וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חוויה כואבת ועצובה שכל יהודי חייב לעבור"

לי בוץ

16.4.2007 / 15:55

שחקני הנבחרת הצעירה השתתפו במצעד החיים בפולין, ליאור ז'אן התרגש. אלי רוזן: "השחקנים התייחבו במהלך הביקור 'לזכור ולא לשכוח'"

שחקני הנבחרת הצעירה של ישראל ציינו את יום הזכרון לשואה ולגבורה בפולין, שם השתתפו בשעות הצהריים במצעד החיים. אמש (ראשון) הדליקו אבירם ברוכיאן ותום אלמדון משואה בטקס אזכרה שנערך במחנה ההשמדה בבירקנאו, כקפטנים משותפים בהיעדרו של הקפטן דקל קינן שנשאר בארץ בשל משחק הגביע של קבוצתו מכבי חיפה מול בית"ר ירושלים ביום רביעי.

בטקסים היום השתתפו אלפי בני נוער מישראל, והמנהל הטכני של פורטסמות', אברהם גרנט, השוהה אף הוא בפולין, נאם והדליק משואה באחד מהם כנציג דור שני לניצולי השואה.

"מדובר בחוויה קשה, כואבת ועצובה", סיפר קשר מכבי ת"א והנבחרת, ליאור ז'אן. "אך זו חוויה שכל יהודי חייב לעבור. כל יהודי צריך להגיע לכאן, לראות ולדעת".

"הנבחרת עברה יום עמוס ברגשות", הוסיף מנהל הנבחרת אלי רוזן. "הביקור הותיר חותם כבד על המשלחת. חברי המשלחת ושחקני הנבחרת התחייבו במהלך הביקור `לזכור ולא לשכוח` את המראות והחוויות אשר עברו".

בשעות הערב ערכו חניכיו של גיא לוי אימון קל לקראת משחק ההכנה שצפוי להם מחר מול נבחרת חבל קראקוב (18:00), ומחר לאחר המשחק ימריאו חזרה ארצה.

נראה כי ראשי הנבחרת הצליחו להשיג את המטרה של הנסיעה, שכן המראות והטקסים השאירו חותם רציני אצל השחקנים שהתחברו למעמד בו הם נמצאים. עם זאת, מרביתם התלוננו על תשישות שנובעת מכך שרובם לקחו חלק במשחקי קבוצותיהם בליגה ביום שבת ובשעה ארבע לפנות בוקר כבר התייצבו בשדה התעופה. החל מההגעה לפולין בשעות הבוקר המוקדמות לא זכו חניכיו של לוי למנוחה עד לאחר הטקסים והגיעו למלון רק בערב. הבוקר שוב חיכה להם סדר יום עמוס במיוחד, שיסתיים גם הוא בשעות הערב המאוחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully