וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל הוגרלה נגד אוסטריה בגביע הפדרציה

25.4.2007 / 13:21

נבחרת הטניס תשחק ביולי באוסטריה על הזכות לעלות לבית העליון 1 של התחרות. דני בורשבסקי מציג לכם את היריבה הקשה

נבחרת הנשים של ישראל בטניס הוגרלה היום (רביעי) לשחק נגד אוסטריה במסגרת במשחקי הפלייאוף על העלייה לבית העליון 1 בגביע הפדרציה. המשחקים ייערכו באמצע חודש יולי באוסטריה, שהייתה אחת מארבע מדורגות שהנבחרת יכולה הייתה לקבל. האחרות היו בלגיה, יפן וספרד.

הטניסאיות המובילה של האוסטריות הן סיביל באמר וטמירה פאשק בת ה-16, ילדה צעירה שעושה רעשים של כוכבת גדולה בעתיד.

אתמול (שלישי) חזרה ארצה שחר פאר, הטניסאית הבכירה של הנבחרת, לראשונה אחרי חודשיים וחצי, והביעה את תקוותה שישראל תזכה להעפיל לשמונה הגדולות ("זה החלום שלי"). כרגע מדורגות פאר, ציפי אובזילר וחברותיהן במקום ה-12 בעולם. כדי להגיע לשלב זה היו צריכות הטניסאיות לגבור על קנדה בחוץ, שם השיגו ניצחון 2:3 (אחרי יתרון 0:3 שהכריע את ההתמודדות).

קשה אבל אפשרי

החלום של בנות נבחרת ישראל לארח משחק גביע פדרציה בבית יצטרך לחכות, וזה מה שהופך את המפגש מול האוסטריות לכל כך קשה. אם נבחרת הגברים הייתה צריכה לצאת לשם, היינו מזכירים את היתרונות של האוסטרים על החימר הכל כך אהוב עליהם. אבל במקרה הזה המשטח הוא פחות משמעותי, ככה זה פשוט בטניס הנשים. כמו כן, שחר פאר דווקא מאוד אוהבת את החימר.

מה שמטריד בנבחרת האוסטרית הוא שהטניסאית הבכירה, סיביל באמר (25 בעולם), יכולה בהחלט לנצח את שחר פאר בכל יום נתון ונגד ציפי אובזילר יש לה נקודה בטוחה על הנייר. מדובר בטניסאית ותיקה יחסית בסבב, שעושה את ההתקדמות הגדולה שלה דווקא השנה, בגיל 27.

באמר כבר הספיקה לקפוץ כמעט 30 מקומות בדירוג העולמי מינואר וגם רשמה תואר ראשון בקריירה, כשזכתה בטורניר פטאייה בתאילנד, הטורניר בו זכתה שחר פאר ב-2006. אגב, באותו טורניר פאר ניצחה את באמר בחצי הגמר, במפגש היחיד ביניהן אי פעם. בנוסף, באמר גם העפילה לחצאי הגמר בטורנירים באינדיאן וולס ואמלייה איילנד.

הטניסאית השניה בנבחרת האוסטרית היא טמירה פאשק, רק בת 16 וכבר מדורגת 84 בעולם. מדובר באחת הכשרונות הגדולים ביותר בסבב הנשים, שכבר עשתה יותר ממה ששחר פאר עשתה בגילה. אם זה לא מספיק, חובבי הטניס והגיאוגרפיה אוהבים להתעסק בתערובת המעניינת של מוצאה של פאשק (רבע טנזנית-רבע קנייתית-רבע צ'יליאנית-רבע אוסטרית).

רק השנה, פאשק קפצה יותר מ-100 מקומות בדירוג העולמי, אחרי שעלתה לשמינית הגמר בדובאי והגיעה להגרלה הראשית בטורנירים כמו אליפות אוסטרליה הפתוחה ומיאמי. היא אפילו הצליחה לגנוב מערכה מז'סטין הנין בכבודה ובעצמה. בנוסף, פאשק גם הגיעה לפני שנתיים לגמר טורניר ווימבלדון לנערות.

בנות נבחרת אוסטריה שיכנעו מאוד בסיבוב הראשון של הבית השני, כשניצחו בביתן את אוסטרליה 1:4. באמר ופאשק לא שמטו ולו מערכה אחת בארבעת משחקי היחידות מול סמנתה סטוסור ואליסיה מוליק. בהנחה ששחר פאר תהיה בכושר טוב ותנצח בשני משחקי היחידות, נראה שהיא תצטרך לעבוד קשה יחד עם ציפי אובזילר על משחק הזוגות, שעלול להיות המכריע בעלייה היסטורית לבית העליון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully