וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרמה מאחורי הפנדלים

אסף שקד

19.4.2007 / 12:51

רוב שחקני בית"ר חששו וכמעט אף אחד לא התנדב לבעוט פנדל מול מכבי חיפה. קולאוטי: "אשמח לבוא לבית"ר". מזרחי מאשים: "התקשורת לא רוצה שניקח אליפות"

בוקר לאחר ההדחה מגביע המדינה בכדורגל, ובית"ר ירושלים עדיין בהלם מההפסד בפנדלים למכבי חיפה. ארקדי גאידמק, שהתבשר על ההדחה, היה רגוע הפעם בניגוד להפסדים קודמים של הקבוצה, וגם בהנהלה יודעים שזכייה באליפות בשבועות הקרובים תצליח להשכיח את ההפסד לחיפה.

הבעיה של בית"ר ירושלים בבעיטות העונשין החלה עוד לפני ששחקניה ניגשו לבצע אותן. מיד לאחר סיום הארכה כינס יוסי מזרחי את 11 השחקנים שלו על כר הדשא, בניסיון לבחור את החמישה שיבעטו את הפנדלים. שמעון גרשון היה השחקן הראשון שהסכים לבעוט את הפנדל הראשון, עקב הניסיון שיש לו בבעיטות העונשין, אלא שכאן למעשה הסתיימו השחקנים שהתלהבו להתנדב למשימה.

כנראה שגודל המעמד וחוסר הניסיון של מספר שחקנים גרמו להם לפיק ברכיים. יוסי מזרחי התקשה למצוא בועטים נוספים שירצו לבצע את המלאכה, בניגוד לרוני לוי, שהכין רשימת בועטים עוד באימון המסכם של חיפה. מיכאל זנדברג הוותיק, שכבר הכריע כמה מפגשים מותחים בקריירה שלו, יצא עוד במחצית השנייה, ובהיעדרו התקשו בבית"ר למצוא שחקן נוסף שיסכים לבעוט. דוד אמסלם, שקלט את הסיטואציה, התנדב לבעוט, וזאת על אף שהוא אף פעם לא נחשב לבועט פנדלים מיומן.

מילובן מירוסביץ' ורושל טוטו לא חששו כלל להתנדב לביצוע המשימה. "בניגוד לשחקנים הישראלים, להם בכלל לא רעדו הרגליים והם היו נראו כאילו הם לא שייכים לכל הלחץ והמתח שמסביב", סיפר היום אחד השחקנים בקבוצה, "האמת, כולנו פחדנו לקחת חלק בבעיטות העונשין, וכבר באותו רגע היה פחד שלא נעלה לשלב הבא".

האחרון שלקח מנהיגות והשלים את מסכת הבועטים הראשונה היה גל אלברמן, שחשש מעט, אך בהיעדר מתנדבים החליט לקחת על עצמו את האחריות. הסוף ידוע, כשטוטו ומירוסביץ' היו היחידים שכבשו ואילו יתר שלושת השחקנים האחרים החמיצו.

אלברמן, שחגג יום קודם לכן את יום הולדתו ה-24, לקח קשה את ההפסד. בזמן ששחקני חיפה רצו לחגוג עם הקהל שלהם, ירד קשר הנבחרת עם דמעות לחדר ההלבשה וסירב להאמין על החמצת בעיטת העונשין. אלברמן חש אחריות רבה על ההפסד, אך כשיצא מתחומי האצטדיון זכה לתמיכה גדולה מהאוהדים שניסו לעודד אותו.

אגב, לפני הבעיטה הראשונה של מכבי חיפה, זרק מילובן מירוסביץ' המלצה קטנה לאיציק קורנפיין: "אם אולארה בועט את אחת הבעיטות, תסגור את הפינה הימנית". קורנפיין עשה את העבודה בצורה מושלמת, ועצר את הבעיטה של הצ'ילאני. זה לא עזר.

זנדברג ייעדר עשרה ימים

מלבד ההדחה, נפלה אמש על בית"ר ירושלים מכה נוספת. מיכאל זנדברג נפצע במהלך המחצית השנייה, ועל פי אבחנה ראשונית הוא ייעדר כעשרה ימים מהמגרשים. למזלה של בית"ר, בשבת הקרובה היא לא תשחק, כך שבקבוצה מאמינים שזנדברג יהיה כשיר למשחק הבית הבא מול הפועל פ"ת בעוד כשבועיים. שחקני הקבוצה, אגב, יערכו היום אימון בשעה 16:00 ולאחריו יזכו ליומיים חופשה.

קולאוטי ועומר גולן על הכוונת

החלוץ החיפאי, רוברטו קולאוטי, ערך אמש בסיום המשחק שיחה עם גורם בבית"ר ירושלים, והשניים דיברו על עתידו של חלוץ הנבחרת. בין היתר סיפר קולאוטי כי הוא מחזיק בחוזה לעונה נוספת במכבי חיפה, אך לא מגלה עניין רב להישאר עונה נוספת במדי האלופה היוצאת.

כנשאל האם ירצה להגיע לבית"ר ירושלים ענה החלוץ: "בית"ר היא אתגר גדול בשבילי וכמובן שאשמח להגיע לשחק בה. הבעיה היחידה היא שבית"ר תהיה חייבת לקנות את הכרטיס שחקן שלי, וזה בטח לא יהיה לה זול".

בהנהלת בית"ר ירושלים לא מסכימים לאשר באופן רשמי על התעניינות בחלוץ, אך גורם בצוות המקצועי מאשר כי בקבוצה מתלבטים לגבי הרכש לעונה הבאה, כשהשמות החמים ביותר הם קולאוטי ועומר גולן ממכבי פ"ת.

"כולם רוצים לדפוק את העשירים" (רענן ברנובסקי)

יוסי מזרחי זעם היום על הביקורת הבלתי פוסקת שמקבלת קבוצתו. "כולם מדברים על הכסף, ולא מתייחסים ליכולת שלנו", אמר מזרחי בשיחה עם גלי צה"ל, "לא יכול להיות שקבוצה מובילה בבירור את הטבלה מהמחזור הראשון, ולא זוכה למילה אחת טובה כל השנה. כולם רוצים לדפוק את העשירים, ואין אחד בתקשורת שרוצה שבית"ר תיקח אליפות".

"הקנאה הזאת לכסף שארקדי השקיע בקבוצה מעבירה את התקשורת על דעתה. יש מגמתיות של התקשורת נגד בית"ר, אני לא זוכר דבר כזה מעולם", הוסיף מזרחי, "מה שחשוב למאמן זה להיות בקליקה של העיתונאים, שום דבר אחר לא חשוב. אם הייתי מת"א, הייתי היום אליל. עשיתי הישגים גדולים כמאמן בקריירה שלי, אבל אם הייתי יושב עם העיתונאים בבית קפה, הייתם עושים אותי גדול. אם בוקולי היה מחטיא את הפנדל, הייתי מאמן טוב יותר?".

"תשע שנים בית"ר לא התמודדה על אליפות, וכאן רוצים הכל בלחיצת כפתור - הצגות, שערים, שישיות שביעיות", זעם מזרחי, "לא הייתה קבוצה שהחליפה 12 שחקנים ולקחה אליפות. אין כאן טיפת הערכה, רק ביקורת".

"אני בכלל לא בטוח שלבית"ר יש את הסגל הכי טוב בליגה. עם כל הסגל הנוצץ, יש לבית"ר בעיות מקצועיות, אני יודע אותן, אבל אנחנו נתגבר על הכל", אמר מזרחי, "יש לי חוזה גם לעונה הבאה, ואני מקווה שאני אשאר. בית"ר תיקח אליפות, למרות הכל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully