וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלמה שרף יואשם בהסתה לגזענות?

גיא ניב

22.4.2007 / 18:02

במכתב שהעבירה ליועץ המשפטי לממשלה, טוענת האגודה לזכויות הפרט כי המאמן הלאומי לשעבר מסית נגד הומואים ולסביות

האגודה לזכויות הפרט (לסביות, הומואים, טרנסג'נדרים, וביסקסואלים) דורשת להגיש כתב אישום נגד שלמה שרף, בגין הסתה והוצאת לשון הרע.

את המכתב הגישה האגודה באמצעות עורך דין ערן לב ליועץ המשפטי לממשלה, בעקבות ראיון שהעניק המאמן הלאומי לשעבר לעיתון "העיר" ובו מצוטט מר שרף כאומר: "זה שעושים את המצעד של ההומואים דווקא בירושלים. למה הוא שם בעיר הקודש? אין מקום בתל אביב? למה צריך לעשות את זה דווקא שם? אתה יודע איפה אני הייתי עושה את זה? באילת ליד הגבול. מעביר אותם את הגבול ולא מחזיר אותם".

במכתב טוען בא כוח האגודה כי "דברים אלה, אשר יש בהם קריאה לגירושו של ציבור שלם של אזרחים ממדינת ישראל, אך ורק בשל נטייתם המינית, מהווים עבירה של הסתה לגזענות ו/או עבירה של הסתה לאלימות. בנוסף, יש בדברים אלה משום עבירה של הוצאת לשון הרע על ציבור".

בסיכום הדברים מבקש עו"ד לב מהיועמ"ש "לנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותך כדי להביא להגשת כתב אישום כנגד מר שרף, בגין דברים המסיתים".

שי דויטש, דובר האגודה הסביר: "רמת ההסתה והאלימות עלתה מדרגה בשנה האחרונה, הראיון עם שרף התקיים תחת הכותרת של 'מיהו ישראלי', הוא אמור לייצג את הישראלי ודבריו הם חלק מגל של דברים שצריך לעצור אותם. היה כבר ניסיון לרצח של חברים מהקהילה בעקבות הסתות דומות. אנחנו כגוף לא יכולים להגיש תלונה למשטרה, מי שיכול להגיש כתב אישום כנגד שרף הוא היועמ"ש ולכן פנינו אליו".

שלמה שרף מסר בתגובה: "שיגישו מה שהם רוצים, יש לי דברים חשובים יותר להתעסק איתם בערב יום הזיכרון. אני לא מבין בדברים האלה, אמרתי את זה לאחר שהכתב שאל אותי לגבי תהלוכה בירושלים, אני לא רוצה להתייחס לזה בכלל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully