וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריקט: סיכום השבוע בסופר 8

רועי פרידמן

16.4.2007 / 7:48

בנגלה דש הדהימה את דרא"פ, אוסטרליה ניצחה את אנגליה, ניו זילנד נבלמה מול סרי לנקה, אבל יחד עם האוסטרלים הגיעה לחצי הגמר

השבוע נפתח בבום רציני – דרא"פ חיפשה לא רק ניצחון, אלא גם שיפור הפרש הנקודות מול בנגלה דש החלשה. התוצאה – ההפתעה של הסופר 8 כרגע. גריים סמית שלח את הבנגלים לחבוט ראשונים, וכשאנדרה נל פסל שלושה חובטים, נראה היה שהכל לפי התוכנית של הדרום אפריקאים.

אבל למוחמד אשרפול היו תוכניות אחרות. החובט הצעיר, שכיכב בניצחון לפני שנתיים על אוסטרליה בטורניר באנגליה, שינה את המומנטום של המשחק. הוא סיים בסוף עם 87, ובעזרת אפטב אחמד הביאו את הבנגלים לתוצאה מכובדת של 251 ל-8 ב-50 האוברס. נל סיים, לראשונה בקריירה שלו, עם 5 חובטים פסולים.

למרות שסמית נפסל מוקדם, דרא"פ נראתה בדרך לניצחון כשפתאום, תוך רבע שעה, התפרקה מ-63 ל-1, ל-69 ל-4. מהשלב הזה, כל החובטים שלה, מלבד הרשל גיבס, נראו כמי שמנסים להציל את הספינה הטובעת, אבל כמו שקורה לפעמים בקריקט, כשכולם מנסים להציל את הספינה, היא בכל זאת טובעת. עבד-א-רזאק עם 3 פסילות, סייד רסאל וסכיב-אל-חסן עם 2 כ"א ומוחמד רפיק, שספג רק 22 נקודות ב-10 האוברס שלו, הביאו לניצחון של בנגלה דש.

"כואב, משפיל, גועל נפש", זה מה שהיה לסמית להגיד אחרי המשחק. "אי אפשר להסביר את ההתפרקות". הוא הוסיף, "אסור לקחת את הקרדיט מבנגלה דש, הם שיחקו מצויין היום". "האם היום אפשר להפסיק לקרוא לכם הנבחרת הקטנה?" נשאל חביב-אל-באשר, הקפטן הבנגלי. "עדיין לא, אבל אנחנו לומדים איך לנצח משחקים", השיב.

תוצאה:

בנגלה דש 251 ל-8 (50 אוברס)
דרא"פ 184 (48.4 אוברס)

בנגלה דש ניצחה ב-67 נקודות, מוחמד אשרפול נבחר לאיש המשחק. וספיח למשחק: אחת הבעיות של הקריקט היא האיטיות של המשחק. אלא ששופט המשחק החליט להלחם בתופעה ולקנוס את שחקני דרא"פ בגלל שהם הגישו עוד לאט יותר. הקנס הוא ביחס לשכר שכל שחקן מקבל עבור המשחק, כאשר סמית כקפטן נקנס ב-10 אחוז וכל השאר ב-5 אחוז.

האנגלים מתכופפים, כרגיל

יום ראשון – שתי היריבות הוותיקות נפגשות, ואנגליה עם רצף שלא כ"כ זוכרים מתי הוא היה לאחרונה, 3 נצחונות רצופים, כולל סדרת הגמר בטורניר באוסטרליה. מייקל ווהן בחר לחבוט ראשון, ולמרות ששון טייט פסל אותה ואת אנדרו סטראוס מוקדם, איאן בל וקווין פיטרסן החלו לחבוט לכל עבר. תוצאה של 350 הייתה צפוייה בשלב מסויים, אלא שכשגלן מק'גראת פסל את בל, אנגליה התחילה עם תהליך ההתפרקות המפורסם שלה. מ-164 ל-2, ל-249 כולם פסולים. פלינטוף שוב (כמה פעמים זה כבר נאמר) לא הגיע לאליפות, עם 4 נקודות בלבד.

ופיטרסן? האוסטרלים פשוט נמנעו מלהגיש אליו, ודאגו שהחובט השני יהיה כמעט תמיד זה שיעמוד מולם. פיטרסן סיים עם 104, לפני שהוחזר לחדר ההלבשה. טייט, מק'גראת' ונת'ן בראקן סיימו עם 3 פסילות כל אחד. "הוא פוסל שחקנים בכל משחק, שזה טוב", אמר ריקי פונטינג על טייט. "זה יפה לראות את החברה הצעירים מחפשים את השגיאות שלהם ועובדים עליהן חזק".

פונטינג מתלהב מהעובדה שעם פרישתו של מק'גראת' וחזרתו של ברט לי, יהיו לו שני מגישים מהירים מאד. "זה יהיה מדהים לקבל את שניהם בכושר". אדם גילכריסט ומתיו היידן כרגיל פתחו טוב לאוסטרליה, ולאחרי ששניהם נפסלו, היו אלו ריקי פונטינג, 84, מייקל קלארק, עם 55 בלי להפסל, ואנדרו סיימונדס שסגרו עניין. "אנחנו עדיין יכולים להגיע לחצי הגמר", אמר דנקן פלטשר, מאמן אנגליה, לאחר המשחק. "גם בסדרה באוסטרליה פתחנו רע, וסיימנו מצויין. זה היה שיעור טוב עבורנו".

תוצאה :

אנגליה 247 (49.5 אוברס)
אוסטרליה 248 ל-3 (47.2 אוברס)

אוסטרליה ניצחה ב-7 וויקטס, שון טייט נבחר לאיש המשחק

קיוויז, בקלות

המשחק הבא, אירלנד נגד ניו זילנד. עם כל הסימפטיה לאירים החביבים, זה לא היה כוחות. סטיבן פלמינג החליט לחבוט ראשון, ולמרות שהמחבטים של ניו זילנד לא בלטו, כשרק פיטר פולטון עם 83 וברנדון מק'אלום עם 47 הראו ניצוצות, המגישים הניו זילנדים עשו את העבודה. שיין בונד וג'ייקוב אורם, התחילו, ומי שסגרו עניין היו דניאל וטורי, עם 4 פסילות, וג'יטן פאטל עם עוד 2.

תוצאה:

ניו זילנד 263 ל-8 (50 אוברס)
אירלנד 134 (37.4 אוברס)

ניו זילנד ניצחה ב-129 נקודות, פיטר פולטון נבחר לאיש המשחק

טוב שיש הודו המערבית

יום למחרת המארחים, הודו המערבית שיחקו נגד דרא"פ. הדבר היחיד שבריאן לארה זכה בו במשחק הייתה הטלת המטבע. וחוץ מזה זו הייתה השפלה. הדרום אפריקאים חבטו הרבה יותר טוב, הגישו הרבה יותר טוב, וגם משחק השדה שלהם היה ברמה אחרת. הודו המערבית? לארה יסיים אחרי הטורניר את קריירת משחקי יום אחד שלו, והיה מעדיף לסיים את זה אחרת. מי יודע, אולי היה עדיף למארחים לחסוך השפלה בעלייה לסופר 8. ההפרש היה "רק" 67 נקודות, רק בגלל ששעה לסיום, כשהמשחק היה מובטח, הדרום אפריקאיים הורידו את הרגל מהגז. איי בי דה-וויליירס עם 147 היה השחקן הבולט.

תוצאה

דרום אפריקה 356 ל-4 (50 אוברס)
הודו המערבית 289 ל-9 (50 אוברס)

דרא"פ ניצחה ב-67 נקודות, איי בי (אברהם בנימין, למי ששואל) דה-וויליירס נבחר לאיש המשחק.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

אנגליה בקושי, ניו זילנד בהלם

במשחק הבא כמעט הפתעה. אנגליה שיחקה מצויין בהגנה ופסלה את בנגלה דש לתוצאה נמוכה. "זו הייתה הטלת מטבע רעה להפסיד", התוודה אח"כ חביב-אל-בשאר. סג'יד מחמוד ומונטי פאנסר פסלו שלושה חובטים כל אחד, ורק סכיב-אל-חסן עם 57 בלי להפסל עשה משהו עבור הבנגלים. אלא שהאנגלים כמעט מצאו את הדרך איך להפסיד את המשחק. למזלם, מטרה של 144 הייתה קשה מדי בשביל הפסד.

תוצאה:

בנגלה דש 143 (37.2 אוברס)
אנגליה 147 ל-6 (44.5 אוברס)

אנגליה ניצחה ב-4 וויקטס, סג'יד מחמוד הוא איש המשחק.


הסופר 8 מתחיל להתקרב לסיום, ומשחק מעניין בין ניו זילנד לסרי לנקה. לניו זילנדים זה היה המשחק הרציני הראשון לבחון את יכולתם, והם נכשלו במבחן. פלמינג אמנם החליט לחבוט ראשון, אבל צ'מינדה וואס פסל אותו ואת רוס טיילור תוך שלוש הגשות, והקיוויז פתחו עם 4 ל-2.

"פעם ראשונה ששיחקנו נגד אחת היריבות הרציניות לתואר, ושיחקנו לא טוב", הודה פלמינג אחרי המשחק. סקוט סטייריס עם 111 בלי להפסל החזיר את הניו זילנדים למשחק, אבל זה בסופו של דבר לא הספיק. כשהסרי לנקים חבטו, הניו זילנדים המשיכו עם יכולת חלשה גם במשחק השדה, כשהפילו תפיסות פשוטות, וכששחקנים כמו סנאת ג'איאסוריה מקבלים הזדמניויות מההגנה, הם לוקחים אותן עד הסוף. "אנחנו קבוצה לא של איש אחד", אמר מהלה ג'איאוורדנה. "ידענו ששיין (בונד) ודןיאל וטורי) ינסו לתקוף והיינו צריכים לשחק בסבלנות ואסור היה לנו לאבד שחקנים מוקדם. סנאת וקומאר (סנגאקארה) חבטו בסבלנות. שחקנו טוב זה היה יום גדול עבורנו".

תוצאה:

ניו זילנד 219 ל-7 (50 אוברס)
סרי לנקה 222 ל-4 (45.1 אוברס)

סרי לנקה ניצחה ב-6 וויקטס, צ'מינדה וואס נבחר לאיש המשחק.

אוסטרליה לא מרחמת

אוסטרליה-אירלנד – השחיטה. לא כוחות. ריקי פונטינג רצה כנראה מנוחה טובה של אחה"צ אז הוא החליט להגיש ראשון. 20 הגשות לתוך המשחק, האירים 2 ל-3. ואחרי 27 הגשות – 12 ל-4. פה פונטינג החל לתת הזדמנות לכל המגישים, כשסטיוארט קלארק החליף את נת'ן בראקן, אבל נותני הטון היו גלן מק'גראת' ושון טייט. תוך שעתיים אוסטרליה פסלה את כל החובטים, כשמייקל האסי עלה לחבוט עם אדם גילכריסט, בעיקר להחזיר לו את הבטחון. גילכריסט אומנם נפסל בדרך אבל לאוסטרלים לקח פחות משעה לסגור עניין ולהבטיח, סופית, מקום בפיינל פור.

תוצאה:

אירלנד 91 (30 אוברס)
אוסטרליה 92 ל-1 (12.2 אוברס)


אוסטרליה ניצחה ב-9 וויקטס, גלן מק'גראת' נבחר לאיש המשחק.


ובמשחק בשבת ניו זילנד הצטרפה לאוסטרליה לחצי הגמר. פלמינג בחר להגיש ראשון, והפעם הקיוויז עמדו במבחן וניצחו את דרא"פ, במשחק שבו ההגנה של ניו זילנד עצרה את החובטים הדרום אפריקאיים. שיין בונד וג'יימס פרנקלין פתחו מצויין, כשהם פוסלים את גריים סמית' ואיי בי דה-וויליירס, ועוצרים את הדרום אפריקאיים על 12 ל-2. ז'אק קאליס, אחד החובטים הטובים ביותר, שמע יותר מדי כדורים מזמזמים לו ליד האוזניים. וטורי בהמשך דאג לפסול אותו בחבטה שהוא לא ינסה לחבוט בזמן הקרוב.

הרשל גיבס ואשוול פרינס ניסו לפתח את הסיבוב של דרא"פ, ועל קרייג מק'מילן, שחקן ותיק שעד לפני חודשיים לא היה אפילו בסגל של הקיוויז, פסל את שניהם ואת מארק באוצ'ר. בסופו של דבר הם סיימו עם 193 ל-7. 50 נקודות סבלניות של פלמינג, ועוד 56 של סקוט סטייריס, עזרו לקיוויז להגיע לגמר. לא הזיק גם משחק הגנה רשלני של דרום אפריקה, עם כמה תפיסות שבד"כ הם היו לוקחים. "גורלינו עדיין בידינו", אמר קאליס אחרי המשחק.

תוצאה:

דרא"פ 193 ל-7 (50 אוברס)
ניו זילנד 196 ל-5 (48.2 אוברס)

ניו זילנד נצחה ב-5 וויקטס, קרייג מק'מילן נבחר לאיש המשחק.

אז מה נשאר לנו עד לסיום הסופר 8?

יום ראשון: בנגלה דש – אירלנד – משחק חסר חשיבות, על המקום השביעי והשמיני (האירים ניצחו).

יום שני : אוסטרליה – סרי לנקה – אוסטרליה בחצי הגמר, סרי לנקה כמעט בפנים.

יום שלישי: דרא"פ – אנגליה – משחק ענק, שהמפסידה בו עלולה לסיים את דרכה באליפות. הדרא"פ יירצו לנצח את קווין פיטרסן, שהוא דרום אפריקאי במקור, שעזב, עם הרבה לכלוכים.

יום רביעי : אירלנד – סרי לנקה – המשחק שכנראה יבטיח את חצי הגמר לסרי לנקים.

יום חמישי : הודו המערבית – בנגלה דש – המארחים ירצו לסיים עם איזשהו טעם טוב בפה. הבנגלים יכולים להפתיע פה.

יום ששי : אוסטרליה – ניו זילנד – הסדרה האחרונה ביניהם הסתיימה ב-0:3 לקיוויז, כשהאוסטרלים ללא פונטינג, גילכריסט, סיימונדס ומייקל קלארק. איך זה ייראה הפעם, כהכנה, אולי לגמר?

שבת: אנגליה – הודו המערבית – אם אנגליה ניצחה את דרא"פ, זה המשחק שאמור להעלות אותה לפיינל פור.

כל המשחקים בשעה 16:30 שעון ישראל, שידור חי ב-FOX.

טבלת הסופר 8

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully