וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינטר כבר לא לוזרים

22.4.2007 / 21:45

אינטר ניצחה 1:2 את סיינה וזכתה באליפות איטליה. פיגו: "התואר מוקדש למוראטי ולאוהדינו שסבלו", מאנצ'יני: "הגיע הזמן לחגוג"

סוף סוף אינטר. אינטרנציונלה זכתה היום (ראשון) באליפות איטליה לראשונה מ-1989, אחרי שגברה על סיינה, ובשילוב עם ההפסד של רומא לאטאלנטה פתחה פער של 16 נקודות מהקבוצה מהבירה והבטיחה לעצמה את התואר ה-15 בתולדותיה חמישה מחזורים לפני סיום הליגה.

ההישג המדהים של חניכיו של רוברטו מאנצ'יני נכנס היישר לספרי ההיסטוריה, והשווה את השיא להבטחת האליפות המהירה ביותר. רק שתי קבוצות הצליחו להבטיח את התואר כל כך הרבה לפני קו הסיום, כשטורינו (1948) ופיורנטינה (1956) עשו זאת אף הן כשנותרו חמישה משחקים לתום העונה. השיא הנוכחי מצטרף לשיא המדהים ששברו השחורים כחולים כשרשמו רצף מדהים של 17 ניצחונות רצופים. אין ספק, מדובר בעונה שנכנסת היישר לספרים.

האליפות הזאת מתוקה במיוחד עבור נשיא המועדון, מאסימו מוראטי, שחיכה לרגע הזה מאז השתלט על המועדון ב-1995. אביו, אנג'לו מוראטי, היה נשיא במהלך תקופת הזהב של המועדון בשנות ה-60, כשהם זכו בשתי אליפויות אירופה ושלוש אליפויות איטליה. עכשיו גם הבן יכול לחייך.

אומנם באופן רשמי מוראטי רשום גם על האליפות של השנה שעברה (שנשללה מיובנטוס בעקבות פרשת השחיתות), אבל אוהדי אינטר, שמשתוקקים לחגיגה אמיתית כבר 18 שנה, לא הסתפקו בתואר שניתן להם במשרדי ההתאחדות. לשמחתם, העונה הם זכו בתואר כמו גדולים, על הדשא, עם דומיננטיות מרשימה מהמחזור הראשון.

אינטר תמיד היוותה צלע ממשולש הצמרת האיטלקי, שכלל גם את יובנטוס ומילאן, אבל בשנות ה-90 השתיים האחרות נחלו הצלחות מקומיות ויבשתיות בעוד הנראזורי נשארו מאחור. שלושה גביעי אופ"א לא חיפו על עשור שחון, למרות השקעות אינסופיות של הנשיא מוראטי וקניית שחקנים פרועה שהנחיתה בין השאר כוכבים כרונאלדו, כריסטיאן ויירי והרנן קרספו.

אבל האמת היא ששונאי אינטר יטענו כי גם התואר הנוכחי אינו מושלם, ושגם על האליפות הזאת רובצת עננה, כיוון שיובנטוס הייתה בכלל בליגה השנייה, וגם מילאן פתחה את העונה עם מינוס שמונה נקודות, כך שלאינטר לא היו מתמודדות רציניות על האליפות. את רבבות האוהדים שחוגגים הלילה ברחובות מילאנו זה לא מעניין.

אינטר עשתה את זה עם ניצחון חוץ בסיינה ובעזרת ההפסד 2:1 של רומא בברגאמו מול אטאלנטה. הבלם מרקו מטראצי כבש צמד עבור הנראזורי, בדקות 16 ו-60 (פנדל) והתעלם משער שוויון זמני של פאולו נגרו בדקה ה-21. אינטר הגיעה ל-84 נקודות עם 26 ניצחונות מתוך 33 משחקים ובינתיים מחזיקה בכ-83 אחוזי הצלחה העונה. נתון מדהים לכשעצמו.

"התואר מוקדש לאוהדים שסבלו"

באינטר הרגישו הערב שהורידו את הקוף מהגב, ואחרי שהוכרזה בעונה שעברה לאלופה בזכות שערורית הכדורגל באיטליה, הגיעה סוף סוף אליפות שהושגה על כר הדשא.

"זו הרגשה אדירה כי הקבוצה עשתה עונה גדולה, ולזכות בתואר אליפות כשנותרו עוד חמישה מחזורים לסיום זה באמת הישג בלתי רגיל", אמר מאנצ'יני הנרגש בסיום. הנראזורי קיפצו משמחה על הדשא עוד דקות ארוכות, אחרי שהגיעה הידיעה שאטלאנטה ניצחה 1:2 את רומא, וחיסלה את סיכוייה התאורטיים של הקבוצה מהבירה לזכות בסקודטו. למאנצ'יני, כך מתברר, הייתה סיבה כפולה לחגיגה. מוראטי גילה היום שהמאמן חתם לאחרונה על הארכת חוזהו, שישאיר אותו בקבוצה עד 2011. "אני מקווה שזה יימשך אפילו יותר זמן", אמר מוראטי, "אני לא חושב שחסר לנו דבר בכדי להתחיל עידן גדול באינטר".

"הכי חשוב היה לזכות בתואר, אפילו אם אנו טיפה עייפים בשלב זה", הוסיף מאמן הנראזורי, "אני מאושר עבור האוהדים שלנו, אני מקדיש להם ולמשפחתי את האליפות. עכשיו, הגיע הזמן לחגוג".

זלאטן איברהימוביץ' התעקש שהוא קמע המזל: "זכיתי באליפות עם אייאקס, זכיתי באליפות עם יובנטוס ועכשיו זכיתי עם אינטר. בכל מקום אליו אני מגיע - אני זוכה בתארים. יש לי מנטליות של ווינר אני פשוט לא שמח כשאני מפסיד, לא משנה מהן הנסיבות".

נשיא אינטר, מאסימו מוראטי, שסופסוף רווה קצת נחת מקבוצתו אחרי 12 שנים בהן הוא עומד בראשות המועדון, אמר: "מה אני יכול להגיד? אני שמח ואני מרוצה בעיקר עבור האוהדים. לא ארגנו חגיגות מסודרות, אבל לדעתי עדיף ככה. כמו שרוברטו מאנצ'יני תמיד טוען, כמה שיותר ספונטניות, ככה טוב יותר".

כוכב הניצחון היה מרקו מטראצי שהבקיע צמד שהבטיח את האליפות. "אני מרגיש בר מזל", אמר "מטריקס" בתום המשחק, "אחרי שהבקעתי בגמר המונדיאל ובמשחק שהעניק אליפות לאינטר". בלם אינטר הקדיש את הזכייה למשפחתו והכלל בהקדשה גם את אלה שעמדו לצדו "בזמנים הקשים".

"התואר הזה מוקדש לכל האוהדים הסובלים שלנו, שקיוו לראות את אינטר סוף סוף מנצחת", אמר לואיס פיגו, שבתום העונה יעזוב את מילאנו ויעקור לערב הסעודית. "מעל כולם, זה מוקדש לנשיא הקבוצה מאסימו מוראטי", הוסיף הקשר הפורטוגלי.

השחקנים מאינטרנציונלה לא שכחו לעקוץ את היריבות הגדולות מילאן ויובנטוס לפני הניצחון על סיינה. "אליפות 2006 היתה למען המועדון, שתמיד שמר על נקיון כפיים", אמר השבוע שחקן הקבוצה אסטבן קאמביאסו, ולפחות בזה, עד שלא יוכח אחרת, הוא צדק.

עדכון ראשון: 17:46, 22/04/07
עדכון אחרון: 21:45, 22/04/07

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully