וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מת זוכה פרס פוליצר דייויד הלברשטם

24.4.2007 / 13:13

הסופר והעיתונאי, שקיבל פרס על סיקורו במלחמת וייטנאם ואחר כך כתב ספרים רבים על ספורט, נהרג בתאונת דרכים בגיל 73

דייויד הלברשטם, אחד החשובים שבסופרי הספורט אם לא החשוב שבהם, הלך אתמול (שני) לעולמו, לאחר שנהרג בתאונת דרכים. הלברשטאם, שהיה בן 73, הוא זוכה פרס פוליצר שסיקר את השפעותיה של מלחמת וייטנאם על החברה האמריקאית וכתב גם ספרים רבים העוסקים בספורט האמריקאי.

התאונה התרחשה ב-10:30 בבוקר בסן פרנסיסקו, כשהמכונית בה נסע התנגשה במכונית אחרת. הנהג ועוד נוסע אחר נפצעו בינוני, הלברשטם מת מעט לאחריה.

אחרי שקיבל תואר בעיתונות ממכללת הרווארד במסצ'וסטס ב-1955, סיקר הלברשטם את מלחמת וייטנאם עבור ה"ניו יורק טיימס" וכיסה גם את התנהלותה של התנועה לזכויות האזרח. לאחר שזכה בפרס ג'ורג' פולק על סיקור המלחמה, הלברשטם זכה גם בפרס פוליצר כשהוא בן 30 בלבד.

בשנות ה-70, לאחר שכתב את הספר זוכה פרס פוליצר על ממשל קנדי בשנים שהובילו למלחמת וייטנאם, "The Best and The Brightest", החל הלברשטם לכתוב גם על ספורט. בעונת 1979/80 התלווה לפורטלנד טרייל בלייזרס, שתי עונות לאחר שהקבוצה זכתה באליפות, וכתב בעקבות זאת את הספר המופתי "The Breaks Of The Game" (תורגם לעברית בשם "שם המשחק"). ב-1989 יצא ספרו "הקיץ של 49'", שמתאר את המרוץ לוורלד סירייס בין הבוסטון רד סוקס לניו יורק יאנקיז. ב-1999 כתב ביוגרפיה על מייקל ג'ורדן, "Playing For Keeps", שהורכבה מעדויותיהם של עשרות אנשים, מכיוון שהכוכב עצמו סירב לשתף פעולה. ספרו האחרון של הלברשטם, "מדרשו של מאמן", נותן מבט פנימי על עבודתו של ביל בליצ'יק, מאמן קבוצת הפוטבול של ניו אינגלנד פטריוטס. בסך הכל הוא כתב 21 ספרים.

הלברשטם נהרג לאחר שהעניק הרצאה על עיתונות באוניברסיטת ברקלי, והנהג ברכב היה סטודנט לעיתונות מהאוניברסיטה. הוא היה בדרכו לראיון עם ווי.איי טיטל, קוורטרבק העבר של הניו יורק ג'איינטס, כחלק מתחקיר לספר על מה שמכונה "משחק הפוטבול הגדול ביותר אי פעם", בין הג'איינטס לבולטימור קולטס ב-1958. למגינת לבם של חובבי הספורט, הספר לא יושלם. לפני מותו השלים הלברסטם כתיבת ספר על מלחמת קוריאה, שיתפרסם בקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully