וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריקט: מתכוננים לחצי הגמר

רועי פרידמן

24.4.2007 / 10:18

הסופר 8 המייגע עבר, והגענו אל העסק האמיתי באליפות העולם. ניו זילנד תשחק מול סרי לנקה, וביום רביעי אוסטרליה נגד דרום אפריקה

זהו זה. גם הפרשנים סבורים שהסופר 8 הוא שלב מתיש, ועברנו אותו. עכשיו אנחנו מגיעים לפיינל פור, שלושה משחקים שבסופן יוכרע מי תהיה אלופת העולם. ניו זילנד תתמודד עם סרי לנקה, אוסטרליה עם דרום אפריקה ושתי המנצחות ישחקו ביניהן בגמר.

הסרי לנקים ניצלו את חולשתם של ההודים והעפילו עם ניצחון לשלב הסופר 8. בשלב הזה הם הפסידו רק לדרום אפריקאים, משחק אותו כמעט איבדו המנצחים, ולאוסטרלים. החוזק שלהם באליפות היה בעיקר בהגשה, כאשר השילוב בין שני הוותיקים, צ'מינדה וואס ומותיה מוראליתאראן, ואחד השחקנים הבולטים באליפות, לסית מלינגה הצעיר, ש-4 פסילות ב-4 הגשות רצופות שלו כמעט ניצחו את דרום אפריקה.

גם החובט הפותח שלהם, סנאת ג'איאסורייה הוותיק, בלט. ג'איאסורייה, אחד הפותחים הטובים בכל הזמנים, ואסור לתת לו שום הזדמנות, כמו שהיריבים שלהם בחצי הגמר למדו על בשרם. אבל הסרי לנקים מחכים יותר לתרומה משני החובטים הבולטים הנוספים, קומאר סנגאקרה ואופול תראנגה. הם אולי לא היו המועמדים להגיע לשלב הזה לפני תחילת האליפות, אבל אף אחד לא יופתע לראות אותם בגמר ביום ראשון.

הקיוויז מגיעים עם מומנטום לא טוב לחצי הגמר. לאורך כל האליפות דובר שהם אחת הנבחרות לנצח, אבל לוח המשחקים סידר להם את שלושת הגדולות האחרות בסוף, והם די כשלו. נגד סרי לנקה הם שיחקו רע, והם אומנם ניצחו את דרום אפריקה אבל הושפלו בידי אוסטרליה במשחק האחרון. ומישהו פעם אמר על תחרויות שקבוצה נראית "כמו המשחק האחרון שלה". ניו זילנד גם סבלה מפציעות במהלך האליפות כאשר שני שחקנים, לו ווינסנט ודאריל טאפי, הוחלפו על ידי המיש מארשל וכריס מרטין בגלל פציעות.

מי שבלטו היו, כרגיל, סטפן פלמינג, דניאל ווטורי ושיין בונד, סקוט סטייריס שתמיד ידע לתת את הנקודות החשובות כחובט, ואת הפסילות החשובות בזמן. וכן תרומות גם מג'ייקוב אורם (ההוא שבקש להוריד לעצמו אצבע), וג'יטן פאטל.

לסרי לנקה זו תהיה הופעה שלישית בחצי הגמר. ב-1996 הם ניצחו את הודו, אחרי שהמשחק פוצץ בגלל התפרעות קהל, בדרך לגמר בו ניצחו את אוסטרליה בלאהור, וב-2003 הם הפסידו לאוסטרליה. לניו זילנד זו הופעה חמישית בחצי הגמר, בכולן נחלה הפסדים. ב-1975 הם הפסידו להודו המערבית, ב-1979 לאנגליה, ב-1992 וב-1999 לפקיסטן. הם יקוו הפעם לניצחון.

האוסטרלים לא מפסידים

אין ספק שהמשחק המעניין יותר יהיה המשחק השני בין אוסטרליה לדרום אפריקה. שתי היריבות הוותיקות הללו סיפקו הרבה רגעים מעניינים, בשתי צורות המשחק, ושני המשחקים האחרונים ביניהן, בתחרות הזו ובמשחק ביניהן ביוהנסבורג לפני שנה, נראו כ"הום-ראן דרבי". הדרום אפריקאים, במפתיע, מדורגים כרגע ראשונים בעולם, אולם היו להם את הרגעים הלא טובים שלהם באליפות, כמו הפסד לבנגלה דש, ההפסד לניו זילנד והכמעט הפסד לסרי לנקה.

גריים סמית (בסימן שאלה למשחק), ז'אק קאליס והרשל גיבס אמורים להיות החובטים הבולטים של דרום אפריקה, ואת ההגשה אמורים להוביל שון פולוק, מקאיאה נ'טיני, אנדרו הול וקאליס. לדרום אפריקה הייתה פעם תדמית של קבוצה שיודעת להתפרק במשחקים חשובים, כאשר באליפות הזו הם ידעו לצאת מ"ברוך" נגד סרי לנקה, ולהשפיל את אנגליה במאבק על הכרטיס האחרון לפיינל פור, מה שלא היה צריך להיות קשה מול אנגליה הנוכחית.

מולם תעמוד אוסטרליה, הנבחרת הבולטת בשנים האחרונות. כוכבים? זהו, שכל ה-11 הם כוכבים בפני עצמם, וחלק מהנבחרות המובילות האחרות היו, לו יכלו, משתמשות במחליפים האוסטרלים. באליפות הזו הם עם 100 אחוז הצלחה, כשבמשחקים בהם הם חבטו ראשונים, ממוצע הנקודות שלהם היה כמעט 350. המשחק האחרון שלהם באליפות, נגד ניו זילנד היה סוג של הצהרת כוונות כשהם בעצם אומרים ש"מי שפירסם את הטבלה שבה אנחנו לא ראשונים, יכול לקחת אותה ולנגב איתה את המקום בו השמש אף פעם לא זורחת". אוסטרליה כמובן פייבוריטית גם במשחק הזה, אבל תמיד ישנן הפתעות.

דרום אפריקה הגיעה פעמיים לחצי גמר אליפות העולם, ובשני המקרים היא עפה בצורה מוזרה. ב-1992 נגד אנגליה, כשנותרו 13 הגשות, דרום אפריקה היתה זקוקה ל-22 נקודות כדי לנצח, כשהחל לרדת גשם ל-20 דקות. כשחודש המשחק, הוחלט לקצר אותו בשני אוברס (12 הגשות, להזכיר), אבל בחוקים שהשתמשו בזמנו, התברר שהם עדיין יזדקקו ל-22 נקודות – וכמובן שהם הפסידו. אותו אירוע גרם לשינוי החוקים העוסקים בעצירות לגשם, הידוע גם כנוסחת דאקוורת' לואיס.

ב-1999 הם שיחקו נגד אוסטרליה, והמשחק הסתיים בתיקו. מאחר שאוסטרליה סיימה לפני דרום אפריקה בדירוג בשלב הקודם, אוסטרליה עלתה לגמר. לאוסטרליה יש מסרות גדולה יותר בטורנירים. ב-1987,1999 ו-2003 הם זכו בטורניר. ב-1975, וב-1996 הם נוצחו בגמר. כלומר האוסטרלים לא הפסידו אף פעם בחצי הגמר.

שידורים ישירים ב-FOX כשהשידור הערב מתחיל ב-19:30 שעון ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully