ת"א מנסה לדחות את הדיון כדי לראות אם הורדת הנקודות תהיה משמעותית בטבלה. "לדעתנו קיים ניסיון מכוון של הרציקוביץ' לדחות את הדיון ואת מועד מתן העונש קרוב למועד סיום הליגה", אמר, "כדי שיוכל לראות איך העונש משפיעות סיום העונה של מכבי".

הדיין אלחדיף סירב לתת למכבי ת"א לעיין בעונשים קודמים, כי "אי אפשר לקבל מידע על אגודות אחרות. גם ביהמ"ש העליון דחה את פרקליטיו של נשיא המדינה לקבל לידיהם את חומר החקירה. אני רוצה לבוא לקראתך ולתת לך אוויר לנשימה, אבל לא נוכל לתת לך את התיקים הפנימיים".

אחרי הפסקה קצרה והמשך הדיון ללא כל העיתונאים הנוכחים יצאה ההודעה שהדיון יידחה ליום חמישי.

הרציקוביץ' אמר :"הדיון נדחה מסיבות אופרטיביות, בינתיים זה הפתרון והכל בסדר. יש פה הליכים, ההליך הזה יתנהל ויגיע למקומו בבית הדין, אני סומך על האנשים שמעורבים פה. ביקשנו להגיש השגה למליאת רשות הבקרה, זה הולך לבית הדין העליון ואני מקווה שעד יום חמישי (לפני הדיון) זה יעבור לשם. מדובר בשני הליכים שיתקיימו במקביל, ואני מקווה שהראשון יסתיים, בית הדין העליון יגיד את דברו ונעזוב את ההשמצות מאחורי הקלעים - זה לא לעניין, יש דברים שהם לעניין ובהם נתרכז".

"הם עושים הכל - גם קובעים חשדות וגם נותנים עונשים"

בינתיים, במכבי ת"א לא מוכנים לעבור בשתיקה על היחס שמקבלת הקבוצה מההתאחדות. המאמן אלי כהן יצא גם הוא בהתקפה על המוסד. "עד היום לאף קבוצה כמעט לא הורידו נקודות על דברים כאלה", אמר המאמן, "זו הייתה עבירה קלה יחסית, שהודענו עליה ישר כשהתגלתה הטעות. מחפשים אותנו, ויש עלינו עליהום מיותר.

"לוני סובל מקיפוח בגלל דעותיו נגד ההתאחדות והדרכים בהן הם פועלים. גם התרומה שהמועדון קיבל (על הדשא הסינתטי) הפכה לעוד הזדמנות לבנאדם או לגוף כלשהו להמשיך לעשות את כל המאמצים כדי לחבל בנו בכל דרך אפשרית".

"יש לנו המון שחקנים שעבדו קשה מאוד כדי להשיג את הנקודות, מתוכם גם שחקנים צעירים", המשיך כהן, "יש בהתאחדות ערבוב של אנשים עם תפקידים שעושים הכל - גם קובעים חשדות וגם נותנים עונשים, וזה לא מקובל. הגיע הזמן שיעשו שם סדר. זה יהיה ממש לא יפה אם יורידו לנו נקודות, וזה לא יהיה מקובל על האוהדים שלנו, שלא יעברו על זה בשקט".

הקפטן, אבי נמני, תקף גם הוא את ההתאחדות: "אנחנו צריכים להתמודד עם אותם אנשים, אך אני מקווה שלא לעוד הרבה זמן. יש יו"ר חדש להתאחדות לכדורגל, ואני מקווה שהוא יידע לטפל בעניינים האלה.

"האנשים האלה נמצאים הרבה מאוד שנים איפה שהם לא צריכים להיות", אמר נמני,"אני לא מתיימר להיות זה שישנה, אבל אני חושב שדברים צריכים להשתנות לא רק לטובת מכבי ת"א, אלא לכדורגל הישראלי כולו. כולי תקווה שהחלפת אותם אנשים תקרה במהרה".

הבלם מילאן מרטינוביץ' נטש את האימון בעקבות פגיעה בירך, ויעבור מחר בדיקות. במכבי מקווים שהקרואטי יהיה כשיר למשחק בשבת מול בני יהודה.

שחקני הנבחרת הצעירה - ליאור ז'אן, יובל שפונגין ועומר פרץ - לא התאמנו ועברו טיפולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully